Díjakat osztogatott a TIPA

A Technical Image Press Association (TIPA) április 20-án tartotta éves találkozóját Hong Kong-ban, ahol a 2013-as díjazottak felől döntöttek. A TIPA zsűrije évente tartja közgyűlését, ahol a fotós szakma legjobb fejlesztéseit díjazzák. Legyen szó fotónyomtatóról, állványról, fotós táskáról, objektívről, vagy fényképezőgépről, itt minden kategóriában izgulhatnak a gyártók. Idén is számtalan kategóriában ítéltek oda díjakat a fotóipari termékeknek, melyek közül álljanak itt a legnépszerűbbek.

Canon

A Canon több kategóriában indult, így egyszerre több díjat is söpörhetett be. Megszerezte a legjobb professzionális dSLR objektívnek járó elismerést az EF 24-70 mm F2.8L II USM lencserendszerrel, de elismerésben részesült az egyik legújabb tükörreflexes fényképezőgépük is, az EOS 100D belépőkategóriás masina. Az igényes amatőr kategóriában az EOS 6D nyert, míg a legjobb VDSLR (videózásra kihegyezett tükörreflexes fényképezőgép) osztályban az EOS 1Dc győzedelmeskedett. A japán gyártó fotónyomtatói sem mentek haza üres kézzel: a legjobb igényes amatőr fotónyomtató címet a Canon PIXMA PRO-10 vitte el.

EF_24-70mm_f2.8L_II_USM_Default_tcm128-952820.jpg

Epson

Mint régi nagy márka, az Epson is sikeresen vette a TIPA zsűrizését. A legjobb multifunkciós fotónyomtatónak járó elismeréssel térhetett haza a tribünről az Epson Expression Photo XP sorozat.

Epson_Expression_Premium_XP_700.jpg

FujiFilm

Úgy tűnik, a FujiFilm csillaga egyre fényesebben ragyog: az elmúlt éveket nagyon sikeresen zárta az X100, az X10 és az X-Pro 1-gyel indított irányzat, amit Az X100S, az X20 és az X-E1 folytatott. A TIPA zsűrije „a legjobb igényes amatőr rendszerkompakt” kategória-győztesének kiáltotta ki az X-E1 masinát, míg az említett X20 a legjobb igényes amatőr kompakt gépe díjat zsebelhette be. Persze, a jó rendszerkompakt vázakhoz megfelelő optikák is kellenek: úgy tűnik, a Fujinon XF 14 mm F2.8R mindenkinek elnyerte a bizalmát, hiszen a TIPA-tól is megkapta a „legjobb rendszerkompakt fix objektívnek” járó címet.

x100s.jpg

Leica

A német gyártó luxuskategóriába sorolható fényképezőgépei hosszú évtizedek óta dobogtatják meg a fotóbolondok szívét. Idén a Leica M (Typ 240) nyerte el a „legjobb professzionális fényképezőgép” titulust.

leica_m.jpg

Nikon

A Nikon több serleggel térhetett haza, hiszen nem csak a legjobb belépőkategóriás rendszerkompakt objektív díjat szerezte meg (a Nikon 1 Nikkor 11-27,5 mm F3.5-5.6 optikával), hanem magáénak tudhatja a legjobb szuperzoom kamerának járó plecsnit is, amit a Coolpix P520 kapott. A lista folytatódik a legjobb könnyen kezelhető kompakt fényképezőgép címmel (Coolpix S01) és a legjobb igényes amatőr dSLR fényképezőgépe titulussal (D7100).

