Ebből a párbeszédből kiderül, mi lesz a sorsa a Panasonic m4/3 rendszerének

A dpreview.com munkatársai a fotóipar legfontosabb szereplőivel készítenek interjúsorozatot a virtuális térben, s most épp a Panasonic egyik frontembere, Yosuke Yamane került célkeresztbe. A kérdezők többek között arra voltak kíváncsiak, hogy a Panasonic-nak mik a tervei a m4/3 rendszerrel. Azzal szerintem időközben már mindenki tisztában van, hogy az L-bajonett Szövetség tagjaként a Panasonic emberfeletti erővel próbálja komoly piaci résztvevővé faragni a full frame rendszerüket, s mivel az elmúlt majdnem két évben erre összpontosítottak a japánok, a m4/3 kissé a háttérbe szorult. A márka – és a m4/3 rendszer – rajongóiban épp ezért jogosan merülhetett fel a kérdés, hogy vajon mire számíthatnak, ha nem a full frame irányvonalát választanák a gyártónak, hanem a – valljuk be – sokkal kiforrottabb és szerteágazóbb m4/3-os felszereléssel bővítenék fotós táskájuk beltartalmát. Nos, Yamane úr meg is válaszolta ezt a kérdést:

Megerősítjük termékkínálatunkat mind a full frame, mind pedig a m4/3 esetében, hogy támogassuk az alkotók minden forgatási lehetőségét. A full frame-et kínáljuk olyan alkotók számára, akik nagyobb teljesítményre vágynak, s előnyben részesítik a kis mélységélességű képek és videók készítését, a m4/3-ot pedig olyan alkotók számára ajánljuk, akik kis méretre, kis súlyra, mobilitásra és kiegyensúlyozott mélységélességre vágynak. A teljes termékkínálatunk két különböző jellemzőkkel bíró rendszerből áll, amelyek támogatják a különböző filmkészítési igényeket, és tükrözik az alkotó fantáziáját.

Tavaly, például, a DC-S5 mellett megjelent a m4/3-os DC-G100 is, amit bárhova magunkkal vihetünk, s tökéletes szerszáma lehet a vloggernek. Bemutattuk továbbá a DC-BGH1-et, ami egy flexibilis, moduláris rendszer alapköve lehet. Szóval, a Panasonic továbbra is erősíteni fogja a m4/3-ot, amiben rengeteg lehetőség rejlik.

De mi a helyzet az objektívekkel? Hogyan oszlanak meg az objektívek fejlesztésére rendelkezésre álló erőforrások? Nyilvánvaló, hogy az L-bajonettes full frame rendszer népszerűsítésekor ennek az eszköztárát kell a lehető legnagyobb mértékben kiszélesíteni, s mint ilyet, a Panasonic itt is a professzionális felhasználókat tartotta szem előtt, ezért is indult az L-bajonett az „S-szériás” csúcskategóriás optikákkal. A Panasonic m4/3 felhozatalában már 31-féle optika található, így a fejlesztések hangsúlya a full frame irányába terelődött. Ez azonban a jövőben változni fog, a japán gyártó ismét egy sor új, m4/3-os lencserendszer fejlesztését tűzte ki célul.

A mai napig sokan panaszkodnak, hogy a Panasonic DfD AF-rendszere nem olyan hatékony, mint más gyártók fázisérzékelős hibridje. Ezen a téren vajon mi várható a Panasonic-tól? A DC-S5-ben már ízelítőt kaphattunk arról, hogy a DfD igenis fejlődőképes, hiszen a kis S5-ös AF-rendszere a magasabb besorolású gépekénél is pattogósabbnak, pontosabbnak bizonyult. Természetesen a mérnökök is tisztában vannak azzal, hogy egy rendszer folyamatosan fejlődik, így nem lehet egyszer csak lezártnak tekinteni a belefektetett energiafolyamot. Jelenleg izmosabb jelfeldolgozó processzorral és hatékonyabb algoritmusokkal kísérleteznek.

A m4/3 előnye itt is színre lép: a kisebb szenzor gyorsabb kiolvasást tesz lehetővé, így nem csak a gördülő zár hatás alacsonyabb, de a DfD fókuszrendszer működése is gyorsabb, mint a full frame lapkás gépeknél. A Panasonic nem véletlenül a videóra, a filmkészítésre helyezi a hangsúlyt, ha m4/3-ról van szó. Ráadásul a kisebb szenzor kevesebbet is fogyaszt, kevesebb hőt termel, ami ismételten jó hatással van a feladatok elvégzésére.

Az interjú további része már nem igazán érinti a m4/3 rendszert, de akit érdekel Yosuke Yamane úr mondandója, az itt elolvashatja a teljes angol szöveget.

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...