Kevesebb retus = több eladás?

A divat- és a szépségipar az elmúlt években botrányoktól zajongott: sorban buktak meg és le nagy magazinok címlapfotói, ahol már-már az „embertelenségig” elretusált modellek sugallták az olvasóközönségnek, hogy hogyan is kellene mutatnia az „etalonnak”. Ezek az erősen manipulatív fotók főleg a tinédzserek önképét befolyásolják – erősen a negatív irányba. Ezért válaszul egyre több ország kormánya tervez válaszlépéseket, melyek megtiltanák a „formásított” modellképek publikálását. Izrael, az USA és Nagy Britannia az elsők közt vannak, akik egyre szigorúbban veszik a retusmesterek túlkapásait.

divat

A gyártók és a magazinok is attól rettegtek, hogy ha eredetiben teszik ki a modelleket, akkor sokat romlik majd az eladásuk, ám egy friss hír szerint épp ellenkezőleg történt, a természetes szépség több pénzt hoz a konyhára: az American Eagle Outfitters például elárulta, hogy az Aerie női alsónemű márkája 9%-os bevétel-növekedést produkált az elmúlt negyedévben, mióta nem retusálják a modelleket hirdetéseiken. Persze, nehéz egyértelműen bizonyítani, hogy valóban az utómunkamentes divatfotók hozták-e meg a vásárlók kedvét, de a jövőben nagy valószínűséggel akad majd olyan médium, ami elvégzi a megfelelő felméréseket ez ügyben.

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.