Egyre több „tégla és malter” (a „brick and mortar” kifejezés analógiájára) fotósbolt kénytelen bezárni kapuit, mert az online vásárlás egyre nagyobb mértékben terjed. A termékek boltokban való felhalmozásához nagy alaptőke kell, gyors az elévülés és drága a szakértő eladói munkaerő. Mennyivel egyszerűbb és olcsóbb egy webshopot üzemeltetni, ahol a teljes felelősség a vásárlóé! Nem kell szaktanácsot adni (a sok hozzáértő úgyis a fórumokban osztja – ingyen – az észt..), nem kell mosolyogni és a vevők rigolyáival foglalkozni. A kuncsaft pedig az otthoni puha, seggesre kiült fotel kényelméből csak kattint párat és már úton is van felé a beikszelt áru, ami egy-két napon belül a ház ajtajához meg is érkezik – vagy nem. Történetünk utóbbi esetről szól, azaz arról, hogy milyen kellemetlen meglepetés érheti azt, aki még arra is lusta, hogy személyesen vegye meg új játékait.

Főhősünk – nevezzük Bumbinak – ráadásul nem is egyszer, hanem kétszer esett pofára, méghozzá ugyanazzal a forgalmazóval, aminek nevét most nem említem, mert hazai viszonylatban amúgy is ismeretlen. Íme, a történet:
Bumbi egy Canon EOS 30D-vel fotózgatott az elmúlt hat évben, majd végre vett egy nagy levegőt, s elszánta magát egy hatalmas minőségbeli ugrásra: rendelt egy EOS 5D Mark III vázat és egy EF 24-105 mm F4L IS USM objektívet. Izgatottan várta a futárt, aki végre ki is vitte neki az áhítattal várt csomagot. Bumbi annyira izgatott volt, hogy – szerencséjére – felvette az „unboxing” (kicsomagolás) menetét Apple iPhone 5 telefonjának kamerájával (ez komoly, kihangsúlyozza a forrás is).





Amint azt a fenti képeken láthatjuk, Bumbi háromezeriksz dollárért vett magának pár fa- és kartonlapot, így az önfeledt, boldog cicafotózással még egy kicsit várnia kellett. Gyorsan felhívta a céget, ahonnan rendelte a csomagot, hogy gáz van, átverték. Rövid egyeztetés után abban állapodtak meg, hogy semmi baj, természetesen kicserélik a „hibás” pakkot. Újabb pár napos örömteli várakozás után megérkezett a „B” csomag, amit az izgatott kicsomagolás után a fentiekhez hasonló csalódás követett: újabb fa- és kartonlap adag érkezett a házhoz.

Az ügyfélszolgálattal folytatott következő párbeszéd már kevésbé barátságos és zökkenőmentes hangnemben zajlott, itt ugyanis már a csomagküldő cég is belső vizsgálatot indított, hogy mitől fogynak a parkettalapok a raktárban. Bumbinak ismét új csomagot és egy 100 dolláros búfelejtő kupont ígértek, amit azonban felháborítónak tartott és nem fogadott el. Az üzlet ügyfélszolgálati menedzserével folytatott beszélgetés során sem sikerült nagyobb, jobb kártérítést kiverekednie, a menedzser hitvallása szerint ugyanis „a 100 dolláros kupon így is a legnagyobb értékű, amit valaha adtak ügyfélnek”. Bumbi és a cég között így egy 11 éves boldog együttműködés tört ketté; egyelőre még nincs vége a csetepaténak, várjuk a fejleményeket. Aki kíváncsi a részletes szájhabzásra, az angolul elolvashatja azt a forrásként megjelölt oldalon. (Forrás: fstoppers.com)





Azért egy ekkora értékű dolgot már csak nem webshopban rendelek…
@ColT: de éz ámeriká, teccik érteni?
Miért ne lehetne webshopban rendelni, Magyarországon azért eléggé be vagyunk védve ebből a szempontból, vásárlástól való elállás meg ilyenek, amcsiban ismerem mondjuk a szabályokat…én is webhopból rendelek a legtöbb mindent, a gépemet is onnan rendeltem, igaz az „csak” 140 ezer volt, bár én is vagyok annyi paranoid, hogy nagyobb értékű dolgokat csak személyesen veszek át, és előre se utalok soha.
