Tripont Fotóakadémia: Eifert János mesterkurzusa

A Tripont Fotóakadémia keretein belül részt vehetünk Eifert János mesterkurzusán, melynek címe „Bevezetés a professzionális fotográfiába”, és összesen tíz előadásból, workshopból áll; az első kollokvium már holnapután, azaz pénteken (október 25.) 18.00 órakor kerül megrendezésre a Tripont Keszkenű utcai műtermében (1131 Budapest, Keszkenő u. 22.), amit egy nappal később (október 26., szombat) az első workshop követ (Fiumei úti temető, 10.00 óra). A részvételi díj alkalmanként 3000,- Ft/fő, a jelentkezés a fotoakademia@tripont.hu emailcímen adható le. Bővebb információ ezen a honlapon olvasható.

Eifert.pngEifert János

„Az előadás során a fotográfia szinte minden területe érintve lesz. Technika és esztétika – Gondolat és szépség – A téma a földön hever – Képzelet és tudatosság – Milyen felfogásban és stílusban fényképezzünk? – A fotográfia műfajai, témái, alkalmazási területei – Az ember képe, a személyfényképezés – Arckép vagy portré: az ember képmása – Morzsányi művészettörténet – Előbb a pszichológia – Mi határozza meg a viselkedést? – A színek jelentéshordozók – Fény nélkül nincs kép – A szemünkkel nézünk, az agyunkkal látunk – A színek asszociatív hatása – Napfény, műfény – Hogyan határozzuk meg a színeket? – Portréfényképezés és a színek – A környezet reflexei – Színérzet fekete-fehérben – A csoportkép
A csoportkép, páros kép készítése – közösségi aktus – A külső eseményfelvételt riportnak nevezzük –
Az emberi bőr színének, tónusának „élethű” visszaadása – Digitális utómunka, portréretus – Eseményfényképezés – A riport a „legfotószerűbb” műfaja a fényképezésnek – A riportfotó hitelét éppen a fénykép igazmondása adja – Szociofotó, dokumentarista fotográfia – Kronologikus elbeszélés – Analitikus fénykép-elbeszélés – Fotóesszé, fénykép-elbeszélés – Technikai és esztétikai szabályok – Képszerkesztés, kompozíció – Sajtófotó – Elektronikus sajtó, Online újságírás – Bemozdulás, elmozdulás, berázódás – Személyfényképezés műteremben – Modellbeállítás, világítás, felvételezés a műteremben – Arc- és mellképek – Teljes alakos képek – Műtermi csoportkép – Kísérletező gyakorlatok – Megvilágítás mérés: fénymérés- és tárgymérés – Hátterek, kellékek a műteremben – A portréfényképezés nagy mesterei, forradalmi képviselői – Személyfényképezés természetes környezetben – Fényképezés szabadban, természetes fényben – Esti, éjszakai felvételek – Fényképezés belső térben – Munkaábrázolás-
Sportfényképezés – Milyen technikát használhatunk? – A sportfényképezés hazai mesterei – Színházi fényképezés – Színházi műfajok – A színházi fényképezés történetéből – Táncfényképezés – A bemozdulásos életlenség, mint esztétikai fogalom – Hangverseny-, koncertfényképezés – A koncertfényképezés technikája – Filmfotó (stand-, és werkfotó) – Aktfotográfia – Meztelenség és akt – Az akt nem témája, hanem formája a művészetnek – Létezik-e tökéletes forma? – Az aktfotográfiának külön – és különös – története van – Az aktfényképezés technikája – Az utazás, a világ felismerése – Utazik a világ –
Az emlékkép – Fényképezés napfénynél – Városképek, épületfényképezés – Panorámaképek készítése -Légi fényképezés – Fényképezés vízparton – Természetfényképezés – A természetfényképezés területei –
Vízalatti fényképezés – Fényképezőgépek – Objektívek – Csendélet- és így tovább…”

Hirdetések:
Weboldal készítés

.