Képminőség
Sajnos, egyelőre az Adobe még nem adta ki a Camera RAW beépülő modul frissített változatát, amely már az Olympus OM-D E-M1 Mark II RAW fájljait is támogatná, ezért a képminőség vizsgálatakor csak a fényképezőgép képalkotó motorjának produktumaira, a JPEG fájlokra támaszkodhatok. A készülék teszteléséhez elsősorban az M.Zuiko ED 12-100 mm F4 IS PRO, az M.Zuiko ED 25 mm F1.2 PRO, és az M.Zuiko ED 40-150 mm F2.8 PRO objektíveket és az 1,4x extendert (telekonvertert) használtam. A fényképezőgépen belül az összes lehetséges zajszűrést kikapcsoltam, a színteret Adobe RGB-re állítottam, a színprofil a natúr, azaz „semleges” volt (minden paramétere 0). Az általam tesztelt példányra az 1.00-ás, azaz végleges vezérlőszoftver volt feltelepítve, de a váz maga „sample” minősítésű volt.
Kattints!
A képminőség vizsgálatának egyik alaptétele a zajosodás mértékének bemutatása. A fenti képek alapján elmondható, hogy az Olympus E-M1 Mark II saját JPEG motorja egészen ISO 3200-ig, illetve egyes esetekben akár ISO 6400-ig remek munkát végez. Az ISO 12 800 és az ISO 25 600 értékek már elég rendesen elmossák a finom részleteket, itt valószínűleg a RAW fájlok hívásával még fél-egy FÉ-nyi előnyt lehetne nyerni, de ezen magas értékek igazából csak olyan témáknál használhatóak eredményesen, melyek elsősorban mintázat nélküli elemeket tartalmaznak, vagy ahol eleve cél a szemcsés, kissé elmosódott „művészi” leképezés. Talán többeknek fontos információ lehet, hogy az E-M1 Mark II RAW fájljai továbbra is 12-bites színmélységűek.
Bár igazából a gép működésénél szerettem volna megemlíteni a High Res Shot (nagyfelbontású képalkotás) módot, de mivel erőteljesen lehet vele javítani a képminőséget (leméretezés által), így inkább ide sorolom. Kár, hogy ebben a módban ISO 1600 az érzékenység felső határa, mert leméretezéssel (50 MP-ről a natív felbontásra) erőteljesen csökkenthető a zajszint, és a kép részletessége is elismerést érdemel. Íme:
Kattints!
A tesztábrámat lefényképezve is látszik a különbség az 50 MP-es mód javára:
Kattints!
A fenti képek eredetijei, és képminták tucatjai megtalálhatóak intakt EXIF adatokkal a szerveren, itt.
















Jó lett a teszt, köszi, vártam már….., 11%-os akcióban megrendeltem a 12-100-al együtt, de az írásod alapján remélhetőleg nem fogok csalódni. Ha maradt még energiád, a 12-100-ról írhatnál pár sort.
köszi. az új objektívekről majd külön tesztek és cikkek lesznek, pár sorban annyira nem lehet jellemezni egyiket sem. a 12-100/4-gyel biztos nem nyúlsz mellé.
Még úgy sem, hogy a 12-35/2.8-at cserélem rá? (GH3+12-35 csere Mk2+12-100-ra)
más a két objektív. a pana egy kicsi, f2.8-as általános „munkaeszköz”, míg az oly egy igazi mindenes, ami cserébe nagyobb, drágább és f4. gh3-ért már nem kár, én is mostanság adtam el, pedig nagyon szerettem és az volt a fő munkagépem.
Igen, f2.8-at cserélek f4-re, ezt kicsit sajnálom, de cserébe jóval hosszabb a 100mm, ami sokszor hiányzik. Amiben még sokkal jobbra számítok, az a stabi, főleg így váz+obi párossal. Azt kell mondjam, a pana nem az igazi ebben, a 12-35 sem nyújt kiemelkedőt. Köszi még egyszer, várom a cikket a 12-100-ról.
a stabi brutális 🙂
Köszönjük a tesztet.. nagyon vártam már.. bár én egyelőre nem tehetem meg a cserét. egy dolgot azért sajnálok a Pro Cap mód számomra igen vonzó volt de így hogy nincs AF? meg hát továbbra is kevés a puffer. 60kép/s jól hangzik de 60 képig az se használható mondjuk ez fáj legkevésbé ugyis AF nélkül volt.. ha beállítok 15kép/s és megy AF 60 képig az már jó kombináció. kár a Procap AF hiányáért. ezt igazán megoldhatták volna. no meg pl a beállítás fájlba mentés és az 50MP mód nagyobb ISO-n ezek mind jól jönnének. és elméletileg nem látom a technikai akadályát. De igy is tuti.. jelenleg ha bármit vehetnék ezt venném: OMD-EM1markII 7-14 2,8; 25mm f1,2; 12-100 f4; 60mm f2,8 makro 300mm f4; és bevárnám a kétszerezőt 😀
én köszönöm, hogy elolvastad!
nálam egy kérdés merült fel. nem tudom ilyesmit próbáltál e. Én mint madarász elég sokszor használnám ugy az elektronikus keresőt hogy belenagyítanék (ha lehet fókuszponthoz rendelve) mennyire könnyen elérhető ez? tehát kell átkapcsolgatni valamikhez? csak manuálfókusszal megy vagy AF esetében is megoldható?
ha af+mf engedve van, akkor amint hozzáérsz a fókuszgyűrűhöz, belenagyít, ha úgy állítottad be menüben.
nah ez sirály….
