Panasonic DMC-LX15 bemutató: ki mondta, hogy halott a kompakt?

Menürendszer

Mivel a DMC-LX15 menürendszere a Panasonic-tól megszokott felépítést és külalakot kapta, ezért túl sok szót nem fecsérelnék rá. Összesen öt fő menüponttal találkozhatunk, melyek név szerint a „Felvétel”, a „Mozgókép”, az „Egyéni (beállítások)”, a „Beállítás”, és a „Lejátszás”. Ezek a fő menüpontok mind több aloldallal rendelkeznek, ezeket görgetve nézhetjük végig. A görgetéshez használhatjuk a kurzorokat, vagy az érintőképernyőt.

Az első fő oldal lapjain olyan paramétereket találunk, melyek elsősorban közvetlenül a fényképezéssel függenek össze. Itt például meghatározhatjuk a fotóstílust, a szűrőket, a képarányt, a képméretet, a minőséget (RAW/JPEG), az ISO értékét és hasonlókat.

A második oldal gyakorlatilag ugyanaz, mint az első, csak itt nem az állóképek beállításait látjuk, hanem a mozgóképekét.

A harmadik oldalon az egyéni beállításokat végezhetjük el. Itt el is menthetjük a paramétereket, de meghatározhatjuk többek között az élességállítás működését is – szerintem ez a fő oldal részben az első oldal folytatása, mert több olyan funkció lett ide bezsúfolva, ami közvetlen hatással van a képalkotásra.

A negyedik oldalon a fényképezőgép lelkébe kapunk betekintést. Ezeken a lapokon az általános működésre vonatkozó paramétereket láthatjuk, mint például a WiFi-t, az órát, a dátumot, a világidőt, a hanghatásokat stb.

Végül az ötödik fő oldal a képanyag lejátszását takarja. Azonban ez így nem teljesen pontos meghatározás, hiszen itt lehetőségünk adódik akár az egyszerű RAW hívásra is. Persze, a fájlok védelmét is bekapcsolhatjuk, de elérhetővé válik a 4K fotó módban készített sorozatok kezelése is.

A Panasonic DMC-LX15-nek van gyorsmenüje is, ami megjeleníthető „gyári” módban, vagy egyedi konfigurációban egyaránt. Ez azt jelenti, hogy a gyorsmenüt igényeink szerint alakíthatjuk, mint azt már korábbi Panasonic fényképezőgépnél is láthattuk. Ja, igen: a menük kezelése a kurzorokon kívül az érintőképernyő segítségével is történhet, így jóval gyorsabban navigálhatunk és paraméterezhetünk.

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...

  • Én

    Meggyőztek a mintaképek. Nekem bejön. Kell ennél jobb? Kár h számomra már megkésve fejlesztgetik az 1″ érzékelők köré a kompakt vázakat. Kompat-tükrös-milc bejárt úttal vissza kompakt? Áh ez már elszaladt…

  • Bús Gábor

    Jó meg szép, de még mindig nem értem hogy miért kell 20-21 Mp rápakolni egy 1″ érzékelőre. Sony elkezdte az RX100-al vagy 4 éve és mindenki őket követi. ( vagy tőlük veszi a szenzort és mind szinte ua )
    A mobiloknál is rájöttek hál istennek hogy a kevesebb több és 12 Mp környéken kezd beállni a dolog.
    Ha megnézzük APS-C meg FF is 24 Mp környék van, és még ott is érezni a zajt bizonyos ISO felett. ( sony a7s is visszalépett 12 MP-re )
    Kíváncsi lennék hogy lesz- e ( és hogy melyik gyártó ) aki visszalép 10-14 Mp környékére, mert ezekkel a minőségi fényerős optikákkal nem rossz kis zsebgépek lennének. ( mielőtt még jön megszólnátok, volt RX100 és RX100 m4 is, de nem tetszett a zaj már ISO 400 felett, videóra viszont tökéletes kis all-in-one cuccok )