Bejött az Adobe számítása

Amikor az Adobe gyakorlatilag az összes szoftverét havi előfizetéshez kötötte, és tulajdonképpen rákényszerítette a felhasználókat a „Creative Cloud” használatára, szinte egy emberként hördült fel a fotós és a képszerkesztéssel foglalkozó társadalom. Sokan prognosztizálták, hogy az Adobe bele fog bukni ebbe az üzleti lépésbe, és majd visszatér a régi, „dobozban megvásárolható” termékeladáshoz. Ahogyan telt-múlt az idő, egyre többen léptek be a szoftvergyártó felhőjébe, és előfizetéses rendszerébe, s mára az Adobe megduplázta nyereségét, tehát csak bevált a terv.

creativecloudlogo

Negyedéves eredményüket múlt héten tették közzé, és a befektetők igen boldogan, mosolygós arccal konstatálták, hogy a vállalat megugrotta, és túlteljesítette a piaci elvárásokat: a tavalyihoz képest kétszeres nyereséget könyvelhettek el az Adobe emberei. Az idei év negyedik negyedében eddig 833 000 új előfizetője lett a Creative Cloud rendszernek, ami jóval magasabb, mint amire piaci elemzők számítottak. Ráadásul a felhasználók 52%-a a teljes csomagért fizetett elő, ami havi 50 dolláros költséget jelent. Magánfelhasználóknak ez a fizetési mód és ezek az apró összegek jóval vonzóbbak, mint egyszerre kifizetni akár 1000 dollárt egy alkalmazáscsomagért, így nem csoda, hogy nő az Adobe sikere. A szép számok hatására a kaliforniai cég részvényeinek ára is az egekbe szökött: eddig még soha nem látott, 94 dollár/részvény átlagértéket értek el a tőzsdén.

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...