@Hrobert: a 8 napos elállás azt jelenti, hogy visszaviheted a TERMÉKET, ha nem tetszik….ha meg se kaptad, hogy viszed vissza? Amikor a csomagot a kezedbe nyomják, aláírással igazolod, hogy hiánytalanul átvetted, hogy bizonyítod, hogy tényleg ez volt a dobozban és nem te tetted bele?
@vAfotóriporter: ez mondjuk jogos, de egy szót se szólhat a kézbesítő, ha te előtte ki akarod bontani a csomagot és megnézni hogy hiánytalan-e. Ez ellen úgy a legegyszerűbb védekezni, hogy úgy írod alá a papírt, hogy tényleg hiánytalanul vetted át.
@Hrobert: nyilván így van, és ez a helyes eljárás
csak hányan szokták így csinálni? mert a kézbesítő menni akar, te se vágysz a jelenlétére, arra meg mégkevésbé, hogy lássa, hogy mit rendeltél, mert esetleg pont ettől kap kedvet, hogy a következő csomagodat ő maga nyúlja le, meg különben is…
@vAfotóriporter: bizalom nélkül nem megy. valahol, valakinek „le kell engednie a nadrágot”, vagy elmegy a boltba maga és megveszi ott.
@Hrobert: …erre általában az a zsigeri válasz, hogy ha kívülről sértetlen addig nem bonthatod ki, amíg nem írtad alá. A futár pont leszarja mi van benne, a csomag az csak csomag. Ez tapasztalat.
„már a csomagküldő cég is belső vizsgálatot indított, hogy mitől fogynak a parkettalapok a raktárban” 😀
kicsit bef0snék ha velem történne, _itthon_
de utána a szájhabzás nem maradna el.
ilyen tételnél amúgy lehet a futárnak adni egy ezrest,
h várjon, megdobni kávéval/felessel 😀
hisz bőven megéri a biztonságért cserébe.
vagy ha lexarod a futárt, akkor csak simán váratod.
legfeljebb úgy kézbesíti következő csomagodat, mint ace ventura 😉 youtu.be/2Q6_9A90cUk
Indoklás nélküli elállás a vásárlástól működik nálunk is online rendelés esetén, 8 napon belül el lehet állni indoklás nélkül. Meg ugye aukciós oldalnál ott az értékelés, ha sok pozitívat kapott az eladó valszeg nem csaló. PayPal-nél is van reklamációs oldal, 45 napon belül lehet jelezni ha bármi baj van, nem kaptad meg, nem az jött, amit kértél stb. Szerencsére ilyen téren még hazánkban is rend van, online vásárlás esetén pl. jól le vagyunk védve, csak tudni kell élni vele. Amúgy ez se rossz megoldás, hogy videóra vesszük a csomag kibontását.
Igen, nagy valószínüséggel pár belső ember műve… Havonta 4-5 ilyen dobás, és egyből megvan a reggeli ára (is).
@wavrekordz: „erre általában az a zsigeri válasz, hogy ha kívülről sértetlen addig nem bonthatod ki, amíg nem írtad alá.”
Ez korrekt így, nyilván ameddig „nem vetted át”, addig ki sem bonthatod, mert nincs a birtokodban.
Viszont köteles megvárni, míg kibontod, és ha gáz van, akkor jegyzőkönyv.
Ismerek olyat aki boltban átvett dobozzal járt így.
Mi az hogy „aki még arra is lusta, hogy személyesen vegye meg új játékait” ?
Nem azért vásárol az ember online, mert lusta, hanem mert olcsóbb.
Bolti vásárlás megbízható?
Lássuk: mai napig nem fogom elfelejteni. Fiatal gyerek előttem ült buszon épp a boltból vásárolt assassin’s creedet bontogatta (tudom nem egy nagy érték bár 12 évesen valószínűleg neki az volt…) és nem volt benne a CD!! Ha nem a szemem láttára történik soha nem hittem volna el ilyet. Fóliás volt ott húzta le a szemem láttára. :DDD
Olyan fejet még nem láttam életben, de haverjai is csak néztek. Vagy 100x átnézték az összes papírt mindent a dobozban de a CD sehol.