Szoftverfejlesztőként nekem is nagyon hiányzik a z Oly g a z a lehetőség, hogy a beállításokat ki lehessen exportálni/be lehessen olvasni SD kártyára/-ról.
Ezt meg is írtam az Oly-nak, de nem nagyon „kapkodnak” ennek megvalósítása ügyében.
Pedig az egész nem nagy kunszt: ugyanazt a programrészt kell egy kicsit módosítani – sztem -, amivel most is elmenti a saját beállításokat az N db helyre.
Fokuszlimiternel a sliderral is lehet tavolsagot allitani?
(ugy remlik, valahol azt olvastam, a beallitasokat az olympus viewerrel mar lehet exportalni es importalni, de az istennek nem talalom, szoval lehet, hogy hulyeseget beszelek)
nem, az csak jelzi a beállításokat
Mekkora agyatlansag mar… Es gondolom akkor a szamokat is csak a nyilakkal lehet fel-le mozgatni, es meg veletlen sem lehet fol-le gorgetni, mintha egy szamkereken lennenek. Tenyleg egy barlangban toltottek az elmult fel evtizedet, ahol nem volt sem okostelefon, sem tablet… Bakker, evek ota reflexszeruen hasznalja ezeket a mozdulatokat az ember (visszautalok meg pinch zoomra es a doubletap zoomra, azokat is), mibe fajt volna ezeket implementalni?
A focus stacking-et és a super hi-res módot lehetséges egyszerre használni?
be lehet kapcsolni a menüben, de elsütve csak egy kép készül – tehát nem. kár, pedig érdekes dolog lenne.
Nagyon jó teszt. Frankó gépet tett le az Olympus, ismét a rendszer határait feszegetik. A 25mm f1.2 tesztnél lesznek real life fotók? Egész alakos, teljesen nyitott tesztképet megnéznék.
ki tudja? 🙂
Erre azért várunk egy páran 🙂
A Pro Capture es a Focus Bracketing/Stacking tenyleg jol hangzik, mit nem adnek erte, ha ilyen lenne a Canon tukroseimben, de erre a ceget ismereve semmi esely vagy 5 evig…..(pedig ez is, mint mas szolgaltatas csak szofveres fejlesztest igenyelne, tehat akar mar meg is csinalhatnak, csak nehogyma’ tul sokat adjanak a nepnek egyszerre).
Csöpög a nyálam egy ilyen után,de megtanultam élvezni az életet,így maradt az E-3 a 14-54 meg az 50-200-zal. Az E-3 E-M1 árkülönbségen meg egészségbe fektettem,így vettem egy karbon kerékpárt! 🙂
jól tetted, legalább marad nekem egy a mark ii-ből, ami még idén érkezik 😛
Szia! Arra lennék kíváncsi, hogy mit tud ez a váz, amiért 2x annyiba kerül mint a Panasonic G80? Annak is van szenzormozgatásos stabilizátora, 4K-t tud videóban, időjárás álló a váz, a sorozatfelvételi sebessége is kiváló (igaz nem 60/sec, de van 4K fotó). A felbontás 20 helyett „csak” 16 MP, de szerintem – elolvasva a G80 cikket – használati értéke szinte ugyanaz. Vannak persze különbségek, de szerintem nem támasztják alá a 2x-es árat. Vagy igen?
helló! az általános működési sebessége, a radikális időjárásvédelem, a sorozatfelvételi sebesség, az af, a párját ritkító képstabi. az em1 mk2 sport- és természetfotósoknak való spéci masina. az 1dx mk2 miért kerül anniyval többe, mint az 5d mk4? u.a.
Ok. Meggyőztél 🙂
de ez tényleg ilyen: 10% többletért gyakran dupla felárat kell fizetni. nézd meg a számítógépek processzorait is. ott is a csúcskategória mondjuk 200e ft, az eggyel alatta lévő 130e, pedig csak 300 mhz-cel lassabb (mondtam egy valamit).
Szia remek a cik koszi szepen. Egy kis szakmai segitsegre lenne szuksegem, amennyiben tudnal segiteni.
Elso generacios M5 olympusomat szeretnem lecserelni egy ujabb gepre. Lehetosegem lenne megvenni egy M1 Mark I generacios gepet 300.000 ft-ert (kiallitasi darab volt az uzletbe) vagy venni egy uj M5 Mark II gepet. Te mit javasolnal melyiket lenne erdemesebb megvasarolni? Esetleg van akkora kulombseg az M1 elso es masodik generacio kozott hogy megeri gyujteni meg es kifizetni a duplajat a masodik generacioert?
Segitsegedet elore is koszonom
köszönöm! én az em5 mk2-t venném, az modernebb. ha viszont kell a nagy sebesség és a komoly időjárásállóság, a két memóriakártya foglalat, akkor az em1 mk2-re érdemes gyűjteni.
Szia Koszi szepen a segitseget Csaladi fotozasra hasznalnam foleg portre fotozahoz M.ZUIKO DIGITAL ED 75mm es M.ZUIKO DIGITAL ED 12‑40mm 1:2.8 PRO obival.