Szeretnél dSLR fényképezőgépeddel, vagy csúcskompaktoddal is az Instagramhoz hasonló szűrőhatásokat, de nincsenek beépített effektek a gépedben, nem akarsz utómunkázni, nem értesz az egészhez? A Mount July eszközeivel semmi sincs veszve! A Stanford termékfejlesztő szak hallgatói úgy vélik, megtalálták a választ. Olivia Vagelos és Martin Bush útjára indították a Mount July márkát, aminek neve alatt forgalomba hozzák a világ első többszínű és radiálisan átmenetes szűrőit. Mivel ezeket a szűrőket a hagyományosokhoz hasonlóan tetszőleges (szűrőmenettel rendelkező) optika elé fel lehet csavarni, ezért bármilyen fényképezőgéppel létrehozhatunk az Intagramhoz hasonló képi hatásokat. Természetesen nem csak fotóinkat, hanem mozgóképeinket is feldobhatjuk az érdekes filterekkel. A két vállalkozó fiatal még e hónapban felteszik ötletüket a kickstarter.com online pénzgyűjtő oldalra, hogy beindíthassák mielőbb a tömeggyártást. A szűrők ára 30 dollár alatt alakul majd.










Azt hittem, már rég van ilyen szűrő, csak hozzám nem jutott el eddig ilyen kép. Már várom az így készült képeket…
Jó pofa ez de inkább használok egy lightroom filtert ..
Vissza felé fejlődik a fényképezés… de jó!
@dr. Aullah: ez nem visszafejlődés. a valóság nem adható át csupán a realizmus vizuális ismétlésével a monitoron. még az sem, amit technikailag az emberi szem lát! (a szem nem egy sima digitalizáló izé)
épp ezért kellenek trükkök, amikkel hangulat adható vissza, amely sokkal fontosabb információt tartalmaz, mint a „digizalizált” valóság
És ebben mi az újdonság??? Már több mint 50 éve, az bőven analóg korból léteznek ilyen színátmenetes szűrők, bár használhatóságuk és művészi értékük erősen korlátozott…
@endike: Ekkora bullshit marketing dumát régen olvastam.
@dr. Aullah:
+1
@Rigor_mortis:
Ez így van.
@dr. Aullah: ezt mondták azok a festők is, aki szerint a fotó „az elvetélt művészek mentsvára”. Amúgy tényleg nem igazán értem, miért kéne fődhő verni magunkat közelgő apokalipszist vizionálva pusztán azért, mert nem mindenki a tűéles hájtek akármire törekszik ugyanúgy, ugyanazért, ugyanolyan hozzáállással, egyszerre. És én még nem is vagyok egy nagy instagrambuzi, sőt a fülemen jön ez az újgazdag sosevoltamott-mégisvágyomrá műretróvintidzs-felfogás.
Sok olyan cuccom van, ami nekem messze nem retró, a kis 13 éves hipszterek meg már úgy néznek rá, mint a pattintott kőre… 2006-ban néztem egyet, amikor valahol valaki elsikkantotta magát, hogy „emlékszik-e még valaki a kazettára”. majd zsinórban jött a CD, a floppy meg tök tudja még mi… na az gusztustalan volt és akkor mondtam azt, hogy a színekkel meg a stílusokkal lehet játszani, de aki vintidzsretrózik, nyakon vágom.
@Rigor_mortis: és itt egy- legalább hisztimentes komment arról, hogy ez egy létező cucc, igaz, a giccs határát erősen verdesi, és nagyon tipikus színezetet ad egy-egy képnek. Oszt csá. Nem ide-oda fejlődés, meg hovahaladavilág…
@endike: tudást nem adnak ezek a szarok, nem helyezi el helyetted a témát, nem tudja mikor kell lőni. ez villanatni jo. sokan a fényképezőgépet sem tartják jól, de megsértődnek, ha leszolják a szarrá filterezett képét… lárifári az egész. meg tudják magyarázni, hogy miért jo a dátum a képen… agyrém
„nem akarsz utómunkázni, nem értesz az egészhez” Akkor ne csináld. Egyszerű ez és kevesebb lesz a digitális szemét. 🙂
@szintetikus: +1
Egy szart sem ér az egész, mert az objektív elé csavarható szűrő értelemszerűen nem tudja megosztani az eredményt azonnal a Facebookon. 😛
én diplomához kötném a fotózást! akinek csak érettségije van az csak kijelölt helyen fotózhatna szigorú komponálási szabályok alapján.
És akkor mostantól minden fotó ilyen bebarnított szar lesz? Ez jó nekünk – vagy mi?
