Egy pár egyszerű tipp: hogyan legyen sok elégedett ügyfelünk

Alábbi videóban Sal Cincotta esküvőfotós ad nagyon hasznos tanácsokat, hogyan tegyük ügyfeleinket elégedettebbé és hogyan szerezzünk magunknak még több munkát a jövőre nézve. Annak ellenére, hogy a videó a szakmán belül is egy adott ágazatra koncentrál, nem egy olyan tanács hangzik el benne, ami általánosan véve is megfontolandó. A film után röviden összefoglalom magyarul az elhangzottakat. (Forrás: petapixel.com)

Sal Cincotta tanácsai: hogyan teljesítsük túl ügyfeleink elvárásait?

  • Minden munkád után küldj egy köszönőlevelet ügyfelednek, amely személyes és személyre szabott. Ne emailt, ne egy előre legépelt sablonszöveget küldj, hanem egy kézzel írott, névre szóló, rövid levelet, melyben megköszönöd bizalmát, hogy téged választott.
  • Ha befejezted a munkád, búcsúzz el elsősorban az ifjú pártól, a szüleiktől, a rokonoktól és a többi vendégtől. Ne feledd, 8-12 órát töltöttél együtt velük, megismertek, látták, hogyan dolgozol. Ezt a folyamatot vezesd le egy udvarias gesztussal, kérdezd meg, hogy érezték magukat, mosolyogj, fogj kezet velük. Jövőbeni ügyfeleid innen fognak előkerülni, bánj velük ehhez mérten!
  • Tegyük fel, pont szereztél egy új ügyfelet, megbíztak az esküvőjük fotózásával és a legdrágább fotós csomagodat kérték. Köszönd meg, küldj nekik egy apró ajándékot, ami lehet például egy finom üveg bor szépen becsomagolva. Akármit is ajándékozol, tedd személyessé! Sok pénzt adnak a kezedbe, ne légy fukar. Valószínűleg te leszel az egyetlen, aki ilyen kedves gesztussal köszöni meg nekik a bizalmat.
  • Sokaknál gondot okoz az emailek, telefonhívások megválaszolása. Soha ne várakoztasd meg ügyfeleidet! Akárhogyan is, de keríts időt arra, hogy 24 órán belül megválaszold megkeresésüket. Ne automatizált válaszemailt küldj, hanem írd le, hogy köszönettel megkaptad a levelét, pillanatnyilag nagyon sok munka van rajtad, de fejben tartod a kérését és amint lehet válaszolsz érdemben is. És ezt valóban tedd is meg, lehetőleg 1-2 napon belül. Telefonhívásokra ugyanez érvényes. A megválaszolatlan emailek, hívások, levelek nagyban ártanak üzletednek!
  • A fényképekkel se várakoztasd meg az ifjú párt. Lehetőleg 2-3 héten belül add kezükbe az elkészült fotókat, fotóalbumot. Nincs rosszabb annál, ha hónapokat kell várni a saját esküvődön készült képekre! Mindegy, mennyi munkád van, mindegy, mennyire vagy elfoglalt, soha ne várakoztasd meg az ügyfeleidet! Addig üsd a vasat, míg forró! A nagy esemény után mindenkit érdekelnek a képek: rokonok, barátok egyaránt rendelnének belőlük.

 

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.