Nem, szó sincs arról, hogy az MLZphoto blog filmajánló, vagy filmkritikus oldallá váljon – a helyzet sokkal prózaibb: a Nikon még tavaly jelentette be, hogy olyan horrorfilm van készülőben, amelyet teljes egészében a D800 dSLR vázzal forgatnak. Nos, a „Broken Night” elkészült és teljes egészében megtekinthető a brokennightmovie.com oldalon (a vimeo hibája miatt nem tudtam ide beágyazni), ahol a művészhorror elkészültéről szóló dokumentumfilmeket is megnézhetünk. A filmet írta és rendezte Guillermo Arriaga, fényképezte Janusz Kaminski – a történetről direkt nem árulok el semmit, nézd meg, nem egész tíz perces a film!









Ehh…a kormányt nem szabad elrántani, ha állat ugrik az autó elé. Pláne nem ilyen elhagyatott részen. Miért nem mászott ki azonnal, csak órákkal később…
Engem zavart, hogy a fókusz gyakran nem ott volt ahol kéne és csak egy kis része volt éles a képnek. Ez max technikai demó arról, hogy milyen szép a bokeh, és kevés a kép zaja.
Mindenesetre egy szülőt rendesen fel tud kavarni.
@a_bitlisz: én meg se mertem nézni (amúgy is fosok a horrortól)..
En majd kivancsi leszek az elso HDR-t is alkalmazo Canon 5DmkIII-val forgatott filmre is. 🙂
A magic lantern mar tudja a funkciot. Demofilm van belole.
Pár stabilizált obi elkelt volna… Meg ha megtalálják a fókuszgyűrűt. Meg ha nem ilyen rövid záridővel vették volna sokszor. Ha béreltek volna normális állványt. A képe amúgy szép, de nincs benne olyan jelenet, amit ne vehettek volna fel bármelyik videós FF-el, ugyanezt az eredményt kapva.
Szerintem borzalmas a végeredmény. Ránézésre nulla utómunka van benne, ami nem igaz, ugyanis a feketék sok helyen úgy bebuknak, ami a nyersnél sosem történne meg, igazi kontár munka.
De a legnagyobb csalódás az Janusz Kaminski teljesítménye, látszik, hogy lezavarta egy délután alatt, mert kapott egy kis zsebpénzt a Nikontól, de nem igazán érdekelte, hogy mi történik a forgatáson.
Aki nem ismeri Janusz Kaminskit, annak elárulom: Hollywood egyik élvonalbeli operatőre, két akadémiai díjat zsebelt már be (Sschindler Listája és a Ryan közlegény megmentése miatt), ezek mellett olyan filmek képi világáért felelt, mint a Minority Report, War Horse, War of the Worlds, München, Terminal, Kapj el ha tudsz és még felsorolni is nehéz.
Ehhez képest az itt alkalmazott képek mélységesen amatőrösek, én élnék a gyanúval, hogy köze nincs a produkcióhoz, csak megvették a nevét.