Ez lenne a legjobb háttér portréfotózáshoz?

Új stúdiót rendezel be? Portréfotózásba vágnál? Szükséged lenne hátterekre? Nos, mielőtt vagyonokat költenél el az amúgy is fogyóeszközként pörgő, könnyen koszolódó, jellemzően papír, vagy szövet alapanyagú hátterekre, érdemes megnézni az alábbi videót, amiben Joe Edelman, a híres portréfotós ad tanácsokat, hogyan helyettesíthetünk csupán egyetlen egyféle színnel akár tucatnyi mást! Ha nincs szükséged mintázatra, akkor a szürke szín a legjobb, ugyanis ebből könnyedén csinálhatsz fehér vagy akár fekete hátteret! Hogy hogyan? A trükk egyszerű: megvilágítással!

bg2

Ha ugyanis a 18%-os szürkét erős fénnyel világítjuk meg, akkor fehér lesz belőle, de ha a portréalanyt távolabb (előrébb) helyezzük el, és nem kapcsoljuk be a háttér megvilágítását, akkor erősen sötétszürke/fekete árnyalatot kapunk. A színes hátteret pedig színszűrőkkel érhetjük el: helyezzünk filtert a hátteret megvilágító lámpa elé. Miért pont 18%-os (közép) szürke az ideális? A szürkének szinte minden árnyalata megfelelne, ám a 18%-osnál világosabb árnyalatokból nehezebb telt színeket kihozni, a sötétebb szürkék pedig több fényt igényelnek, ha fehérré szeretnénk alakítani.

bg3

Használhatunk papír vagy vinyl alapanyagú hátteret – előbbi olcsóbb, könnyebb, ám szakad és koszolódás után cserélendő, míg utóbbi tartós, könnyen tisztítható, ám az egyszerű, lámpaállványokból összeállított keretekhez túl nehéz, és drágább is. Persze, ha találunk megfelelő szövetet, az is megfelel a feladatra, de akár stúdiónk egyik falát is lefesthetjük matt, 18%-os szürkével.

bg4

bg5

A filmből kiderül, hogy a háttér-portréalany közti távolság váltogatásával és a megvilágítással való játékkal milyen árnyalatokat, gradienseket érhetünk el:

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...