A fotós iparág (is) komoly mélyrepülésbe került a világgazdasági válság és a pandémia hatására (no, meg persze a „tudjuk kik” miatt), és nem egy komoly múltú márka került a csőd szélére. Mi, itt Európában röhögcsélve és szánakozva nézünk egyes gyártókra, s egyesek kárörvendve vágják a centiket, hogy XY vajon mikor dobja be a törölközőt. Japánban azonban más a helyzet, az ottaniak valahogy másképp működnek mint a nyugatiak. Korábban már láthattuk a BCN Awards által felállított rangsort, ahol a Sony, a Canon, valamint az Olympus állhatott fel a MILC-piac virtuális dobogójának fokaira (27,4, 23,8, illetve 23,4%-os piaci részesedéssel 2020-ban), ám ez a rangsor nem mutatja azt, hogy melyik márka a japánok szíve csücske. Nos, bizonyára már sejtitek, hogy kiről van szó: bár a Pentax csupán 3%-os piaci részesedéssel van jelen odaát a dSLR rendszerek piacán, valamiért mégis ezt a gyártót nevezik meg a legtöbben válaszul arra a kérdésre, hogy melyik márkát kedvelik a leginkább. Jelenleg az ITmedia folytat egy felmérést, ahol pont ez a fenti kérdés szerepel a listán: a május 27-ig futó felmérésre eddig több mint 9000 válasz érkezett, ahol az alábbi állást láthatjuk:
- Pentax/Ricoh: 24%
- Nikon: 19,9%
- Canon: 13,7%
- Sony: 13,6%
- Olympus: 10,2%
- FujiFilm: 9,7%
- Panasonic: 4,9%
- Sigma: 2,2%
- Leica: 1,5%
- egyéb: 0,3%
- Hasselblad: 0,2%
A válaszadók majdnem egy negyede voksolt tehát a Pentaxra, ami nem is csoda, hisz a vállalat immár egy 101 éves múltra tekinthet vissza. Tesztjeim során nekem is rá kellett jönnöm, hogy amennyiben „ronda, de finom”, azaz kőkemény, munkára termett rendszert keresek, akkor bizony a Pentax nagyon komoly szereplőként van jelen a pixisben (gondoljunk például a K-1-re, vagy a 645Z-re). (Forrás: petapixel.com)