Ilyen lesz a FujiFilm X-E2

Még nincs féléves a Fuji cserélhető optikás rendszerkompaktja, az X-Pro 1 kistestvére, az X-E1, de máris tudni lehet, hogy milyen változások lépnek életbe az utódmodellnél. Ha az X100S-t vesszük alapul, akkor alábbi módosítások szinte biztosra vehetőek az X-E2-ben:

top.jpg

  • X-Trans CMOS II AF szenzoros képérzékelő 16 MP felbontással
  • Új jelfeldolgozó processzor (az X-Pro 2 kettős rendszere megfelezve)
  • A záridő tárcsáján az automata állás kissé el lesz tolva az 1/4000 mp értékhez képest (lásd X100S)
  • Bővített mozgóképfelvételi tudás (bár az X100S-ben látott 1080p @ 60 fps láttán kétlem ennek implementációját, hacsak nem csavarnak rajta valamit a mérnökök)
  • További képi effektusok a filmszimulációs módokhoz

Én röviden ennyire tudok most gondolni. Neked van még ötleted, hogy mi mindennel találkozhatunk majd az újoncban?

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...

  • Részemről sok sikert mindazoknak, akik komolyan hiszik, hogy a zársebesség beállítására egy módválasztótárcsa-szerű valami a legmegfelelőbb ergonómiailag – csak azért, mert a kúúlok kúúlján, a Leicán is így van.

  • Ezek a gépek erősen túlárazottak, habár tényleg minőségi termékek. Még jó, hogy a Fujifilm legalább beépített keresőt kapott, a külső LCD-n ugyanis sokszor nem lehet látni semmit, azaz még a funkcióját sem tölti be – több százezer forintért.

    A poszt kérdésre válaszolva: gondolom, az LCD is kicsit nagyobb lesz, ez kötelező minden újabb modellnél. 😉

    @kesztió: Szerintem jó helyen van az a tárcsa, így legalább egyből látni, mi a beállított exp. idő. Nekem inkább a sarki exp. kompenzáció tárcsa nem tetszik: könnyen el lehet állítani, akár fotózás közben is. Hozzánk rendszeresen érkeznek kezdő fotósok, akik gépén el van állítva az exp. korrekció (pedig azokon a gépeken sokkal nehezebb ezt változtatni), és nem értik, hogy miért sötét/világos minden kép. 😉

  • G.Z.

    Nikon FM3A. a többi csak majomság.

  • krampam

    @kesztió: mert mi a gond ezzel a megoldással?

  • @bestpixel: @krampam: fejtse már ki valaki, hogy mitől kényelmes a fényképezőgép TETEJÉT bámulni, amikor az ember fotózás közben a nézőkét és/vagy az LCD-t figyeli. Azonkívül a módválasztó tárcsa forgatásához ugye két ujjra van szükség és nehézkesebben is megy. Arról nem is beszélve, hogy tekergetni kell, mint a hülye az A jelzésig, ha teszem azt, annyira kocafotós vagy, hogy néhány kép erejéig nem full manuális, hanem blendeprioritásos módot óhajtasz használni.

    Tényleg, magyarázzátok már meg, hogy azok a profi gépek, melyek nem a retróóóóóóóó lúúúúúúúúkra hajtanak, hanem ún. „használat”-ra tervezték őket, és nem az bennük a poén, hogy kétféle bőrutánzat keveerésével próbálják a giccs határát feszegetni, miért egytől egyig a klasszikus, módválasztó tárcsás megoldást alkalmazzák.

  • SemBoga

    @kesztió: szerintem a módválasztó tárcsa egy ujjal is forgatható, ha az oldalához/éléhet szorítod az ujjadat

  • @SemBoga: Sőt. Akár foggal is. Hogy más testrészekről ne is beszéljünk, feltéve, hogy eléggé az oldalához/éléhez szorítod. 😛

    De félre a tréfával. Ha tényleg annyira kényelmes lenne, a mai profi vázakon is ezt a megoldást alkalmazták volna. Miért olyan nehéz elismerni, hogy a japán gyártó a retróhullám meglovagolásáért illetve a lejkasznobok elcsábításáért választotta ezt a megoldást?

  • @kesztió: Hm, nem értem, miért húzod fel ennyire magad, ha neked nem teszik a megoldás, vegyél olyan gépet, amin máshogy lehet kiválasztani a megfelelő exp. időt! Ez a gép ilyen. Nyilván az veszi meg, akinek ez tetszik, megfelel. 😉

    Mi mindig azt tanácsoljuk a fényképezőgépet vásárlóknak, hogy menjenek el egy boltba, és vegyék kezükbe a kiszemelt modelleket, próbálgassák, hogy kézhez áll-e, logikus-e a billentyűzet-kiosztás, a menürendszer, majd azt a gépet vegyék meg, amivel meg vannak elégedve. Nem kell a márkanévre sem figyelni, ma már mindegyik gépet gyakorlatilag ugyanolyan színvonalon rakják össze.

    Egyébként sok DSLR gépen (legalább) egy, vagy kettő forgatható tárcsa van, amivel a záridőt (meg még sok egyebet) lehet beállítani. Nekem ez a megoldás tetszik, kézre áll, logikus, így semmi bajom vele.

    Ebben a Fujifilm gépben, (is) pedig EVF kereső van, ami kijelez minden beállított értéket, így pontosan látod azokat, amikor fotózol. Nem kell tehát a gépet felülről nézegetni sem.

    A retro formatervről meg annyit, hogy ízlésről, szépségről vitatkozni felesleges. Nekem kifejezetten tetszik ez. Sokkal jobban, mint pl. az 1990-es évek szopottgombócszerű űrdizájnja.

    Ja, és nem attól lesz valaki profi fotós, hogy csak manuális beállításban fotózik! A félautomata (de sokszor az automata) módnak is megvan a helye a profi fényképész munkája során.

  • Abrash1965

    @kesztió: a ember TUDJA hogy hova állította. MArhára nem kell az ilyemivel terhelni a komponálásra való keresőt 🙂
    És nem csak a lajkán van igy, hanem rengeteg manuális gépen.
    De nem baj, ha nem ilyet veszel, és az ár/szenzorméret kapcsán nem teszem, te meg a tárcsa miatt, egál majdnem.

  • vividos

    @kesztió:

    1. ha _tudod_ mit csinálsz, akkor alig lassabb beállítani az értékeket ezen, mint egy profi DSLR-en (persze azt nem vitatom, hogy ez inkább való “örömfotózásra”, mint mondjuk sportfotográfiára)

    2. a DSLR-eknek is lehet a “TETEJÉT bámulni”, hiszen ott van az lcd kijelző

    3. a Fuji keresőjében is ugyanúgy látod a kiválasztott rekeszt és záridőt, el sem kell venned a szemed róla

    4. én azt szeretem benne, hogy tudatosabb fotózásra ösztönöz

    5. láttad már, hogy autóból is több fajta van az utakon? 😉