Ez meredek lehet: jönnek a tuningolt Canon EOS 5D Mark III vázak?

Ha azt hitted, hogy a Magic Lantern mindenható és minden hiányosságra nyújt valamiféle gyógyírt, akkor ezt figyeld: egy bizonyos cég a közeljövőben olyan hardveres tuning kittet fog piacra dobni, amivel a Canon EOS 5D Mark III (és vélhetően még egy pár másik masina) megtáltosodhat! A módosításokat azonban nem lehet majd csak úgy, otthon elvégezni, ugyanis a fényképezőgép alaplapját kell majd kicserélni a „hotrodra”, ami – így a hír – az 5D Mk III dinamikatartományát, a videók „élességét” (gondolom képminőségét) és az általános teljesítményét fogja igen komolyan megdobni. Ez egyelőre csak egy híresztelés, a canonrumors.com szerkesztője is egyelőre [CR1] (új forrástól származó információ, valószínűleg valóban csak egy pletyka) alá sorolta be az anyagot. Bár valóban sok minden függ a szoftveres adatfeldolgozástól és a kiolvasó elektronikától, de ha maga a képérzékelő nincs kellően felkészítve a nagyobb teljesítményre, akkor – szerintem – óriási csodákra azért ne számítsunk.

tuningcanon.jpg

(Azok lángcsóvák a márkafelirat mellett)

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...

  • Szerintem a tuning valójában arról szólhat, hogy a tuningra beadott Canon váz helyett Nikont kap vissza a kedves kuncsaft. És akkor tényleg meg lészen dobatva mind a dinamikatartomány, mind a képminőség, mind az általános teljesítmény.

  • fejetlen bárd

    @kesztió: Mondjuk jó kérdés, hogy az analóg filmet/fotópapírt is meghaladó dinamika mióta kevés. Az 5D Mark III dinamikája tisztességes és nem gondolom, hogy szabad szemmel megmondanád a különbséget egy D800-hoz képest ha nem laborban, tesztábrákról készült fotókról van szó. Én próbáltam, van saját 5Dmk3 vázam és egy céges D800. Egyszerűen nem megy. Sem monitoron, sem printen, legfeljebb ha direkt erre kiélezett fotót készítek, de a gyakorlatban épp olyan jól használható mindkét váz. Ráadásul az 5Dmk3 mikrokontrasztban jobb, ami jót tesz az általános élesség és részletesség érzetének és a szenzor jel/zaj aránya is kiváló, de a zaj jellege is más, mint a D800 esetében, kevésbé irritáló. Ráadásul az egész összehasonlításnak semmi értelme ha nem ugyan azokkal az objektívekkel végzed el, ha a Nikonra teszel egy kontrasztosabb üveget, akkor már eltűnt a nagyjából két fényértéknyi előnye a dinamikatartományban.

    Remélem azt akartad ezzel mondani, hogy a profi fotósok többsége egyszerűen gyökér és nem ért hozzá és ezért lehetett az, hogy a World Press Photo 2014 pályázat anyagainak 58%-át Canon DSLR-el készítették.

    Mondjuk megértem, biztos izgalmas lehet a nagyok dolgába beleokoskodni és fikázni olyan gépeket amiket sosem használtál és nincs velük saját tapasztalatod. 🙂

  • @fejetlen bárd: Köszi az 5 pakk sört, bár a vége felé eléggé izzadtam már, mert csak 5 perc és 36 másodpercen múlott, hogy egy órán belül felülsz a provokációnak. Ellenkező esetben természetesen én veszítettem volna el a fogadást…

    De ha mostanában Kolozsvár fele jársz, nézz be és megkínálunk belőle. Ha még marad, természetesen…

  • fejetlen bárd

    @kesztió: Kedves vagy, de nem tudok együtt sörözni ostobákkal. Mondjuk tőled amúgy sem lehet elvárni, hogy támaszd is alá azt amit mondasz, mert az érvelési képességeid abban kimerülnek, mint amit a mellékelt ábra mutat.

  • @fejetlen bárd: Erőst pocsék lehet humorérzék nélkül tengetned az életedet, nemde?

  • fejetlen bárd

    @kesztió: De.

  • In Motion

    @fejetlen bárd: Zajosodasban szerintem is jobb/termeszetesebb az MkIII mint a D800.
    Az 5DmkIII es a D800 kozul barmelyikkel tudnek egyutt elni, de nekem azert huz egy kicsit a szivem a Nikon fele, mert a tajkepeknel jol jonne az a nagy dinamikatartomany. Bar ritkan fotozok olyat amihez az osregi 550D-m hulladek dinamikus tartomanya annyira ne lenne eleg, hogy a sotet reszekbol ne tudnam kiszedni a reszleteket. Raadasul sokszor hasznalok grad ND szurot, az is segit.

  • fejetlen bárd

    @In Motion: Én használom az 5D Mark III-at tájfotóhoz és éjszakai csillagfotóhoz is. Főleg utóbbinál jön jól a természetesebb, kevésbé bántó képzaj mintázat.

    De őszintén szólva alig van különbség közöttük, pedig brutális lemaradásnak tűnik a laborban mért 2 FÉ dinamika eltérés. A gyakorlatban ez elég ritkán jelent problémát, pedig nekem mindkettővel van épp elég tapasztalatom. Ha egymás mellett vizsgálod az ugyan olyan objektívvel készült, ugyan azt tartalmazó printet, akkor talán, de csak talán megmondod, hogy melyik készült egyikkel és másikkal, de tényleg csak talán, mert ez sok tényezőtől függ. Onnantól meg, hogy különböző objektíveket használsz, már értelmetlenné válik az összehasonlítás, mert az objektív színeinek és kontrasztjának hatalmas befolyása van arra, hogy mi lesz a fényképen, milyen dinamikát kapsz.

    Az emberek egyszerűen csak nem tudnak fotózni és mindent utólag a számítógépen akarnak kibűvészkedni az anyagból. Beszéltem sok szabadúszó fotóriporter barátommal miért szeretik jobban a szutyok, papíron sokkal rosszabb Canon gépüket. Egyszerűen jobban tetszik nekik az analóg filmhez közelebb álló dinamika.

    Kesztió fotói sem mentesek a kiégéstől és azokat sem nevezném éppen “flat” anyagoknak, kontrasztosak és agyonszaturáltak. Azoknak sem nagyobb a dinamikájuk. De hát okoskodjon a gyerek ha akar. 🙂

  • Duruzsló

    Kacsa szagú az egész. Sufni tuninggal alaplapcsere? Mert ha a régi vázakhoz nyúlnak, akkor még talán hihető is.