A nikonrumors.com pletykalap híre szerint kitudódtak a Nikon új csúcsgépének, a D4-nek műszaki paraméterei. A weblap szerkesztői továbbá tudni vélik, hogy már hamarosan, 2012. január közepén be is jelenti a japán gyártó az új csúcsmodellt, amivel a Canon 1Dx eladásokat óhajtják majd visszafogni. Annyira biztosak a dolgukban, hogy 90%-os esélyt adnak a pletyka valóságtartalmának.

Nos, a Nikon D4 nagy valószínűséggel alábbi paraméterekkel fog rendelkezni (kisebb eltérések lehetnek):
- 16,2 MP felbontás
- 11 kép/mp sorozatfelvétel
- ISO 100-102 400 érzékenységi tartomány, ami kibővíthető lefelé és felfelé egyaránt (ISO 50 és 204 800)
- CF és XQD memóriakártya foglalatok (csupán pár napja jelentették be az új XQD kártyaformátumot)
- Kompatibilitás a még szintén be nem jelentett Nikon WT-5 vezeték nélküli kommunikációs egységgel
- Ethernet port (valószínűleg gigabites)
- Arcfelismerés, -érzékelés
- „Továbbfejlesztett” filmfelvételi tudás
- Tömörítetlen videó ki a HDMI porton keresztül
- Továbbfejlesztett 51 pontos AF rendszer
- Az AF immár -2 FÉ-ig működőképes marad (a D3s-é -1 FÉ-ig működött)
- AF rendszer 9 kereszt típusú szenzort is kap, melyek F8-ig működőképesek maradnak
Úgy tűnik, a D800 és a D4 közt már nagyobb lesz a különbség, mint a D700/D3 páros esetében volt anno. A D4 gyorsabb, alacsonyabb felbontású és nagyérzékenységű lesz, míg a D800 nagyfelbontású, de cserébe lassabb lesz.





Elsőre nem tűnik nagy fejlődésnek a D3s-hez képest. Viszont, ha af drasztikusan fejlődik, az nagyot ütne, nem a izo-mizo felé megy a fejlődés. Eddig hatalmas különbségek voltak a profi (riporter)vázai között. Elfogyott az ihlet?
@dzzsoni: a D3s is már annyira jó volt, hogy szerintem nincs sok fejleszteni való. szerintem ilyen gépbe nem való a videó, dehát… őszintén: mit nem tud a D3s, ami kellene még? max felbontást lehetne növelni, vagy a dinamikatartományt.
Ebbe a kategóriába valóban nem való videó. Még hátránya is lehet ebből a fotósnak.(állítólag már tiltottak ki focimeccsről ezért fotóst, mert videóképes volt a fényképezőgépe) Dinamikát, af rendszert mindig lehet fejleszteni, főleg az utóbbit.
@dzzsoni: igen, az olimpián is érdekes lesz a szitu, mert ugye kőkeményen megy a csata a kizárólagos közvetítési jogokért.
Ha valahol, akkor szerintem pont az olimpián nem lesz gond a videó képességből. Egyrészt mivel mindkét gyártó kiemlten kezeli az olimpiát, úgyhogy megegyeznek a szervezőkkel akkor is, ha gond van. Másrészt meg az Olimpián olyan szépen szabályozva van, hogy kinek mit szabad és mit nem, hogy aki oda akkreditációt kap, az nem nagyon fog szórakozni tiltott dolgokkal.
A video egyébként miért ne illene egy ilyen vázba pont ugyanannyira, mint egy másikba? Én pl nem szeretnék nyaralásra kamerát vinni külön, de ha már tudhatja a fényképezőgép is, akkor miért ne használhassam? Engem kifejezetten bosszantana, ha csak az olcsóbb gépek tudnák, a profik meg valami sznobizmus miatt maradnának ki a lehetőségből.
Mondjuk egy jobb AF-et kaphatna a videó mód is, mert a jelenlegi DSLR videózás amatőr szinten szinte használhatatlan.
@fotóriporter: szerintem nem csak fotóriporterek visznek magukkal videózásra képes dslr-t az eseményekre és pont a nem szabályzott használatból lehet gond.
szerintem meg azért nem való az ilyen profi gépekbe videó, mert míg nincs megoldva rendesen a szenzor hűtése (lásd Sony-s túlmelegedések), addig okozhat problémákat. amúgy meg „szerintem” nem való bele, ez kimaradt.
Privát célra videózni sem tilosabb az olimpián, mint fotózni. Publikálni meg a fotókat sem publikálhatod, amit nézőként készítesz. Ráadásul nézőként aligha tudsz bevinni akkora gyújtótávolságú objektívet, amivel a lelátóról használható képet tudsz készíteni egy olimpián.
Hétköznapi rendezvényeken sokkal inkább kérdéses ez a történet, de a mobiltelefonok ott is problematikusabbak, mint a DSLR-ek.
A melegedés Sonyn kívül báshol okozott már problémát? De ha igen, akkor is csak áthidalásra váró nehézségről van szó, mint a nagy zaj, vagy a lassú AF. Csak azért, mert esetleg nem kiforrott, még érdemes gyártani és használni, hogy legyen miért továbbfejleszteni.
Egyébként volt idő, amikor én is egyetértettem vele, hogy DSLR-be nem kell videó, sőt amivel videózni lehet, az egyenesen nem is fényképezőgép. De ezen ma már a technológia és az idő is túlhaladt. Az meg egy másik kérdés, hogy ez egy újabb szög a fotós szakma koporsójába.