Íme, egy pár alapvető trükk fotós vállalkozásod sikerének érdekében

Jeff Rojas, az fstoppers.com egyik szerzője, és haverja, Miguel Quiles összeültek, hogy megosszanak olvasó- és hallgatótáborukkal három alapvető tanácsot, amivel adott esetben akár sokat is lehet lendíteni (nem csak) fotós vállalkozások sikerén. A nyolc és fél perces videó lényegét összefoglaltam pár sorban, de akinek van kedve, és tud angolul, az megnézheti kicsit lentebb a filmet.

tippekrojas

1) Nagyon fontos a személyes kapcsolat, ezért ne emailben, ne cseten érd utol régi és leendő ügyfeleidet, hanem fogd meg a telefont, és hívd fel őket személyesen! Mai „modern” korunk egyik hátulütője az egyre személytelenebbé váló kommunikáció, ami gyakorlatilag kimerül a közösségi oldalakon való írásos társalgásban, és egy pár emailben. Sokkal könnyebb egy élő párbeszéd során reagálni a beszédpartnered kívánságaira, és a félreértések is könnyebben elkerülhetőek, mint az írásos formában. Ne sajnáld azt a kis plusz költséget, amit a telefonálás okoz, mert a többszörösét fogja behozni!

2) Minek bíznál meg médiaügynökséget, ha azt a munkát magad is elvégezheted? Ráadásul az ügyfél nem érzi magát lepasszolva, hiszen te magad, aki a szolgáltatásodat kínálod, intézed ügyeidet. Ki tudna jobban érvelni melletted, mint te magad? Készíts tájékoztatót szolgáltatásaidról, oszd szét ezeket névjegykártyával párosítva leendő üzleti partnereid közt!

3) Beszélj meg személyes találkozót, és öltözz fel az alkalomhoz illően. Legyél ápolt, jól, de ne túlöltözött. Az sem baj, ha ruháddal is tükrözöd stílusodat, „arculatodat”. A videóban elhangzik, hogy Jeff Rojas inkább kicsit „alulöltözik”, mint túl, így ugyanis könnyebben elérhetőnek érzi magát.

A kisfilmben elhangzottakon kívül én mindenképp hozzáfűznék még pár további, szintén elég egyértelmű és fontos tanácsot:

a) Légy mindig udvarias, de határozott. Fontos, hogy el tudd adni magadat, a szolgáltatásaidat. Tudj legalább egy maréknyi okot mondani, hogy miért pont téged válasszon az ügyfél, és ne Jóskapistát. Figyelem! A határozottság nem egyenlő az udvariatlansággal!

b) Soha ne a kifogásokat keresd ügyfeleid igényeire, kéréseire, hanem a megoldásokat. Partnered olyasmit kér, ami nem pont a te szakterületed? Ne hárítsd el, mondd meg neki, hogy amit kér bár nem teljesen a te profilodba vág, de megoldható. Ha mégsem tudod kielégíteni a kérést, ajánlj neki alternatívát saját repertoárodból.

c) Légy mindig pontos. Egy találkozóra inkább 5 perccel korábban érj oda, mint 1 perccel elkésve. Határidős munkáidat inkább egy nappal korábban add le, mint egy órával/nappal megkésve.

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...