Valószínűleg ti is találkoztatok már olyan sztereotípiákkal, amelyek első olvasatra bár viccesen hangoztak, végül mégis igaznak bizonyultak. Nincs ez másképp a fotográfia világában sem, gyakran hangzanak el olyan mondatok, hogy az embernek kiesik a kanál a kezéből. Itt van például egy pár elgondolkodtató felsorolás márkahű fotósokról (a gyártók alfabetikus sorrendben):
Canon:
- Szinte biztos, hogy esküvők, vagy rendezvények fotózásával foglalkozó vállalkozása van
- Vlogger akar lenni
- Képein csakis a bokeh-t lesi
- Szórakoztató arc partikon
- Mindig van nála egy „L-es”
FujiFilm:
- Nem bírja elengedni a 35 mm-es filmet
- Van egy Instagram fiókja, ami kizárólag portrékról szól
- Legalább öt füles táskája van (tudod, amit a csajok a karjukra fűzve hordanak)
- Kedvenc utazási célja Japán
- Stílusos és laza arc
Nikon:
- Kizárólag csillagfotókat és tengerparti látképeket készít
- Imádja a „D” jelölésű optikákat
- Nem tudja, mi az a videó
- Egyszerűen imádja a fotográfiát
Olympus:
- Vasárnaponként villásreggelit tart
- Aranyos objektívekkel rendelkezik
- Kizárólag madarakat képel
- Van egy stílusos bőrtáskája
- Imád a helyi galériában lézengeni
Panasonic:
- Mindig arról beszél, milyen filmkészítőnek, vagy operatőrnek lenni
- Legalább ötször megnézte Griffin Hammond (forgatókönyvíró, vlogger) „Sriracha” című dokumentumfilmjét
- Extrém „stabil”
- Van egy inaktív vlog-csatornája
- Kizárólag nappal hagyja el a lakhelyét
Sony:
- Kizárólag sötétben fényképez
- Állandóan a dinamikáról csacsog
- Csak rövid ideig képes odafigyelni valamire
- Progresszív jellem
- Többféle konvertált objektívvel rendelkezik