Te tudod, hogy a dSLR gépek miért 3:2 oldalarányt használnak?

Szakik bizonyára mosolyognak és csípőből vágják a helyes választ, de kezdőknek, illetve olyan fotósoknak, akik nem a műszaki paraméterek végén fogják meg a kamerát, érdekes információ lehet, hogy a dSLR fényképezőknek miért más a képi oldalarányuk, mint például a kompaktoknak.

Nos, a fényképészetben megszokott oldalarány a 4:3 (1,33), amit a legtöbb kompakt, 4/3 és m4/3, valamint a 645 középformátumú fényképezőgépek használnak. A 3:2 (1,5) arányt a 35 mm-es filmes kamerák és APS-C-s gépek használták. Nos, a dSLR masinákban azért ilyenek az arányok, hogy azok megfeleljenek a régi 35 mm-es SLR filmkocka ("Full Frame", 36 x 24 mm) méreteinek, míg a digitális fényképezők szenzorjainak oldalarányát a korai monitorok képarányához tervezték, ami szintén 4:3 (pl. 1280 x 960, 1600 x 1200, 2048 x 1536) volt. (forrás: petapixel.com)

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...

  • noss

    jó és a 35-ös leica-kocka miért 3:2?

  • @noss: “[…]Ez motiválta őt egy kisméretű gépház megépítésére, amelyben 35mm-es, mozgófilmekhez használatos negatívot használt a nehéz üveglapok helyett úgy, hogy megduplázta a mozgóképeknél szokásos képkockák méretét. Így jutott el a 24 x 36 mm-es képkocka formátumhoz.” – forrás: http://www.leica-point.hu/magunkrol/rejtely.html

  • @MLaca: de ezt is érdemes olvasgatni, ha érdekel: en.wikipedia.org/wiki/135_film