d7100.jpg

Olympus

Az Olympus újabb TIPA elismerést söpörhetett be, amit most a legfrissebb PEN Light fényképezőgépének köszönhet. A 2012 őszén bemutatott E-PL5 az Entry-Level Compact System Cameras (belépőkategóriás rendszerkompaktok) kategóriában tarolt felhasználóbarát dizájnjával, kimagasló gyorsaságával és remek képminőségével, amit rossz fényviszonyok mellett (értsd: magas ISO értékeken) is képes megőrizni. A zsűri tagjait főleg az OM-D E-M5 masinában megismert, az E-PL5-be is beépített új 16 MP-es szenzor és a TruePic VI jelfeldolgozó processzor teljesítménye nyűgözte le.

epl5.jpg

Panasonic

A Panasonic DMC-GH3 fényképezőgépe anno tesztünkben is kimagaslóan jól teljesített, így nem csoda, hogy a Technical Image Press Association szakemberei is a legjobb professzionális rendszerkompakt fényképezőgépe címmel illették. A DMC-FT5 „fotóterminátor” sem ment haza üres kézzel, mivel begyűjtötte a legjobb strapakompaktnak járó elismerést.

gh3.jpg

Samsung

A koreai tigris, a Samsung is több vasat terméket tartott a TIPA tüzébe: a legjobb innovációért járó díjat a Samsung 45 mm F1.8 2D/3D objektív szerezte meg. A sikersztori itt még nem ért véget, hiszen a legjobb mobil képalkotó készüléke címet a Samsung Galaxy Camera vihette el. A legjobb igényes amatőr rendszerkompakt gépe az NX300 lett, amely roppant igényes kivitelezésével és remek tudástárának köszönhetően megérdemelte az elnevezést.

nx300.jpg

Sigma

A Sigma ezúttal két objektívvel tudott elismeréshez jutni: a legjobb belépőkategóriás dSLR objektíve plecsnit a Sigma 17-70 mm F2.8-4 DC Macro OS HSM kapta, míg a legjobb igényes amatőr dSLR optika címet a Sigma 35 mm F1.4 DG HSM vitte el.

sigma_17_70mm_f28_4_dc_.png

Sony

A Sony egyre merészebb, ötletesebb lépésekkel szerez elismerést a fotóiparban, így nem csoda, hogy a teljes képmezős Cyber-shot DSC-RX1 megszerezte a legjobb prémium kamerának járó díjat. A legjobb rendszerkompakt objektíve címmel pedig a Sony E-bajonettes 10-18 mm F4 OSS lencserendszere térhetett haza.

DSCRX1B.png

Vanguard

A legjobb állvány elnevezést idén a szénszálas Vanguard ABEO PRO Kit 283 CGH és GH300T szett kapta. A GH300T pisztolymarkolatos gömbfej két irányban svenkelhető és 72 beosztású panoráma aljzattal is rendelkezik. A háromláb központi szára 0-180° között állítható vízszintesen és függőlegesen, gyorszáró reteszével pedig egy mozdulattal rögzíthető tetszőleges állásban. A lábakat 25-80°-os állásban lehet fixálni; a szárak végén a gyártó úgynevezett három az egyben talprendszere található, aminek segítségével bármilyen talajon garantált a biztos és stabil felállás.

ABEO-Pro-283CGH-Front_1.jpg

Ez még azonban nem minden, hiszen a legjobb fotóstáska címet is a Vanguard kapta, mégpedig a Vanguard Quovio 41 jelölésű termékével. A válltáska nem csak profiknak, hanem az igényes amatőröknek is jól szolgálhat. Belseje a szeparátoroknak köszönhetően igény szerint kialakítható, s akár egy videokamera, illetve profi dSLR váz plusz optikák és kiegészítők is kényelmesen elférhetnek a termék bendőjében. Fotós eszközeink mellé akár egy 14”-os notebooknak is jut hely; a vízálló alsó résznek és az ütéseket elnyelő lábaknak köszönhetően a durvább igénybevételtől sem kell félteni cuccainkat. A Vanguard termékeit itthon a bluechip.hu webáruházában vásárolhatjuk meg.

Quovio-41-1.jpg

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.

