Így néz ki belülről a Google Glass

A maréknyi Google Glass szétszedések (és próbálkozások) közül még mindig a Star Simpson és Scott Torborg féle a legalaposabb. A páros szinte a legapróbb alkatrészekig szétszedte a készüléket, esetenként nem kis erőszakot téve a ragasztásokon és műanyagon. Így hullott le a lepel például a nem cserélhető (azaz fixen beépített) 2,1 Wh-s (570 mAh) egycellás lítium-polimer akkumulátor is. Bár Simpson és Torborg nem ajánlja, hogy miszlikre szedjük a nagy nehezen beszerzett Google Glass hi-tech szemüvegünket, hatalmas nehézségekbe egy helyen sem botlottak a szerelés közben, sőt, a műtét után össze is tudták rakni a kütyüt úgy, hogy az működött is (még egy darabig?). (Forrás: engadget.com és catwig.com)

googleglassbelso.jpgFotó: Catwig

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.

10 hozzászólás

  1. ColT szerint:

    Amit összeraktak, azt szét is lehet szedni. Persze manapság nem véletlenül divatosak a ragacsolt, pattintott műanyag gagyik… Ha nem lehet rendesen összerakni, úgyis kénytelen lesz másikat venni a kedves user, még ha amúgy javítható is lenne.

  2. doggfather szerint:

    @ColT: ha meg szét lehet szedni akkor egy alkatrész annyiba kerül,. hogy olcsóbb venni egy újat amin van még garancia, mert az se drágább sokkal.

  3. Gera szerint:

    @ColT: Ugyan hogy lenne már javítható egy ilyen cucc? Még nálunk is minimum húszezres szerviz óradíj kellene ehhez, akkor az USA-ban? És még úgy is erősen limitált lenne a dolog. És akkor jönnek még az alkatrészárak, amik picivel magasabbak, ha egyesével rendelnéd őket és ki kellene építeni hozzá egy ellátási láncot, mint ha a gyártó rendel egyben egymillió darabot. Szóval a javítás már önmagában irreális. Ehhez jön még, hogy az ilyen mértékű miniatürizálás gyakorlatilag feltételezi is a ragasztott műanyagszerkezeteket. Csináld meg fémből, csavarozva, kétszer annyiba kerülne és túl nehéz lenne.

    Ennél jobban működik az, ha legyártják úgy, hogy a 95 százalék simán kibírja az erkölcsi avulásig.

    Probléma akkor van, ha a porszívó is így készül, bár azok is annyira olcsók már, hogy nem éri meg a javítása a legtöbbnek.

    A probléma gyökere egyébként ez, nem a sokat kárhoztatott „fogyasztói társadalom”, hanem hogy a fejlett tömeggyártás ellensúlyozza a termékek durván növekvő bonyolultságát, az árak nemhogy nőnek, csökkennek, viszont a bonyolultsággal párhuzamosan durván nő a javítás költsége. Húszezres óradíjjal javítsál néhány tízezres új árú termékeket. Ez ugye természetes módon leépíti a javítási lehetőségeket és emiatt anyázol akkor, amikor te pont egy amúgy javítható problémával szembesülsz.

  4. Lord_Valdez szerint:

    Ennek a szétszedősdínek azért nincs túl sok értelme, mert az igazi „varázslat” valamelyik IC tokon belül van, értsd szoftver, illetve ASIC (alkalmazás specifikus integrált áramkör), abból meg nem látsz semmit.

    @ColT:
    Nem azért csináljuk így, hanem mert így olcsóbb és kisebb terméket lehet gyártani. A kedves vevő ugyanis nagyon nézi az árcédulákat.

    @Gera:
    Ez tökéletesen így van.

  5. Egy Srác szerint:

    @Gera: Húszezres óradíj? Hol élsz te, Pesten? :)))

  6. Gera szerint:

    @Egy Srác: Fingod nincs, mi az a szerviz óradíj, ugye? Az alkalmazott órabére annak csak egy kis része.

  7. barli szerint:

    na de milyen funkciója van a pénzérmének? 🙂

  8. Egy Srác szerint:

    @Gera: Jól van, jól van, kezdődik már… 😀
    🙂 <– ezt ismered? Vagy csak fingozni tudsz ismeretlenül? 🙂

    Egyébként meg mindenki tudja, hogy a szervíz óradíjak meglehetősen túl vannak árazva. Csak hát a kényszer nagy úr, és ezt a szervízben is jól tudják…
    Nyilván van egy eszközpark, szervíz irodalom, amit meg kellett venni, fenn kell tartani, meg kell újítani. Ugyanez vonatkozik a szaktudásra, de a rezsi is rájön mindenre. Az alkatrész az alkatrész, bár ha a csak szervizekben kapható alkatrészeket normál bolti forgalomban is meg lehetne venni, nem tudom, mekkorka különbségeket látnánk…
    Értem én, hogy a szervíz szerint az a szaktudás+eszköz+alkatrész ennyit meg ennyit ér, de végül a kereslet fogja beárazni a dolgot.
    Ami a „pesti” poént illeti: ezelőtt tizenévvel analóg középkategóriás videokamera javítására kértünk árajánlatot. Pesti: 12000/óra, előre láthatóan 3 órát fog igénybevenni a javítás. Megyeszékhely: 6500/óra. Nyilván az olcsóbbat próbáltuk először és tökéletes lett. 1 órát számláztak…

    A „szervíz” szót direkt írtam mindenütt hosszú í-vel. Lássuk, belekötsz-e? 🙂

  9. vasgyuszi szerint:

    Gera: sok +1

  10. Gera szerint:

    @Egy Srác: Nem fogok belekötni, mindig is idegesítettek a nyelvtannácik. 6500 per óráért nem éri meg ilyesmit csinálni szerintem. Egy biztos, adót azt nem nagyon fizethet az illető.