Canon és Tamron pletykaegyveleg a délutáni kávéhoz

Azt állítják az okosok, akik „közel vannak a tűzhöz”, hogy a Canon idén nem kevesebb mint három új Cinema EOS kamerával fog jelentkezni, s ezek közül kettő még a nyári szünet előtt várható. Az év második felére várt kamera nagy valószínűséggel 8K felbontást is nyújt majd – nyilván túlmelegedés és egyéb korlátozó tényezők nélkül.. A nyárig érkezők közül az egyik az EOS C50 „dobozkamera” lesz, míg a másik az EOS C200 Mark II. Utóbbiról egyelőre nem tudni szinte semmit (na, jó, sejteni azért már lehet, hogy az előd továbbcsiszolt verziója lesz), de a C50-ről már szállingóztak adatok:

A Canon korábban bejelentett dobozkamerája, az ML-100 (kép forrása: Canon)

  • Super35 4K szenzor (ugyanaz, mint a C200-ban)
  • Nem lesz beépített stabilizátora
  • RF-bajonett köré épül
  • 10 FÉ-s beépített ND szűrőt kap
  • CLog2 és CLog3
  • 4:2:0 8-bit belső rögzítés (SD kártyára 4K @ 60 fps, vagy Full HD @ 120 fps a maximum)
  • 4:2:2 10-bit külső felvevőre
  • Nem lesz RAW formátum
  • Két LP-E6NH akkut fogad

A Tamron két újabb szabadalma került rivaldafénybe: a japán gyártó egy 90 mm F2.8 makrót és egy 24-70 mm F4 alapzoomot rajzolt meg Sony E bajonettre. Mint mindig, a szabadalmakat nem szabad késztermékként kezelni, de komoly esély van rá, hogy ezt a két tervet a Tamron mérnökei meg is valósíthatják. A Tamronnál komoly múltja van a 90 milliméteres makróknak, a 24-70 mm F4 alapzoom meg a szegény ember szamara, amivel mindent is le tud fényképezni – szóval, olcsó igásló, amin a gyártó degeszre keresheti magát.

A Tamron 28-75 mm F2.8 Di III RXD

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...