A világ 5 legfurcsább fényképezője..

..legalábbis a DigitalRev stábja szerint. A két félőrült ázsiai (azaz már három, mert egy lány is hozzájuk szegődött) filmes beszámolóikkal váltak a YouTube hírességeivé. Fotós termékekről készítenek érdekes és mókás (utóbbi időben azonban kissé erőltetett) hangvételű mozgóképes bemutatókat. Most összeszedtek öt olyan fényképezőgépet, melyek egyedi formavilágukkal, kialakításukkal hívják fel magukra a figyelmet. Vajon ti egyetértetek velük? Lássuk a listát! (Képek forrása: DigitalRev)

1. Sony A900

Összességében ugyan az átlag dSLR gép vonalvezetését követi a Sony egykori (már nem gyártják tudtommal) csúcs tükrös gépe, de több irányból nézve, igen furcsának hat a nagy és egy pontba csúcsosodó tüköraknája, de a trapéz alakú kis LCD kijelző a tetőlemezen sem épp mindennapos látvány. Kinek tetszik, kinek nem, a DigitalRev csapatának ennyi elég volt a listába választáshoz.

2. Epson R-D1

Az Epson R-D1 nagyon hasonlít a filmes korszak távmérős gépeire. Teljes kialakítása szinte egy az egyben tükrözi a lassan letűnő érát. Mivel digitális masina, ezért szemet szúr, hogy a régi filmes gépeken látható filmléptető kar itt is megtalálható. Az R-D1-ben ugyanis ezzel a karral lehetett minden egyes kioldás után újra megfeszíteni a zárszerkezetet. Wow, micsoda feelingje lehet a gépnek!

3. Olympus E-1

Ez volt az Olympus első tükrös zászlóshajója. Formáját a korábbi E-10/20-tól örökölte, ami azért érdekes, mert teljesen „féloldalas”. Szemből nézve a váz baloldalát a nagy, kényelmes markolat uralta, míg a jobboldalra az optika került, így nagyon kellemes volt használni ezt a fényképezőgépet. Kár, hogy nem követték ezt az elvet az újabb fényképezőiken.

4. Panasonic DMC-L1

Külalakra valószínűleg a Leica M-sorozatra hajaz a Panasonic egykori tükrös masinája. Formavilága nagyon hasonlít a távmérős gépekére; a dSLR-eken megszokott tükörakna látványa azonban hiányzik, holott ez egy igazi SLR. Ha belenézel az optikai keresőjébe, akkor pontosan azt látod, amit az objektív. Mivel a porro-prizma fényvesztése miatt sötét, a 4/3 kisméretű érzékelője miatt pedig kicsi volt a kereső, sosem vált a felhasználók kedvencévé.

5. Olympus E-300

A sort egy Olympus zárja. Az E-300 a Panasonic L1-hez hasonlóan, szintén porro-prizmás megoldást használt, ezért ugyanazok voltak a negatívumai a keresőjét illetően. A Pana gépe legalább jól nézett ki, míg az E-300 egy rút kiskacsa életét élte, akiből azonban sosem lett szép hattyú.

Ti mit szóltok? Lehet, perverz vagyok, de nekem tetszik az E-300 is, nem csak a Pana L1, vagy a Sony A900.

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.