Canon EOS R5 – a megváltó?

Képminőség

A Canon EOS R5 képminőségének a vizsgálatához a fényképezőgépen belüli összes zajszűrést kikapcsoltam. A készüléken a képminőséget RAW és legfinomabb, legnagyobb méretű JPEG-re állítottam, színtérnek az Adobe RGB-t választottam, valamint a „Normál” képstílussal dolgoztam (képélesség erősség 4, képélesség finomság 2, képélesség küszöb 3, kontraszt 0, telítettség 0, színtónus 0 értékek). A CR3 RAW fájlokat az Adobe Camera RAW (ACR) 12.4.0.555-ös verziójával hívtam elő az alap beállítási értékekkel (ahol kellett, kizárólag az expozíción állítottam). Első lépésben lássuk a zajosodást (balra a gép saját JPEG fájljai, jobbra a RAW konverziók láthatók):

Kattints!

A fotógép saját JPEG állományai egészen ISO 12 800-ig nagyon szépen muzsikálnak, az ISO 25 600-as érték is használható, de a finom részletek itt már egybefolynak, és a vörös színcsatorna is elkezd rakoncátlankodni. RAW fájlokból építkezve nem nyerünk sokat, talán a finom részletek egy nagyon picit tovább maradnak meg (1/3 FÉ-vel talán?), de a vörös színcsatorna már korábban elkezd „elfolyni”. Cserébe a dinamikával tovább játszhatunk:

Kattints!

A fenti képeknél a csúcsfényeket (highlights) 90%-kal húztam le (-90), illetve a bebukott részeket (shadows) +90%-kal toltam fel (+90). Az EOS R5 kellően tág tartományt biztosít, a szinte kiégett részeken is elő lehet hozni a részleteket, míg a már bebukottnak vélt részleteket is meg lehet menteni. Lefelé kb. 5-6, míg felfelé kb. 1,5-2 FÉ tartalékunk van, ha nem kritikus a színhűség, ami extrém alul-, vagy túlexponálásnál már azért el-elcsúszik. Nyilván akadnak olyan helyzetek, amikor elkerülhetetlen a nagy kontrasztkülönbség, ilyenkor – ha a téma engedi – érdemes inkább több expozíciót készíteni, majd azokból utólag összerakni a képet.

A fenti kollázsra kattintva megtekintheted a képmintákat, amelyek a Canon EOS R5-tel és a Canon RF 24-70 mm F2.8L IS USM objektív párossal készültek.

Kattints!

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.

Ezek is érdekelhetnek...