Van aki szerint ez „művészies”, vagy rohadtul „hangulatos” – persze ugyanaz a „hangulat” minden témára – bármi legyen is az?
Igen, jól mondta az egyik kolléga, hogy ez VISSZAFEJLŐDÉS – vagyis a képalkotási (civil) kultúra elbutítása, megcsúfolása.
Kb. annyira sikersztori kb., mint az sms-nyelv (ha annak lehet nevezni – ahol a kuncsaft egy rendes mondatot sem bír leírni 10 hiba nélkül – de már daliásan nyomja a „h”-t, a „vok”-ot és társait.
Színes-szűrőt minden gép elé – sőt, már gyárilag be kéne építeni – és garantáltan trendi lesz minden fénykép.
Ha egyszer ez a trend…. de ugye még nem kötelező mindenkinek?
.
Legyen inkább olyan gép, amiben cserélhető az érzékelő fekete fehérre. Ne a szín információt kelljen konvertálni, hanem csak fényértékeket rögzítsen, viszont azt bazi nagy dinamika tartományban.
Ugy van, tuzre digitalis kamerakkal is. Es a szines filmmel. Meg a kisfilmmel. Csakis a sikfilm. Ja, nem, a dagerrotipia! A tobbi csak meggyilkolja a MUVESZETET.
Nevetseges ez az ajvekolas. Inkabb menjetek, fotozzatok, teremtsetek ti erteket ahelyett, hogy a nyalatokat veritek. Szabad a palya, alkossatok a sajat izlesetek szerint.
Olyan szűrő nincs, ami filmkocka keretet, meg karc-utánzatokat tesz a képre?
@hatja: Elnézést a sommás – és nem minden személyeskedéstől mentes – minősítésért, de orbitális barom vagy.
Vetnél ide egy pillantást, légyszi?
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150855147800375.740849.659940374
Természetesen az egyetemi végzettséggel nem rendelkező román utcaifotós többi albumát is végigmazsolázhatod.
Jól látom, hogy feltalálták az átmenetes mauve szűrőt? Hiányzott már, mint egy falat kenyér. De azért szóljon már nekik valaki, hogy amit feltaláltak, az minimo-proximo fél évszázada fel van találva!
Menetesben, lapszűrőben, minden létező méretben, üvegben, optikai műgyantában, zselében, valamint olcsó, közepesen drága és méregdrága árfekvésben.
De miért is jó ha egy szűrővel vagy egy programmal elcseszed a jó képet?
@TBone: Hát ez – fogalmazzunk finoman – meglehetősen problémás hozzáállás, hacsak nem óhajtasz visszatérni a régi szép időkhöz, amikor gyakorlatilag minden szituációhoz más-más színszűrőt kellett használnod a téma megfelelő kiemelése végett.
Ha nem hasznász „hardveres” színszűrőt, a legjobb fekete-fehér képek igenis a színes szenzorról nyert, intelligens, színcsatornák súlyozása szerinti konverzióval történik, a Photoshop kifejezetten alkalmas erre a feladatra.
A Bayer-szűrő gyenge dinamikatartományának orvoslására pedig sorozatgyártás,közeli fázisban van már a Panasonic korszakalkotó fejlesztése (Laca is írt róla):
mlzphoto.blog.hu/2013/02/04/uj_nagy_erzekenysegu_szenzort_fejleszt_a_panasonic
Volt anno egy színátmenetes üveglap amit még a fekete-fehér TV-k elé lehetett tenni. Kb. annak volt ilyen hatása. Minek?
Fun. Nem kell ezt annyira komolyan venni, nem fogja romba donteni a fotografiat. Nem kell beszarni mindentol.
Úgyis mindenki digitális fotóz, ráadásul utókezeli fotóbolttal, minimum, hogy rá legyen írva „József Kovács Photography” vagy hasonló, akkor mit szerencsétlenkedjenek már ilyen szűrő cserékkel, ha digitálisan egy-két másodperc alatt megvan az effekt?
Sznobokon kívül nem látom értelmét.
mintha millió fotós sírt volna fel egyszerre 😀
@sorica123: ettől még az visszafejlődés ha a cél az egyre szarabb kép előállítása, bármekkora marketingbullshiett vagy képes generálni hozzá
Már várom, hogy mikor lesz menő CGA monitorokon nézni a netet és floppyrol intitani az oprendszert.
@Zuzzant: Pont nem kezeli. Pár ismerősöm véletleül vett valami jobb digigépet, sőt még logót is kreált magának, most már kezdő fotósoknak számítanak, mégis egy rakat sz.r a színkezelésük. Nagyon szép, nagyon trendi, nagyon elkapják a pillanatot és itt vége…