A fujirumors.com pletykalapon újabb (igazi, valós) termékfotók jelentek meg a Fuji hamarosan bejelentésre kerülő tükör nélküli rendszerkompaktjáról, az X-T1-ről. A műszaki paramétereket is ismét leírta a szerkesztő, csupán pár aprósággal bővült a lista, azonban ezek zöme új, ismeretlen forrásból származik, tehát óvatosan kezelendő. Íme:










Szimpatikus ez a gép mint a többi Fuji gép. De attól félek ez is olyan gép lesz mint a többi Fuji – drága, amíg ilyen árszabással dolgozik a Fuji nem látom okát, hogy eldobjam a dslr gépemet.
Pedig nagyon vonzó dolognak tartom a „csak a tiszta fotózás” elgondolást, ezért teszik nagyon a Nikon Df gépe, de még a Sony α7 is szimpatikus volt (tudom ez más kategória).
Nem ócsóért meg fillérekért akarok fényképezőgépet, de amíg a felső kategóriás dslr gépek árával vetekszenek ezek a gépek, addig inkább dslr gépre szórom el a pénzem.
@GaPeti: az a baj, hogy minden rohadt drága lett, nem csak a fuji 🙁
Kaphatnék egy épeszű magyarázatot arra, hogy a képen látható 23/1,4-nél mi a hekkért tették az A módot az F16 mellé? Gondolom, aki ilyen objektvet vesz, az nyitott rekeszen, de max. F4-en fogja használni, tehát az oda-vissza forgatás tetemes csuklógyakorlatot fog eredményezni. Hadd büntessük azokat, akik egy ilyen ékszert, mint az X-T1, automata apertúra módban merészelnek használni? 😀
@kesztió: hát, erre nincs magyarázat.
@kesztió: Ebből a hozzászólásodból is gyönyörűen látszik, hogy fogalmad sincs valójában mit fikázol gyakorlatilag itt állandó jelleggel és el se tudod képzelni mi a jó egy ilyen mechanikus rekesz gyűrűben. 😀
Egy mechanikus rekesz gyűrűnek egy modernek mondott vezérlőtárcsával szemben megvan az az előnye, hogy a két végén lekoppan, azaz a két végállást egyetlen laza mozdulattal be tudod tekerni.
És ha úgy képzeled, hogy egy ilyen lekoppanásig oda-vissza tekerés csukló gyakorlat egy ilyen rekesz gyűrűn, akkor felmerül bennem a gyanú, hogy te még életedben nem fotóztál ilyen géppel, obival.. 😀
A fent vázolt okokból egy mechanikus rekesz gyűrűn a két végállás kitüntetett hely, mert nagyon gyorsan oda lehet állítani a lekoppanás miatt és éppen ezért az a legjobb ha a két végén olyan állások vannak amiket gyakran használ az ember.
Ez a Fuji esetében a nyitott rekesz és az A állás, én pont ezeket használom a leggyakrabban, így ez a kialakítás számomra maga a tökély!
Ezzel szemben nézd meg a Panasonic Nocticron kialakítását. Gondolom tudod hogy ott ez pont fordítva van, és talán pont ezért mentél most neki a Fujinak, mert ahogy a Pana csinálja az csak jó lehet. 🙂
Szóval a Nocticron obinál a legszűkebb rekesz mellé került az A állás. Méghozzá mindezt úgy, hogy itt sincs lockolásra lehetőség. Miért gond ez?
Azért, mert a Nocticron esetében a két vég állás ahol a rekeszgyűrű lekoppan, ahová emiatt a legegyszerűbb gyorsan betekerni az az A állás és a legszűkebb rekesz. Ebből az előző oké, no de a legszűkebb rekesz??
Ki az aki gyakran használja a legszűkebb rekeszt? Ha mást nem a diffrakció miatt..
Az ellenben gyakran használt nyitott rekesz nem a lekoppanásnál található. Ennek megfelelően itt emiatt könnyen mellé állíthat az ember.