7 hozzászólás

  1. GaPeti szerint:

    Hát megvannak a nyertesek! Idén is vannak termékek amik okkal nyertek és van pár ami szerintem csak azért nyert, hogy egy gyártó se menjen haza üres kézzel. Nem mondom hogy nem jó gép az EOS 100D (de biztosan jó kicsi) vagy az EOS 6D, de szerintem lett volna jobb választás a kategóriájukban. Persze bármelyik gép nyert volna, valaki mindig berzenkedne (most éppen én).
    ui.: Mielőtt bárki összeesküvés elméleteket gyártana egy Canon EOS 7D boldog tulajdonosa vagyok, és nem azért szóltam le a Canon gépeket mert más gyártóhoz húz a szívem.

  2. In Motion szerint:

    @GaPeti: A 6D nem egy nagy eresztés, ezt mindenki tudja, de szolgáltatásban elég sokat ad, és ha úgy nézzük akkor egy olyan FF gép, amiben minden benne van. De azért szerintem nem expert kategória. Tehát díjat mindenképpen adtam volna neki, de más kategóriában.
    A 100D pedig szerintem megérdemelte a díjat.
    Amúgy bennem is van egy kicsit olyan érzés, hogy a nagy díjzsákból a TIPAtélapó mindenkinek kivett valamit, hogy senki ne menjen haza üres kézzel.

    A sigma 35mm-es obija „expert” kategóriában nyert, ami nálam nem az igényes amatőr szinonímája.

  3. GaPeti szerint:

    @In Motion: A 6D tele van minden jóval: van neki FF érzékelője, csomó jó szolgáltatás, beépített WiFi és GPS, de egy valamije nincsen jó fókuszrendszere. Sajnos nagyon vigyáztak, hogy ne legyen vetélytársa az 5DM3-nak (bár aki az 5DM2 akarja lecserélni annak jó választás lehet). De nekem biztos nem ilyen FF gépem lesz, akkor inkább D600 (már ha egyáltalán lesz egyszer annyi pénzem). 😉

  4. In Motion szerint:

    @GaPeti: A 6D valóban kaphatott volna valami jobb fókuszrendszert, amivel nem veszélyeztette volna az 5DmkIII-at. Ha nem lenne benne gps és minden AF pontja cross type lenne, nekem nem is kéne több. De ha 5DmkII-m lenne én tuti nem cserélném le 6D-re.
    D600 számomra szintén egy nagy nem. Idegesítően összezsúfolták középre az AF pontokat. Ráadásul a D800 nagyságrendekkel jobb gép, alig több pénzért. Vagy ha az ár számít (és nem kell a videó) akkor pedig ott a D700 használtan.

  5. MLaca szerint:

    @In Motion: akár hiszitek, akár nem, nekem a legnagyobb bajom a 6d-vel (és a d600-zal) az 1/8000 mp hiánya. 1/4000 mp nem elég rövid egy f1.4-es, adja Isten f1.2-es optikához nappal, kinti fénynél. nd filter? kösz, nem.

  6. In Motion szerint:

    @MLaca: Egyszer futottam bele ebbe a problémába a saját gépemmel. Egy hegytetőn akartam f/1.8-al fényképezni ragyogó napsütésben. De ilyen csak nagyon ritkán fordul elő, így nekem elég az 1/4000 is.
    (És ha mégsem, akkor van 6 féle Cokin ND szűrőm, úgyhogy én simán felrakom (tájképeknél sokszor úgyis megkerülhetetlen, hogy használjam legalább az átmenetest). 😛 ). Amúgy a vakuszinkronra ennél a két gépnél azt hiszem többen panaszkodnak mint az 1/4000-es zársebességre.

  7. MLaca szerint:

    @In Motion: sosem nem használok vakut, stúdióban meg folytonfényű lámpákkal dolgozom, szóval nem érint az a probléma. fókusz pontok közül meg a középsőt használom csak, nem gond az újrakomponálás 🙂