A Hasselblad szóvivője szerint a Lusso az utolsó átcímkézett Sony fényképezőgép. A svéd gyártó vesszőfutása 2012-ben kezdődött, amikor az új vezetőség úgy gondolta, jó ötlet lesz más gyártók menő gépeit kicsit kicsinosítva, Hasselblad márkanévre átcímkézve, szaftos felárral kínálni. Az elvakult márkafüggő rajongók majd úgyis megveszik. Persze, egyszer ezt még talán el lehetett volna játszani komolyabb presztízsvesztés nélkül, de az illetékesek vérszemet kaptak, és egyre több Sony fotómasinát vettek át, hogy sajátjukként árulhassák. Lehet, hogy egy menő német márkát szerettek volna utánozni, hiszen az is bármit el tud adni horror áron. Csak egy apróságról feledkeztek meg: az a bizonyos német márka nem mások termékeit árulja átnevezve és kicicomázva, hanem saját fejlesztésű, kimagasló minőségű remekműveket kínál kellően borsos áron.

Nos, miután a Hasselblad márkát kellően lejáratták ezzel a húzással, miután világszerte kiröhögték őket a szakújságírók, s miután üzleti bukta lett az egész projekt, végre hajlandóak kijelenteni, hogy a mostani Sony A7R belet hordó Lusso az utolsó ebből a sorozatból [tapsvihar]. Perry Oosting, a Hasselblad vezérigazgatójának elmondása szerint ezek után „visszatérnek a márka gyökereihez”, és azokra a tulajdonságokra koncentrálnak, amitől a Hasselblad világszerte ismert márkanév lett. Kíváncsian várom, hogy készülnek-e új formátumú fényképezőgépek a svédeknél (pl. APS-C vagy full frame szenzorral), s ha igen, mennyire lesz bennük más gyártók keze. (Forrás: photorumors.com)





„az a bizonyos német márka nem mások termékeit árulja átnevezve és
kicicomázva, hanem saját fejlesztésű, kimagasló minőségű remekműveket
kínál”
Leica D-Lux 5 vs. Panasonic LX 5 hát azért na… eléggé egypetéjű ikrek 🙂
http://leicarumors.com/wp-content/uploads/2011/01/leica-d-lux-5-vs-panasonic-lx5.jpg
mindenesetre számomra eddig le se esett, hogy ezen üzleti modellt próbálták tovább gondolni.
csak azt felejtették el, hogy már nem az analóg/filmes világban élünk:
az anyaghasználat a digitális technika „rohanásával” már bőven harmadlagos tényező!
(gyk. egy bizonyos minőségi szint felett már nincs értelme fokozni,
mesteri kézimunkát, egzotikus anyagotak bevetni,
hisz max 8-10 év múlva kuka a belseje,
mert korszerűtlen vagy mert elpattan benne a műanyag szenzor, mint a leicaM9ben)
„Kíváncsian várom, hogy készülnek-e új formátumú fényképezőgépek a
svédeknél …, s ha igen, mennyire lesz bennük más gyártók keze.”
nem a keze, a technikája! 😀
Laca: Ezt a Leica-fétist ledobhatnád már magadról. Az autós bloggerek sem arról írnak, hogy az Aston Martinnal drága lehet telekre járni és a nagyi biopiacos kerekes cekkere nem fér bele, mindennek megvan a helye. De a Leica-érzést csak az M-es vázaktól kezdd el keresni. Majd írj, ha megvan. Én drukkolok a Hassy-nak, de sajnos ebből csak lassú agonizáció lesz, ráadásul már pénzügyi befektető kezében van. A Saab után még egy svéd ikon fog eltűnni. Sajnos a középformátum csak egy-egy tehetős fotós kiváltsága csak.
eppen 11 evvel ezelott voltam svedeknel a hasselblad uj nagy csimbummal avatott gyarban. na mar akkor se csinaltak semmit. marmint sajatot, gyak egy osszeszerelde volt az egesz es a fujifilm gyartott es szallitott mindent ok csak osszeraktak a fobb darabokat (nem veletlen hogy a legtobb hasselbladnak megvan a japo belfoldi megfeleloje fuji neven).