Többek között majdnem tucatnyi fotóriporterének mond fel a CNN, mert a „lakossági újságírás” feleslegessé teszi őket. A CNN saját iniciatívája, az iReport annyira hatékonynak tűnik, hogy sokkal gyorsabban, hatékonyabban és ezáltal olcsóbban jutnak exkluzív tartalomhoz a célhely lakosságának és persze az internetnek köszönhetően.
„Sok időt töltöttünk annak elemzésével, hogyan vetjük be fotóriportereinket és milyen a hatékonyságuk az Egyesült Államokban található helyszíneken. […] Megnéztük a felhasználóink, nézőink, valamint a közösségi háló hatását, a CNN iReport résztvevőinek és persze a helyszíni tudósítók teljesítményét híradásainkban. A fogyasztói és fél professzionális technológiák manapság már sokkal egyszerűbben használhatók és szinte bárki számára hozzáférhetőek. Még a kisebb kamerák is teljesítik már a műsorsugárzás minőségi elvárásait; egyre több van ebből a technológiából a lakosság kezében. A vizsgálat eredményeként a CNN úgy döntött, hogy mások mellett több fotóriportertől is megválik.”
A CNN lakossági iniciatívája, az iReport rendkívül értékesnek tűnt, mint képforrás katasztrófák és/vagy zendülések kapcsán. Azonban számos kritika is érte a céget azért, mert nem fizetett a leadott anyagért. (Forrás: petapixel)