Sony World Photography Awards: megvannak a döntősök!

Négy magyar is van a világ legjobb fotói közt. Sajtóközlemény:

Kihirdették a Sony World Photography Awards 2013-as fotópályázatának professzionális, nyitott és ifjúsági kategóriájában nevezettek szűkített listáját. A minden eddiginél nagyobb számú beérkezett pályázat közül négy magyar fotós alkotásai is esélyesek az abszolút és a kategória díjakra.

swpa1.jpg(Balazs Gardi, Hungary, Finalist, People, Professional Competition, 2013 Sony World Photography Awards)

A Sony World Photography Awards idei versenyére 170 országból rekordszámú, közel 122 000 alkotás érkezett, amelyek közül a fotós ipar vezető képviselőiből álló tiszteletbeli zsűrinek kellett kiválasztani azt a párat, amelyek minőségükkel, eredetiségükkel és modern megjelenésükkel kitűntek a többi közül. A beérkezett pályázatok között olyan témájú képek is szerepeltek, mint a szíriai konfliktus, Barack Obama elnöki kampányútja, egy magával ragadó tanulmány a kabuli moziközönségről vagy éppen egy merész kép az állatvilágról.

swpa2.jpg(Balazs Gardi, Hungary, Finalist, People, Professional Competition, 2013 Sony World Photography Awards)

A világméretű fotóversenyre beérkezett pályázatok közül négy magyar fotós alkotásai is felkerültek a szűkített listára. A professzionális versenyen belül, az „Emberek” kategóriában Gárdi Balázs került be a döntősök közé, míg az amatőrök versenyén belül az „Építészet” kategóriában Forgács István, a „Pillanatfelvétel” kategóriában pedig Nagy Tamás esélyes a győzelemre. A 20 év alatti fiatal fotográfusok versenyén a „Kultúra” kategóriában induló Filin Ilia képviseli hazánkat.

swpa3.jpg(István Forgács, Hungary, Shortlist, Architecture, Open Competition 2013 Sony World Photography Awards)

A szűkített listára került kiváló alkotásokat végignézve bárki megtapasztalhatja, hogyan is látták 2012-t a világ legjobb feltörekvő fotográfusai. Az idei fotópályázatra azonban nem csak fiatal tehetségek neveztek, hanem olyan neves fotósok is, mint a spanyol nemzetiségű Javier Arcenillas, az új-zélandi Robin Hammond vagy az olasz fotós, Paolo Pellegrin.

swpa4.jpg(Tamás Nagy, Hungary, Shortlist, Split Second, Open Competition 2013 Sony World Photography Awards)

„Nagyon sokat vitáztunk az elmúlt három napban, hiszen mindenki hevesen érvelt az általa bírált kategóriából kiemelkedő képekért” – számolt be a kiválasztási folyamat kihívásairól Catherine Chermayeff zsűritag, a Magnum Foundation igazgatója. „A képek elbírálása rendkívül nehéz szakmai feladat, de a kiválasztott képeket elnézve, megérte az erőfeszítéseket” – fűzte hozzá a zsűri elnöke.

Astrid Merget, a World Photo Organization kreatív igazgatója egyértelműen megfogalmazta a szervezet célkitűzését, mégpedig hogy megtalálja a világ legjobb kortárs alkotásait és művészeit. A WPO igazgatója hozzátette, hogy a szűkített lista a legjobb módszer arra, hogy felhívja a fotósvilág figyelmét az új tehetségekre.

A szűkített listára került fényképészek pályázatai bemutatásra kerülnek a londoni Somerset Housban 2013. április 26. és május 12. között, illetve az évente megjelenő Sony World Photography Awards 2013-as kiadású könyvében is.

A Nyitott és az Ifjúsági kategória nyerteseit március 19-én hirdetik ki.

A professzionális kategória győzteseit április 25-én, egy Londonban megrendezésre kerülő gálaesten hirdetik ki, ahol egyben átadják a L’Iris d’Or-t, azaz a Sony World Photography Awards Professional Photographer of the Year (az év profi fotósa) címet is egy 25 000 dolláros jutalommal együtt a 15 profi kategória győzteseiből választott legjobb fotográfusnak. Az amatőr kategória győztese az Open Photographer of the Year (az év amatőr fotósa) díjjal és 5 000 dollárral lesz gazdagabb, emellett a Sony minden kategória nyertesét a legújabb képalkotási felszereléseivel is megjutalmazza.

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.

3 hozzászólás

  1. fejetlen bárd szerint:

    Nem bántani akarom hazánk fiait, mert ez inkább a verseny rangját minősíti, de miért az agyon utómunkázott digitális festményeket válogatják be?

    Balázst nem akarom bántani, mert rendkívüli munkát végez sajtófotósként, de ez asz iPhone mánia már eléggé az agyamra megy. Elhiszem, hogy egy Basetrack-hez hasonló projektben az iPhone sokkal jobb társ, mint egy igazi fényképezőgép, na de amikor egy italgyár által szponzorált eseményt is egy szaros telefonnal kell körbefotózni… Hipszter bazdmeg.

    Forgács István fotója meg sokkal jobban mutatna, ha nem egy kamu HDR lenne, hanem egy igazi fotó.

    Én az ilyenek miatt veszítettem el a hitemet a Sony World Photography Awards-ban. Bezzeg egy National Geographic contesten megfosztják a győztest az első helytől, mert kiderül, hogy egy vizuálisan teljesen jelentéktelen kukás zsákot eltüntetett Photoshoppal…

    …Ez a különbség!

    Manapság már nem kell tudni fotózni, csak kattintani és valamit összegyúrni belőle a számítógép előtt.

    Kurva dühítő! Mert mindegy mi megy Flickr-en, meg Facebookra miket töltögetnek fel az amatőrök. De egy rangosnak nevezett fotóverseny azért igenis álljon ki az értékek megtartása mellett!

  2. KrE szerint:

    Számomra az a gond, hogy az első két kép konkrétan nagy büdös semmi, a harmadik szédítően gyomorforgatóan gagyi az úgymond utómunkának köszönhetően, a negyediket pedig nehezemre esik elhinni.

    A fentiek egyikét sem érzem gotónak, mindegyik közelebb áll a fény impresszionalista festészeti leképezéséhez, mint a valóság egyedi megörökítéséhez.

    Lassan sajnálom, hogy nem indultam, mivel Instagram az én telefonom is van…