Blogtalk: idegölő a géptelenség..

Akik követik a blogot facebookon, azoknak nem újdonság, hogy már több mint egy hónapja szervizben van a fényképezőgépem egy apró alkatrész meghibásodása miatt (hátsó paraméterező tárcsa „klikkje” ment el). Nem, nem hibáztatom a hivatalos magyar szervizt, mert nem rajtuk múlik a dolog, hanem az alkatrész idejutásán (Japán messze van, ugye).

Ez egy nagyon ritka hiba, olyannyira, hogy a szervizes elmondása szerint még soha, egyetlen egy gépnél sem találkozott hasonló esettel – ezért sincs sehol (se itthon, sem az európai alkatrészközpontban) raktáron cserealkatrész, s ezért kell megrendelni a cuccost közvetlenül a gyárból, ami meg Japánban van. A japán raktáros csákó meg nyilván nem fog soron kívül elküldeni egy tárcsát, mert az neki „nagyon drága” lenne (mondjuk ezzel vitatkoznék, hiszen egy bubis borítékban, még légipostával sem lehet olyan rettentően magas a postaköltség – de még akár ki is fizettem volna..).

Az első visszajelzés szerint még október 22. környékén kellett volna megérkeznie az alkatrésznek, de pechemre ezt a dátumot november 5-re tolták ki. Így hát kimaradt a teljes őszi fotózás, a színes levélvilág, a Halloween és az első hó, ami itt Budán pár napja lehullott. Ennek megfelelően csalódott és kedvtelen vagyok, de reménykedem, hogy keddre talán elkészülhet a javítás.. Neked van hasonló tapasztalatod?

blogtalk.gif

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.

16 hozzászólás

  1. lorincz22 szerint:

    Részvétem ! 🙁
    Még a tavasszal, 3 hetet vártam e620-om alaplap cseréjére. Ahhoz képest,hogy mindenki dicséri az Olympus szervizt elég lassúak tudnak lenni !

  2. johnibyg szerint:

    Tapasztalatom nincs, mert szervizben sosem volt a gépen (hasonlótól félek); neked sok szerencsét, hogy kész legyen végül.
    Tartalékgéped nincsen? Valamelyik üzlettől/gyári képviselettől tartós tesztre kérhettél volna gépet, hátha adnak.

  3. MLaca szerint:

    @johnibyg: kaptam, de csak egy-egy munka elvégzésének idejére. Sajna, senki sem áll olyan jól, hogy extra gépparkot tudjon tartani (sem a képviseletek, sem én).

  4. vAfotóriporter szerint:

    ha csak a tárcsa „klikkje” hibás, akkor a gép egyébént működik, csak nem tökéletesen?
    mit jelent ez a hiba a gyakorlatban?

  5. MLaca szerint:

    @vAfotóriporter: működik a tárcsa, csak a „kattogása” (ahogy tekered az ellenállást biztosító kattanások) szűnt meg (eltört benne valami), tehát ellenállás nélkül elfordulhat, ami manuál módban véletlen hozzáérés esetén az érték elállítódásában mutatkozik.

  6. vAfotóriporter szerint:

    @MLaca: ezek szerint nem tökéletesen, de azért használható lenne a gép, ha nem a szervizben csücsülne a polcon….sosem értettem, hogy miért kell az ügyfél gépét hetekig bent tartaniuk, ha képtelenek hozzá alkatrészt szerezni – és sajnos nem te vagy az egyetlen, akivel ezt csinálják
    ,-(((

    vegyék fel a megrendelést, írják rá a szervizlapra, hogy nem adtad le a gépet, de kötelezettséget vállaltál a kifizetésére, és hívjanak be hogy vidd a gépet, ha majd egyszer megérkezik az alkatrész.

  7. MLaca szerint:

    @vAfotóriporter: elhozhattam volna, de erre csak későn jöttem rá (október vége fele), mikor már közel volt az első beígért időpont. utána meg azért nem hoztam el, mert megint csak pár napról lenne szó (most nov. 5.), és annyira nem érek rá rohangálni, hogy vigyem-hozzam-vigyem-hozzam a gépet. de ha megint nem jön meg az alkatrész, elhozom és úgy fogom használni. szóval nem a szerviz hibája, csak egyikőnknek sem jutott eszébe időben ez a megoldás. amúgy garis a téma, tehát még fizetnem sem kell.

  8. vAfotóriporter szerint:

    @MLaca: igen, a szervizük (is) a világ végén van, nem kevés idő oda eljutni a város szinte akármelyik pontjáról – kivéve ha a szomszédban laksz.

    csak az a baj, hogy csupa ilyen történetet hallani róluk, és nem csak az ennyire ritka alkatrészekről, hanem azokról is, amiket 200 km-rel nyugatabbra simán helyben beszerelnek.

  9. In Motion szerint:

    Engem biztosan bosszantana és erősen elgondolkodnék azon, hogy a jövőben Olympus cuccokat vegyek. Nálam max 2 hét az elfogadható. Vagy az Attila által javasolt megoldás.
    Szerintem az EU alkatrészközpontba legalább hetente egyszer kell alkatrésznek érkeznie.

  10. noss szerint:

    legyenek oly jó fejek és egy új cuccból szereljék át a kérdéses alkatrészt, amit majd pótolhatnak a hónapok után érkezővel… 😛
    vagy ez nem az autóipar? 🙂

  11. MLaca szerint:

    @In Motion: ha nekem irányoztad volna a hozzászólást: nem olympus gép romlott el. márkát direkt nem írok.

    régen volt is tudtommal egy 15 napos határidő, amit a cégeknek be kellett tartaniuk, de ezt sikeresen kiölte a lobbi.

  12. Saliko szerint:

    Uff, nem fér el a lakásban egy filmes gép tartaléknak? Adjak kölcsön esetleg?

  13. MLaca szerint:

    @Saliko: 🙂 a filmet hívni kell, ami nekem nem megy (asszony ki is vágna, ha a fürdőből labort alakítanék) és szkennerem sincs már egy ideje (bár kéne viszonylag gyakran). majd meglepem magam egy „régmúltgenerációs” cserélhető obis digivázzal.

  14. MLaca szerint:

    @KeD: köszi, de nincs nikon gépem per pill 🙂

  15. vAfotóriporter szerint:

    @MLaca: nahát, mi történt vele?
    ,-PP