Nikon Z 50 – báránybőrbe bújt farkas?

Képminőség

A Nikon Z 50 képminőségének vizsgálatához a menüben kikapcsoltam az összes zajszűrést, illetve deaktiváltam a képjavító funkciókat (peremsötétedés, diffrakció stb.). A legjobb, legfinomabb JPEG-et és a 14-bites RAW-t választottam (arról nincs információ a menüben, hogy a RAW fájlok tömörítettek-e). A nyersképek hívásához az Adobe Camera RAW 12.0.0.322-es verzióját használtam, ami bár kezeli a Nikon Z 50 NEF állományait, de a feldolgozásuk az Adobe dokumentuma szerint egyelőre kísérleti fázisban van. Ez azt jelenti, hogy a RAW konverziók nem tükrözik teljesen a Z 50 nyersfájljaiban rejlő lehetőségeket, tehát „csak az érdekesség kedvéért” raktam fel ezeket, messzemenő következtetéseket senki se vonjon le a látottakból. Íme, a szokásos zajos képek:

Kattints!

Igen jó képminőséget, alacsony zajszintet produkál a Nikon Z 50 saját JPEG motorja: egészen ISO 12800-ig elfogadható marad a viszonylag durva mintázatú témák minősége, de a finomabb részletek is megmaradnak ISO 3200-ig, sőt, néha az ISO 6400-as érték sem ördögtől való. Amint azt fentebb írtam, az ACR egyelőre nem nyújt 100%-os támogatást, így a konverziós eredmények csupán az érdekesség kedvéért szerepelnek a cikkben, nem is szeretném őket tovább kommentálni.

Kattints!

A Z 50 dinamikájának vizsgálata során arra az eredményre jutottam, hogy a bebukott részeket sokkal könnyebb megmenteni, mint a már-már kiégett területeken búvó részleteket. Az árnyékos területek felhúzása minimális zajosodással jár, sávosodást („banding”) nem láttam a képeken. Mivel azonban itt is RAW-hívásról van szó, egyelőre ne tekintsük kőbe vésettnek a látottakat. Még az is lehet, hogy a kiégett részek visszahúzása is javulni fog, mire megérkezik a teljes támogatottság az Adobe-től. A képmintákat itt találod.

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...