Gondolj csak bele, fáradt vagy, minden maradék idegszáladdal a modellre koncentrálsz épp f2,8-on vagy és szeretnél gyorsan nyitott rekeszre váltani. A Fujival lazán koppig tekered a gyűrűt, a Nocticron esetében viszont figyelned kell nehogy túlszaladj rajta. Ha nem vagy elég figyelmes egy pillanat alatt A állás lesz az eredetileg szánt f1,2 helyett aztán otthon mérgelődhetsz, hogy az automatika felülbírált és a nyitott rekeszből f6,7 lett. 🙂
Szóval néha lehetnél kicsit szerényebb is, csak azért mert valamivel nincs tapasztalatod még nem biztos hogy az feltétlen rossz is. 😉
@FEDman: Hát ezért eleve agyament dolog az ‘A’ pozíciót a vezérlőtárcsára tenni. Külön gomb kellene neki, de annak ugyebár hatalmas lenne a pluszköltsége egy amúgy sem baráti áron mért vázon vagy optikán. 😛
Amúgy viccen kívül, a logikád ott vérez el, de nagyon, hogy ha tényleg akkora dolog egy hasonló tárcsán „vakon” beállítani egy bizonyos pozíciót, akkor egyrészt amúgy is annyi az egésznek, másrészt pedig akkor az F2.8-at kérdem én, hogy fogod eltalálni, ha már a MÁSODIK pozíciót is (végére tekerem, majd egyet vissza) olyan nehéz.
Azt készséggel elismerem, hogy fly-by-wire blendegyűrűs objektív még nem járt a kezemben, csak igazi mechanikus (Auto Revuenon 55/1,4-et használtam, amíg nem lett meg az Olympus 45/1,8), de azon biza nem mindig sikerült egy mozgásból áttekernem a gyűrűt egyik végletből a másikba. Kötve hiszem, hogy a fly-by-wire-nál épp annyival könnyebb legyen a dolog…
@FEDman: (Amúgy nem csodálkoznék, ha az A pozícióhoz egy kicsit nagyobb erővel kellene tekerni a gyűrűt. Ez mechanikailag nem akkora ügy, simán kinézem a Leicából, hogy potom 1600 euróért adtak erre az apróságra is. Olyasvalakitől kellene megkérdezni, akinek járt már a kezében. Egyébként mért kell mindig ilyen svunggal nekemrohanni, ha valamivel nem értek egyet?)
@kesztió:
Látom még értelmezni sem sikerült azt amit írtam.
Na de sebaj, szemellenzőt fel aztán menetelj csak a magas lovon tovább úgy ahogy eddig is, büszkén, peckesen! 😀
@FEDman: Most tényleg nem értem, mi ez a támadó hangnem.
Ha te az A-t és a nyitott rekeszt használod a leggyakrabban, akkor nem az a legkényelmesebb, ha ez a két pozíció EGYMÁS MELLETT helyezkedik el? Ha ez a mozdulat tényleg NEHEZEBB, mit minden egyes alkalommal ütközésig átforgatni a teljes skálát, egy közbülső érték kiválasztása (F2,8) valóságos kínszenvedés lehet.
Azt amúgy elismerem, hogy gyakoribb megoldás az A pozíció csukott rekesz mellé helyezése (google a barátom), de tényleg érdekes, hogy maga a Leica is a 14–50-nél még az F16 mellé tette az A-t, itt pedig már az F1.2 mellé került. Lehet, hogy azóta megtudtak valamit?
Szinte minden itteni megszólalásodból süt valami zsigeri indulat, ami komolyan nem is értem honnan tör elő belőled?
Mindenesetre amíg ennyi harag van benned addig ne csodálkozz azon, hogy ha ebből néha egy kevés rád is vissza vetül.
@kesztió: Menj el egy boltba, tekerj fel egy XF fixet, lőjj vele párat, és megvilágosodsz. Vagy akkor sem.
Ha gombokat akarsz nyomkodni pluszban ahelyett, hogy a tárcsát használnád… Hát hajrá. Legtöbb embernek gyanítom szintén az a kényelmes, hogy odafigyelés nélkül nyithatja az obit – a többihez a keresőben (vagy a gép felemelésekor az obin) nézni kell.