Május 6-án új időszámítás kezdődik: nincs többé bemozdult kép!

Május 6-án az Adobe bejelentést tart, ahol új termékeket és új szolgáltatásokat fognak bemutatni a nagyközönség előtt. Nem ismerem a rendezvény menetrendjét, de ha hinni lehet az fstoppers.com posztjának, akkor legalább egy korszakalkotó újdonságot fognak bemutatni, amely a „Camera Shake Reduction” („Fényképezőgép bemozdulás-csökkentés”) névre hallgat. Az új szűrő a Photoshop alatt lesz elérhető és amint nevéből is kiderül, a bemozdult képeinket fogja – remélhetőleg – megmenteni. Lentebbi videóban látható, ahogyan éles képet varázsol a szűrő az életlenből:

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...

  • Akkor most az összes állványgyártó csődbe megy…

    🙂

  • kérődzőgiliszta

    @maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ja mert az pont úgy fog történni, hogy attól fogva mindenki fotófost fog használni! Pl. az analógizálók!

  • Peetee

    Jó úton haladunk, hogy a fotóművészet nem lesz több, mint informatikai ismeretek kérdése.
    Elég lesz egy ájfón’ meg a fotósopppp’ és egy 13éves emos- is csinál majdnem olyan képeket, mint Máthé Bence…

  • @Peetee: Mer igen. Okos emberek mondták, hogy a jó fényképhez nem jó cucc kell, hanem jó szem. Jó szemű tag camera obscurával is jót csinál.

  • James Miller

    amíg ésszel használják jó dolog lesz ez, például a valóban megismételhetetlen képek esetén, ugyanakkor azonban azt gondolom, hogy sok esetben csak még egy ok arra, hogy kivesszen a “javulni akarás”. mármint “elcsesztem, szar volt a fókusz meg a rekesz sem az igazi, be is mozdult… áh mindegy, majd rákorrigálunk” szóval, a hibáinkból tanulni kellene, nem pedig elodázni őket

  • Igazi művész nem készít bemozdult képet. Ha mégis, akkor megesküszik, hogy úgy akarta!

  • eßemfaßom meg áll

    Van régóta ilyen csodaplugin ami a demoképen/demovideon baromi jól mutat

    http://www.topazlabs.com/infocus/

    de irl azért távol van a megváltástól.

  • eßemfaßom meg áll

    @Dworkyll: “Jó szemű tag camera obscurával is jót csinál.”

    Amennyiben van több perce exponálni. Egy gyűrűhúzást az esküvőn, vagy egy magasugrót a léc fölött viszont a világ legjobb szemű fotósa se fog vele megörökíteni.

  • Kofa

    A két évvel ezelőtt, hosszabb demó (ekkor persze még kísérleti stádiumban volt, ami pl. a futásidőn és a használat nehézkességén is látszik):
    youtu.be/xxjiQoTp864

  • Ugye, a fotó a valóságot örökíti meg, ezért sok szoftveres megoldás gyakorlatilag mú-képet készít. El lehet gondolkodni, hogy mikor kell, kell-e ez egyáltalán!

    Amúgy a kamera bemozdulását a profik úgyis kivédik, mert tudnak fotózni, az amatőrök meg úgysem fognak órákat pepecselni egy fotóval, ami bemozdult. Ugyanis ők nem értenek a szoftverekhez.

    Egyébként mi is azt tanítjuk, hogy ismerd meg a fényt, azaz ebben az esetben fotózgass különböző fényviszonyok között, hogy lásd, mikor fog bemozdulni a gép (amikor már annyira hosszú az expozíciós idő), és mikor lesz még éles a kép. Ugye, tudjuk, hogy a leghosszabb, gyakorlott kézben kitartható expozíciós időt hogyan számítjuk ki: a gyújtótávolság reciprokát másodpercben számoljuk (pl. 50 mm-nél 1/50 s). Jó, ezt a képstabilizátorok növelni tudják 3-4 fokozattal (fényértékkel).

  • @bestpixel: azért vannak kivételek is, mint például én, aki régi, még a hetvenes években készült fényképeket szeretnék majd “deblőrözni”, szóval miért ne lenne létjogosultsága egy ilyen funkciónak? mai napig készítek én is olyan fotót, ami kicsit bemozdul, de kedves számomra és nem akarom törölni. már hogy a csudába ne örülnék egy olyan _működő_ algoritmusnak, ami a pár pixelnyire bemozdult felvételt megmenti?

  • @MLaca: Igen, ebben teljesen igazad van. Be is akartam írni még egy mondatot az előbb: “Persze, egy szúk, kb. 10%-nyi része a fotósoknak (főleg az igényes amatőr és profi kategóriából) pár kép megmentéséhez tudja majd használni a szoftvert…” 😉

  • jova68

    Számtalan ilyen Photoshop-szűrőt népszerűsítő videót láttam már, aztán a valóságban közel sem ennyire látványos a teljesítmény.

  • pivigyuszi

    a content-aware is állati jónak tűnt a demo videón, aztán a valóságban egy kalap szar…

  • womBATMAN

    Én azért még nem féltem az állásomat ezektől a csodaszoftverektől. Addig is ajánlom pucér nők fotózásához a 40×40-es zártszelvényből hegesztett statívot, vasbeton lábazattal 🙂

  • PomberMaci

    Alapvetően mind a probléma, mind a megoldása – elvileg – roppant egyszerű, egy konvolúció történik és ezt kéne dekonvolválni. Ehhez “mindössze” a konvolúciós függvényt kéne ismerni, azaz a bemozdulást leíró függvényt. Az összes többi része az egésznek az 2 darab (nyilván kétdimenziós, esetleg RGB színenként ennyi) Fourier-transzformáció meg a konvolúciós függvény fourier-transzformáltjával való osztás a frekvencia térben. Ezek egy korszerű PC-n még megapixelek esetén is másodperces feladatok, nem ez az időigényes része.

    Gyanítom, hogy az algoritmus ott lett kihegyezve, hogy a képnek egy olyan helyén keresik meg a bemozdulás függvényt ami csak egy kis darab kontrasztos objektum, pl. egy légyszar valahol, ami egy kb. egy pixeles pont. Ez esetben nem csak a képek 5%-ára hanem mondjuk 30%-ára ad használható eredményt a szűrő, ami még messze nem tökéletes, de több mint az eddigi eredmények.

    Hozzáteszem, egy egydimenziós szimpla adatsoron sem egyszerű a feladat (1-2 évet szöttyögtem vele), 2D-ben (3 színben) eleve nem definiált alakú, ab-start diffúz objektumokkal kimondottan cifra ügy lehet.

  • komplikato

    Ez szerintem olyan lesz, mint pl. a szintezés, igazán elszúrt képen nem fog segíteni, csak a kisebb bemozdulásoknál.

  • Szerintem ez csak fotosopp… 😀 Amúgy meg, hiszem, ha látom a saját gépemen…