Eddig is nyílt titok volt, hogy a reklámszakma nem egészen az őszinteségre, az igazságra épül, s azzal is tisztában lehettünk, hogy sem a magazinokban látott tökéletes nők, sem a reklámvideók főszereplői nem úgy néznek ki a valóságban, mint ahogy azt el szeretnék velünk hitetni. Számtalan kisfilm található a neten arról, hogyan alakítanak a reklámkészítők retusmesterei „emészthetővé” egy-egy portréfotót, és akad egy pár videó arról is, hogy a mozgóképes reklámokban mi mindent módosítanak ahhoz, hogy „tökéletes” legyen a hatás. Lenti felvételt Andreas Brueckl, a Color Me Up! szakembere rögzítette, ahol megmutatja nekünk, mi mindenre kell odafigyelni akár egy egyszerű kenőcsreklámnál. Ha rajtam múlna, én betiltanám az ilyen mértékű valóságelferdítést, mert semmi sem igaz abból, amit látunk.. (Forrás: popphoto.com)
„Ebben a videóban megmutatok néhányat a szépségreklámoknál alkalmazott technikáim közül. A monitorra érkező videojelet vettem fel, majd a valósidőben félórás retusmenetet hárompercesre gyorsítottam fel. Őszintén szólva nem sok jutott a filmbe a szépséget és a bőrt érintő retusálásból, mivel a modellnek eleve nagyon szép bőre van, és a Garnier segítségével már nem sok munkám maradt hátra.[…]” – írja Brueckl.





Ez annyira nem vészes szerintem. A termék és a modell ki lett emelve, hogy jobban rá fókuszáljon az ember. Szerintem a „címlapos” PS buherálás durvább. Konkrétan a testrészek manipulálására, kicsinyítésére, nagyobbítására, nyújtására gondolok. +hibátlan bőr
Amúgy is tudjuk, hogy a szépségipar a reklámokban csak megtéveszt, de legalábbis rájátszik jobban a valós lehetőségekre. Mert egy 20 éves leányzó ne mondja már azt, hogy a ráncokkal kell már foglalkoznia. 😀
mozitechnológia
Nekem jelszót kér a vimeo… Mármint jelszó védett a film 🙂