Mindent tarolhat majd a Sony legújabb MILC szörnyetege, az A7R Mark II

42 MP-es, hátulról megvilágított (BSI) full frame lapkával, szenzorra helyezett fázisérzékelőkkel (melyek segítségével idegen gyártók AF motoros objektívjeivel is tudunk automatikusan élességet állítani – megfelelő konverterrel, persze), 500 000 (!) ciklusra tervezett zárszerkezettel (ezen felül lesz elektronikus elülső zár is, amivel teljes némasággal, rezzenéstelenül lőhetjük képeinket), szenzormozgatásos képstabilizátorral (5-tengelyes – a gyártó 4,5 FÉ előnyt ígér), és legfeljebb ISO 102 400-as érzékenységgel szinte mindent letarolhat a Sony A7R Mark II tükör nélküli rendszerkompaktja, ha stimmel a képminőség.

sonya7rmk2_sm

A Sony A7R Mark II képes 4K felbontású videók rögzítésére (25/30 fps képfrissítési frekvenciával, 24 fps csak az XAVC S 4K formátumban lesz elérhető). A mozgóképeket vagy a teljes lapka szélességéről, vagy Super35 képkivágással (1,8x vágás) nyerhetjük ki. Natívan 3:2 oldalarányt kínál a váz képérzékelője, de választhatjuk a 16:9-es formátumot is (nem csak videókhoz). A rendszer magját egyébként a Sony Bionz X jelfeldolgozó processzora képezi.

A fényképezőgép 3”-os kijelzője dönthető, felbontása 1,228 millió pixel. Az elektronikus kereső 0,78-szoros nagyítást kínál, a képpontok száma 2,359 millió. A záridőt 1/8000-30 mp között állíthatjuk a témának megfelelően; a legnagyobb sorozatfelvételi sebesség 5 kép/mp. Az SD/SDHC és SDXC formátumú memóriakártyákkal bővíthető gép az ósdi USB 2.0 szabványú aljzatot kínálja adatforgalomra. A csatlakozók közt megtalálható még a HDMI, a fejhallgató ki- és a mikrofon bemenete. Természetesen van beépített WiFi modul (802.11b/g/n) NFC-vel, amin keresztül sokkal gyorsabban másolhatjuk majd fájljainkat.

A gép tömege 625 gramm, mérete 127 x 96 x 60 mm. Az Sony szörnyetege várhatóan augusztusban kerül majd a boltokba, ára 3200 dollár körül alakul.

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...

  • JetFly

    új raw engine? vagy maradt a tömörített arw?
    egyébként, tényleg ütős váz lett. az pedig különösképp érdekelne, mennyit hoz a konyhára – gyakorlatban – a BSI szenzor.

  • Ugye, csak vicc, hogy egy 35 mm-es gyutávú objektív ekkora nagy dög legyen (igen, még akkor is, ha fényerős)?! Ennyit a Zeiss-ról és az FE bajonettről.

    • Alpha

      Már vártuk az építő jellegű kritikát…, most sem kellet csalódnunk….
      A másik, hogy ez az objektív nem Zeiss, hanem egy Sony ami Zeiss licenccel készült, csak a tisztánlátás véget…

      • A Zeiss Distagon (ha egyszer Zeiss logó van rajta, a Zeiss kezeskedik érte, tehát irreleváns, hogy licensz alapján gyártják-e vagy sem) 78,5 × 112 mm.

        A Leica Summilux 35/1,4 pedig mindössze 56 × 46 mm (illetve 56×58 mm napellenzővel). Ez a modern változat, a régi, nem annyira éles az még kisebb.

        Ez bizony nem bocsánatos bűn, még akkor sem, ha a Leica zsák pénzbe kerül és csak manuális: ha a Sony nem akart volna villogni azzal, hogy ő milyen jól miniatürizál, akkor nem ezt az elcseszettül szűk bajonettcsatlakozót használja az FE rendszeréhez, mely már a rossz nyelvek szerint sima E-hez (APS-C) is túl kicsi volt. Hogy aztán a kicsi vázakat méretes objektívekkel hizlalja vissza fullframe méretre.

        Nem beszélve arról, ugye, hogy a rendszernek ez az első és mindmáig egyetlen F1,8-nál fényerősebb lencséje. Akkor tényleg nem értem, mi a pláne a dologban, amikor a Fuji „csak” APS-C ugyan, de ontja az F1,4-es és az F1,2-es objektíveket. Kiikszeltük a Fullframe divathoz csatlakozást, oszt ennyi?

        • scarbantia

          Mindig emlegeted ezt a szűk bajonettet, de biztosan itt a gond? A Leica bajonett átmérője 44mm-es, a Sony E pedig 46.1mm. Aztán a Leicának ez mégse gond.

          Amúgy nagyon menő lett ez a Sony, de építhetnének már köré valami komoly objektívparkot, mert egyelőre nem túl nagy a választék.

          • Enn cikk volt már erről, a Sony is elismerte informálisan, hogy nem így kellett volna. Ami a Leica hasonlóan kis átmérőjérőt illeti, valószínűleg a telecentricitásról lehet szó, a filmet nem zavarja annyira, ha nem merőlegesen esnek az érzékelőpixelek mikrolencséire a sugarak.

          • fullfrici

            Szerintem írj Szoniéknak, mert ezt a blogot valószínűleg ritkán olvassák, mi meg már többször láttuk ezt tőled. Lehet, hogy megmented őket attól, hogy ez az üzletáguk is csődbe menjen. Hálából meg küldenek egy ilyen szettet, hogy megvuduzzanak az ff mágiájával. 😉

          • Eh. Ha megszűnik a Micro Four Thirds, a következő opcióm a Fuji lesz. Majd a Samsung. És csak utána a Sony. (Khmm, közben gondolkozom, hogy kihagytam-e még valami más gyártókat…)
            Elfogult-e vagyok? 😀

          • János Balog

            Szerintem is az MFT és Fuji X a két legjobb rendszer. 🙂

          • Gyuszos

            Nem, inkább egy balfék.

          • Arra gondolsz, hogy micsoda egetrengető objektívválasztékról kell lemondanom, ha nem a Sony-t választom, ugye?

  • “ISO 102 400-as érzékenységgel szinte mindent letarolhat a Sony A7R Mark II tükör nélküli rendszerkompaktja, ha stimmel a képminőség.”
    Ez nagyon találó…