Felenk (USA) egyszeruen lerakjak a haz bejarati ajtaja ele az ilyen csomagokat, nem kell semmit alairtni, atvenni.
Ott var amig haza nem erek.
Ha valamiert nem tetszik, akkor visszakuldom es visszautaljak az arat.
Evente 10-20 ilyen vasarlast vegzek, soha nem volt problema belole.
Feletek (USA) gondolom akkor is visszautalnak az arat, ha papirlapokat kuldenel vissza, hogy az volt benne. Mindenki ezt csinalna: Rendelne ami neki tetszik es visszakuldene az ures dobozt,hogy nem volt benne semmi…hiheto! $$$
@Hrobert: a postás aláírás nélkül nem engedi kicsomagolni….
@fordulo_bogyo: Feletek (USA), ez ilyen. (HUN).
@Dandie: Ez a hir, amit a blogban leirnak ez egy USA-beli tortenet.
@Gugli a barátod: Otthoni szemmel valoban nehez elhinni, de itt alapvetoen sokkal nagyobb a bizalom, es kevesebb a visszaeles.
@odamondó: velem is elofordult ilyen, a Ferihegyi repteren indulas elott vettem egy ujsagot, CD melleklettel, csak itthon bontottam ki a CD tokjat: ures volt.
A hugom kuldott egy verseskonyvet CD-vel, abban sem volt CD…
Ennek FAKE szaga van!
1.) A webshop a sátán műve, hogy legyen mivel átverni mindenkit akit csak lehet.
Igen, ez így van, mert ha besétálsz a boltba, akkor ott nem tudnak átverni. Ott adnak neked gépet amit hibásan visszavittek, de a bolt nem akar sokat szívni vele, ezért újra csomagolva eladja. Hogy átvernek-e az csak az eladó lelkiismeretétől függ, ezt pedig nem az határozza meg, hogy egy boltról vagy webshopról van szó. De még a gecibb eladó is felfogja, hogy saját érdeke megtartani azokat a vásárlókat, akik ott hagynak nála több ezer dollárt, mert ha elégedett, akkor valószínűleg visszatér még.
————–
2.) A webshopból csak lusták rendelnek.
Vagy azok akik keményen dolgoznak és nincs idejük elmenni a boltba, mert az is akkor zár, mikor a vásárló munkaideje lejár és a legtöbb fotós, elektronikai, számítástechnikai kereskedés hétvégén nem tart nyitva (meg amúgy is, van jobb dolgom hétvégén, egyszerűbb a munkahelyemen vagy otthon átvenni a terméket).
————–
3.) A webshop üzemeltetőjének joga van leszarni a vásárlót, nem kell neki segítenie és a pofáját sem kell látni.
A legtöbb webshop üzemeltet átvételi pontot vagy hagyományos üzlethelységet. Ahol ilyen sincs, ott is legalább telefon és email elérhetőség van ahol lehet kérdezni (ez törvény által kötelező). Nekünk is csak irodánk van (egyben átvételi pont, de hetente csak 1-2 ember téved ide személyesen), ellenben telefonon rengetegen érdeklődnek egyes termékek iránt és ha kell kérhetnek visszahívást és mindenben segítünk. De amúgy ettől függetlenül kőbunkó parasztok vagyunk.
————–
4.) A vásárlástól való elállás joga…
Igen és miként bizonyítod, hogy nem te raktad bele a padló lapokat? Ha rendelsz egy millás tételt, akkor ne az az 1-2 ezer forintos bankjegy legyen a probléma amit a futárnak adsz egy kis türelemért cserébe amíg kibontod a csomagot.
Nem rég óta dolgozom a kereskedelemben, de korábban is szerettem a webshopokat használni és sosem vertek még át. Van olyan webshop ahonnan rendszeresen rendelek, pedig 2 sarokra van az üzletük a lakásomtól, de munkaidőben nem tudok elmenni oda. Elhozzák az irodába, aztán este hazaviszem. Ez nem lustaság kérdése.
Nem tudom, hogy létezik-e ilyen Magyarországon, de itt nálunk a sötét Balkánon léteznek olyan futárszolgáltatók, melyeknál van olyan opció, hogy „kibont és 5 percig tesztel” és csak aztán veszi át hivatalosan.