Filmre fotózol? Peched van: komoly áremelést hajt végre a FujiFilm

A FujiFilm filmes részlege a magas gyártási költségek és a viszonylag csekély gyártási mennyiségek miatt kénytelen ismét árakat emelni, így idén januártól világszerte drágulnak a celluloid alapú termékek. Az áremelés által érintettek közt szerepelnek a színes és a fekete-fehér filmnegatívok is. Egyetlen előnye a drágulásnak, hogy legalább továbbra is kaphatóak maradnak a filmtekercsek. (Forrás: photorumors.com)

fujifilms

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...

  • fedes

    No problem, Kodakot használok 🙂 De az igaz, hogy inkább drágább legyen, mint megszűnjön..

    • Attól félek, hogy még emelkedni fog az áruk és idővel úri kiváltság lesz a filmre fotózás. Mert oké, hogy vannak kínai alternatívák, de azok sajnos olyanok is.

      • fedes

        Pár éve kezd divatba (vissza)jönni, talán nem eléggé. Jó volna ha még szélesebb körben terjedne. Hogy művészi megfontolásból, sznobságból vagy menőzésből, az mindegy, csak fogyjon a nyersanyag, termeljenek a gyárak

        • scarbantia

          Mindkettőt használom, és egyik se lenne jó, ha eltűnne. A Fuji diafilm palettája így is nagyon meggyérült sajnos, pedig nagyon profi anyagok voltak mind. Kodaknál meg ugye már nincs is. Viszont Portra/Ektar van még, ami nagyon jó.

          A szélesebb körben való terjedéshez kellene sok jó lelkes ember, meg olyan oldalak, amik ezzel foglalkoznak, és a képek túlmutatnak a “lomózáson”. Az a helyzet, hogy ma, ha filmesre akar az ember dolgozni, akkor első, hogy kell egy profi filmszkenner. Anélkül elég nehéz, legfeljebb fekete-fehérezni, azt is csak a fióknak. A film/laborgyártó cégek akkor tudnának nagyot javítani a helyzeten, ha gyors, modern, nagyon profi minőségű laborszkennereket fejlesztenének (és olyan szoftverezést ami a lehető legtöbbet automatikusan kihozza a képből), a filmhívás árába beépítenék a szkennelést, lehetőleg minél olcsóbban.
          A képeket felnyomnák egy felhős tárhelyre, ahonnan le lehetne tölteni őket, ha valaki adathordozón kéri, akkor az feláras. Persze ez csak egy ötlet, és kevés a sikerhez, de enélkül még ennyi se. A másik dolog, hogy a filmes képek kezelése minél jobban épüljön be a digitális munkafolyamatba. Pl. Lightroomban ha lenne erre külön modul, vagy akár szkennelésre. Aztán lehetne olyan “instant” filmtípusok fejlesztésén dolgozni, amik otthoni körülmények között hívhatóak, és hozzák a hagyományos filmek képességeit. A lényeg, hogy az emberek kényelmén múlik a dolog. Ezzel pedig nehéz versenyezni. Persze a fentiek sose lesznek meg, de ha nagy pénzeket akarnék kockáztatni, akkor ezek fejlesztésébe ölnék milliárdokat. 🙂

          • fedes

            Indítsd el kickstarteren, valamennyivel megtámogatlak 🙂 De tényleg a kényelemmel lehetne tömegeket megfogni, mert némi mazohista elszántság is kell, hogy plusz költség mellett még többet is kell törődni vele. Nem akarok panaszkodni (gondolom te sem), ennek is örülök ami van (persze van másik oldal is, 2 hetes nyaraláskor egyszer sem fog lemerülni a gépem pl., csak film legyen… vagy az érzés amit ad nekem stb.)

          • Nátrium-tioszulfát

            Kétfajta fotós létezik:

            1.) Aki már fotózott filmre régen. Nekik csak a töredékük füstöl el egy-egy tekercset nosztalgiából.

            2.) Aki még sosem fotózott filmre. Egyre többen már ilyenek, az új generáció már eleve a digitális fotózásba született bele. Nekik még az előbbi csoport töredékénél is kevesebb hajlandóságuk van filmre fotózni.

            Ezzel együtt az analóg filmek esztétikuma meg egyre nagyobb divat. Paradoxonnal tűnik, de nem az: Ma már szoftverrel is elég jó hatásfokkal szimulálhatók az egyes filmtípusok. A fotósok többsége inkább így éli ki magát. Ha meg ez kimegy a divatból, még így sem.

            Én imádok filmre fotózni, de magamon is azt látom, hogy hiába tárolok otthon legalább 20 tekercs különféle Fuji, Kodak meg Ilford filmet, sokkal többször húzom rá ugyanezen típusokat a digitális fotóimra filterként.