Amikor egy DJI drón egy harcászati helikopterrel találkozik..

..annak általában nincs túl jó vége. Érdekes, hogy csak most derült fény egy ügyre, ami még tavaly szeptember 21-én történt Brooklyn közelében, New Yorkban. Egy DJI Phantom 4 repülő kamera összetalálkozott egy a US Army kötelékéhez tartozó Black Hawk helikopterrel, azaz annak fő rotorjával, és komoly károkat okozott! Most hirtelen nem is tudom, hogy ez bók a DJI-nak, vagy szégyen a helikopter gyártójának, de az biztos, hogy ezek után más szemmel fogok nézni ezekre a repülő kütyükre.

Kép forrása: Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség

A katonaság helikopterének rotorjában keletkezett kár: másfél hüvelyknyi horpadás éktelenkedett a „találka” után az egyik rotorlapáton. Szerencsére a helikopter biztonságban leszállt, így személyi sérülés nem történt.

A drón pilótájának kiléte kiderült, ugyanis a miszlikre darált repülő kamera egy darabja beesett a helikopter egyik hűtőegységébe. A maradványon talált sorozatszám alapján a nyomozók a DJI közreműködésével ki tudták deríteni, hogy ki volt a tulajdonos. A drónpilóta elmondása szerint New York fölötti látképeket akart készíteni, s ehhez kb. 280 láb (kb. 80-85 méter) magasra szállt. Miután 2,5 mérföldes távolságba repült, már elvesztette szem elől a drónt, ezért a pilóta azt az utasítást adta a távvezérlőn, hogy a gép automatikusan tárjen vissza hozzá. Félórás hiábavaló várakozás után a dróntulaj végül hazament, nem várt tovább.

A helikopter kb. 300 lábas magasságban, párban repült egy másikkal, s bár észrevették a drónt, már nem tudták kikerülni. A drónpilóta a DJI GO 4 alkalmazására támaszkodva röptette az eszközt, ám nem kapcsolta be annak a légtérfigyelő részét, és nem is volt csatlakozva az internethez, ezért nem kapta meg a figyelmeztetést, hogy az adott légtérre ideiglenes repülési tilalmat adtak ki a kér harci helikopter berepülése miatt. Az esetben a drónpilótát hozták ki vétkesnek, de arról nem szól a forrás, milyen büntetést, bírságot kapott. (Forrás: petapixel.com)

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...

  • A helikopter rotorlapátjain elég könnyű sérülést okozni, illetve a drón darabjai a gázturbinába jutva elég veszélyesek, szóval szegény csóka eléggé balszerencsés volt, de de még inkább mákos, mert ha a hajtómű kap be valamit, azt már biztosan nem intézik el ennyivel…

    • mlzphoto

      én azért így sem lennék a helyében..

      • Jaja, nem szokás elintézni egy ejnyebejnyével…

    • Nátrium-tioszulfát

      Ez nem balszerencse, hanem balfaszság. A drónpilótára is ugyanazok a légtér használati szabályok vonatkoznak, mint a valódira. Nem reptetünk ellenőrzés nélkül.

  • asdf

    Egy helikopter rotorja nagy vonalakban 3-400 fordulatot tesz meg percenként, a rotorátmérő 6-12 méter körül lehet, így hasra szerintem simán beleszaladunk 100m/sec nagyságrendű kerületi sebességbe, ott meg azért nem nehéz kárt okozni egy félkilós tárggyal, szóval olyan nagyon nem meglepő szerintem, hogy egy “kicsit” behorpadt 😉