Így készült csoportfelvétel a „Star Wars: Az utolsó Jedik” című film szereplőgárdájáról

A The New York Times megbízásából Jesse Dittmar fényképezte le a „Star Wars: Az utolsó Jedik” című film szereplőit. „Azt hittük, hogy 30 percem lesz a fénykép elkészítésére, de mint kiderült, összesen ennyi idő állt a rendelkezésünkre: a fél óra alatt kellett elkészíteni tizenegy emberrel az interjút és a csoportképet. Végül kereken két perc jutott a tizenegy teljesen különböző egyéniség fotózására, melyek közül hat egyáltalán nem volt közreműködő. Eközben 40 PR-ost, fodrászt, sminkest és stílusőrt kellett kerülgetnem.” – mondta Dittmar.

A tervezés és a szervezés kulcsfontosságú volt: „Tudtam, hogy lesznek olyan dolgok, amiket nem tudok majd befolyásolni.”. Ilyen volt például a színészek öltözéke, a hangulatuk, vagy más figyelemelterelő személyek a helyiségben, ahol a fotózás zajlott. Ezért aztán Dittmar inkább azokra a dolgokra koncentrált, amiket uralma alatt tudott tartani: beállította a megvilágítást, a helyükre dirigálta a színészeket. Persze, az eseményt megelőzően feltárta, hogy milyen egyéniségekkel lesz dolga, hogy milyen magasak a színészek, hogy megfelelően tervezhesse a kompozíciót.

Mivel a fotózásra a Los Angelesi Intercontinental Hotel egyik termében került sor, az is fontos volt, hogy Dittmar az esemény előtt bejárhassa a helyszínt. Ehhez egy cselhez kellett folyamodnia: felhívta a szállodát, s azt állította, hogy ki szeretné bérelni az egyik konferenciatermet. „Megmutatták a termet, ami hatalmas volt” – mondta.

A fotós ezért bérelt egy hatméteres, összecsukható hátteret, famintázatú padlóelemeket, lámpákat (köztük két Elinchrom Octabanks-t, melyek az elsődleges fény szerepkörét töltötték be), 2 db Photek lágy fényű lámpát (ezekkel a széleken ülő/álló szereplőket világította meg). A bérelt eszközök felállítása hat órát vett igénybe: ebből három órát a fotózás előtti este töltött el, majd hármat aznap, amikor beállította a végleges kompozíciót. Dittmar végül tíz percet kapott a szereplőkkel, ám magára a fényképezésre csak két perc jutott.

A színészek közül volt, aki nem akart oda állni vagy ülni, ahol Dittmar szerette volna: „Megpróbálod őket szép szóval rábírni arra, hogy azt tegyék, amit te akarsz, ám ez nem mindig működik, ezért mindig kell, hogy legyen egy B-terved.” – mondta Dittmar. „Inkább beadod a derekad, mert egyszerűen nincs időd vitatkozni.” – fűzte még hozzá a fotós. A fotózás kezdésekor az volt az első számú aggálya, hogy vajon mindenki a fényképezőgép felé fog-e nézni. „Hangosan, érthetően és határozottan kell megszólalnod. Csettintesz az ujjaiddal, és odaszólsz nekik, hogy ’Hé, emberek, ide nézzetek!’, mert tudod, hogy azok, akik nem érzik magukat jól a bőrükben, nem rád fognak figyelni, hanem azokra a személyekre, akiket ismernek, kedvelnek.”.

De hol a Vuki? (Kép forrása: The New York Times © Jesse Dittmar)

Jesse Dittmar egy Canon EOS 5D Mark IV vázat és egy 24-70-es objektívet [sic!] használt az összesen 42 felvételhez. A The Times december 8-án hozta le a portréfotót, ami többeket elgondolkoztatott: vajon a színészek közt, középen készakarva tátongott akkora üres hely? „Egyesek úgy vélik, Carrie Fisher helyét hagytam meg üresen.” – mondta a fotós. Fisher, aki a Star Wars sorozatban Leia Hercegnőt játszotta, még tavaly decemberben elhunyt, így már nem lehetett ott a fotózáson. A kérdésre, hogy így van-e, Dittmar sejtelmes választ adott: „Nem árulom el. Szerintem ez egy nagyszerű elképzelés, és meg is szeretném ezt így hagyni.”. (Forrás: pdnpulse.pdnonline.com)

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...