Az Olympus-nak esze ágában sincs felszállni a full frame vonatra

A m4/3 rendszer két alapító ősatyja az Olympus és a Panasonic, így miután a Panasonic pár hónappal ezelőtt bejelentette, hogy full frame szenzoros gépeket is fog gyártani, futótűzként terjedt a neten, hogy „vége a m4/3-nak”. A rajongók reakciója valahol érthető, ám „kissé” eltúlzott. Egyrészt maga a Panasonic is kijelentette, hogy eszük ágában sincs felhagyni a m4/3 fejlesztésével és az újabb termékek kiadásával, másrészt a m4/3 rendszer már rég kinőtte magát, és eleve nem csak erre a két gyártóra támaszkodik: többek közt a Blackmagic, a DJI, a JVC, a Kodak, a Xiaomi, a Cosina Voigtländer, a Kowa, a Mitakon, a Samyang, a Sigma, az SLR Magic, a Tamron, a Tokina, és a Veydra is tagja a családnak.

A fényképezőgépek, a különféle rendszerek mind szerszámok a fotós kezében. Mint az autószerelő, a fotós sem minden feladathoz ugyanazt a vázat, objektívet, vakut használja. Mint minden rendszernek, úgy a m4/3-nak is megvan a létjogosultsága. Előnyei közt említhető a full frame-nél kisebb méret és tömeg (hiába kapsz kicsi FF vázat, az objektívek nagyok – a fizikát nem lehet becsapni), a rövid bázistáv miatt szinte bármilyen objektív használható közgyűrűvel, könnyebb nagylátószögű objektívet tervezni hozzá, folyamatos filmfelvétel során a kisebb szenzort könnyebb hűteni, nagyobb mélységélesség ugyanolyan ekv. látótérnél ugyanazon az F-értéken (makrózáshoz és tájképfotózáshoz ez nagyon jól jön) stb.

Nos, az Imaging Resource szerkesztője megkérdezte az Olympus egyik vezetőjét, Aki Murata urat, hogy mi a helyzet az Olympus-szal, lesz-e neki is full frame lapkás rendszere. Nem akarom hosszúra nyújtani a posztot, ezért a 43rumors.com által összefoglalt választ fordítom le nektek:

„Az Olympus célpiaca a kültéri/mozgó témás fotózás. Nagyon fontos fegyvertény a kompakt, könnyű és ellenálló rendszer a természet és a vadvilág fotózásához, ezért a m4/3 kisebb szenzormérete jelentős előnyt nyújt. Cserkeléskor óriási különbséget jelent, hogy egy full frame szenzoros dSLR vázat és egy 600 mm F4-es optikát, vagy egy m4/3-os vázat és az Olympus kiváló 300 mm F4 (ekv. 600 mm) objektívjét kell magunkkal vinni. (Persze, a mélységélesség nem lesz ugyanaz, de F4 az F4, így az expozíciós értékekben nem lesz eltérés). Mostanában úgy tűnik, hogy a FujiFilm és a Ricoh kivételével minden gyártó a full frame szenzoros, tükörnélküli rendszereket erőlteti. Murata úr kijelentette, hogy ezek a gyártók ez irányú lépéseikkel egy nagyon fontos és jelentős szegmenst hagynak magukra, ahol pedig kiemelten fontos a kis tömeg és a masszív, ellenálló felépítés. Az igaz, hogy a korszerű, full frame lapkás vázak tényleg igen kompakt méretűek lehetnek, a hozzájuk való objektívek továbbra is nagyobbak, mint a m4/3-os megfelelőik. Ez főleg a telefotó optikákon látszik nagyon szépen. […] Az Olympus tehát nem hogy tartana attól, hogy nem tud majd egy full frame világban labdába rúgni, hanem kifejezetten örül, hogy egyedül, konkurencia nélkül maradt egy hatalmas piaci szegmenssel.”

A teljes interjút itt, az imaging-resource.com oldalon lehet elolvasni, míg a fenti kivonat a 43rumors.com oldalról származik.

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...