Nem hiszed el, hogy melyik a japánok kedvenc fényképezőgép márkája!

A fotós iparág (is) komoly mélyrepülésbe került a világgazdasági válság és a pandémia hatására (no, meg persze a „tudjuk kik” miatt), és nem egy komoly múltú márka került a csőd szélére. Mi, itt Európában röhögcsélve és szánakozva nézünk egyes gyártókra, s egyesek kárörvendve vágják a centiket, hogy XY vajon mikor dobja be a törölközőt. Japánban azonban más a helyzet, az ottaniak valahogy másképp működnek mint a nyugatiak. Korábban már láthattuk a BCN Awards által felállított rangsort, ahol a Sony, a Canon, valamint az Olympus állhatott fel a MILC-piac virtuális dobogójának fokaira (27,4, 23,8, illetve 23,4%-os piaci részesedéssel 2020-ban), ám ez a rangsor nem mutatja azt, hogy melyik márka a japánok szíve csücske. Nos, bizonyára már sejtitek, hogy kiről van szó: bár a Pentax csupán 3%-os piaci részesedéssel van jelen odaát a dSLR rendszerek piacán, valamiért mégis ezt a gyártót nevezik meg a legtöbben válaszul arra a kérdésre, hogy melyik márkát kedvelik a leginkább. Jelenleg az ITmedia folytat egy felmérést, ahol pont ez a fenti kérdés szerepel a listán: a május 27-ig futó felmérésre eddig több mint 9000 válasz érkezett, ahol az alábbi állást láthatjuk:

  • Pentax/Ricoh: 24%
  • Nikon: 19,9%
  • Canon: 13,7%
  • Sony: 13,6%
  • Olympus: 10,2%
  • FujiFilm: 9,7%
  • Panasonic: 4,9%
  • Sigma: 2,2%
  • Leica: 1,5%
  • egyéb: 0,3%
  • Hasselblad: 0,2%

A válaszadók majdnem egy negyede voksolt tehát a Pentaxra, ami nem is csoda, hisz a vállalat immár egy 101 éves múltra tekinthet vissza. Tesztjeim során nekem is rá kellett jönnöm, hogy amennyiben „ronda, de finom”, azaz kőkemény, munkára termett rendszert keresek, akkor bizony a Pentax nagyon komoly szereplőként van jelen a pixisben (gondoljunk például a K-1-re, vagy a 645Z-re). (Forrás: petapixel.com)

Hirdetések:
Weboldal készítés

.