Április előtt itt a Nikon D7000 utód

A legfrissebb pletykák szerint még idén április előtt megérkezhet a várva-várt Nikon D7000 utód. Az újonc elnevezése egyelőre ismeretlen, azt azonban szinte biztosra vehetjük, hogy 24 MP-es APS-C szenzorral lesz felszerelve. A nikonrumors.com híre szerint a váz külalakja a D600-éhoz nagyon hasonló, de attól valamivel kisebb lesz. Igazából sajnálnám, ha ez utóbbi igaznak bizonyulna, ugyanis a jelenlegi modell fogása nagyon jó, kár lenne miniatürizálni a beváltat.

D7000_18_105_front34l_rgb.jpg

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.

12 hozzászólás

  1. dzzsoni szerint:

    …és a D400?

  2. MLaca szerint:

    @dzzsoni: semmi hír, se pletyka felőle.

  3. dzzsoni szerint:

    @MLaca: Ez így elég cumi. Nem a D7000-el van baj, mert jó váz, de pont most lép ki a Nikon, mikor a 7D megszületett? Évekig ez volt a dx pro vonal, hülyeség lenne kiszállni!

  4. MLaca szerint:

    @dzzsoni: kiszállásról szó sincs. egyszerűen jó a titoktartásuk 😉

  5. fejetlen bárd szerint:

    A D7000 jelenleg is egy D600 kísérteties hasonmása egy kicsivel kisebb méretben. Ez főleg akkor tudatosult bennem, amikor először vettem a kezembe D600-zat, több hónapnyi D7000 használat után (ami akkor a nyakamban is lógott, össze is mérhettem őket).

    Az új D7000 meg elég ha csak kap egy jobb szenzort (pedig a mostani is elég jó), meg frankó videós képességeket. Azzal már elégedett lennék.

  6. MLaca szerint:

    @fejetlen bárd: apropó D600: nem értem, miért kellett korlátozni a zársebességet 1/4000 mp-ben 🙁 nálam emiatt hasal el, amúgy nagyon jó kis masina, a 24 mp is untig elég (bár, ha lesz pénzem, úgyis befigyel egy D800E.. <- álmodni szabad, nem? :D)

  7. fejetlen bárd szerint:

    @MLaca: Én használtam D800E-t is, nálam van néhány buktatója ami miatt megfontolnám a vásárlását. A szenzor mindent visz, imádom a dinamikáját, de a szívem mégis a Canon felé húz, akkor is ha felbosszant a relatíve szűk dinamika. Jobbak az optikák, intuitívabb a kezelés és valahogy van benne valami amiért jobban szereti a tenyerem. De a D7000 köré rittyentett objektív flotta miatt sajnálnék váltani, pedig az 5D Mark III nagyon begyün. A D600 is jó volna, de ott nagyon elbarmolták a videót… ennyi moirét még az AA filter nélküli D800E-vel sem tudok előidézni…

  8. MLaca szerint:

    @fejetlen bárd: videóra nekem van pana gh3, az nálam nem szempont tükrösnél. én is a canon vázakat szeretem, de a szenzorok nem igazán jók (iszonyatos sávosodás, színzaj, szűk dinamika tart.). a d800 ronda, de finom, amit az képminőségre tud RAW-ból, az szenzációs! d7000 vázamat imádtam, de d700-ra váltás miatt eladtam anno (kár volt). canont az 50/1.2 és a 85/1.2, valamint a T/S obik miatt vennék. bár az 1.2-esek nem igazán jó képminőségűek, a hangulatuk fantasztikus, ráadásul nikkor csak ősrégi van f1.2-vel. szóval, minden rendszerből kéne egy-egy gép és objektívpark, mert mind másra jó.

  9. fejetlen bárd szerint:

    @MLaca: Én már lassan ott tartok, hogy szarok ebbe az idióta digitális piacba és visszatérek analógozni. Magamon is azt veszem észre, hogy lustulok és sokkal több szemetet termelek, mint 15 éve, amikor még azt sem tudtuk, hogy a megapixelt eszik-e vagy isszák.

    Leporolom a Zeiss középformátumú gépeimet, vagy szerzek egy jó Hasselbladot és amit egy hülye FF DSLR-re költenék, azt beletolom labor eszközökbe meg egy jó szkennerbe.

    Jó szenzor kell? Vegyél minőségi filmet. Jó objektív kell? Tele a használt piac ipari mesterművekkel amiket bagóért vehetsz.

    Múltkor megcsináltam egy divatfotó sorozatot egy Mamiyával, mert pont az volt a kérése a megrendelőnek (nem tudom milyen felindulásból, örültem ha megértettem a fhransziás angolságát). Igazság szerint ha nem áll mögötted a megrendelő, hogy azonnal lássa a monitoron megjelenni a fotókat, akkor semmiben sem vagy korlátozva. Bevallom a retust már szkennelt digit fotón végeztem és a print is inkjet nyomtatóból jött, de valahogy jobban élveztem az egészet.

    Múltkor eljátszottam ugyan ezt kérés nélkül (nem volt ott a megrendelő a fotózáson). Utólag kérdezték, hogy mivel csináltam ezt a szép analógos színvilágot. Mondtam, hogy egy valódi analóggal… jól el is kerekedett a szemük. Úgy érzem lesz még erre megrendelés. 🙂

    Persze megértem, hogy manapság már a megrendelők is lustulnak. Nem bírja az idegrendszerük, hogy várjanak a laborlására, egyből látni akarják a digitális fotót, hogy még ott rögtön belepofázzanak mindenbe. Ezért nem lesz eladva egyik digit gép sem. Nekem, hobbira, családi események fotózására jó a D7000, céges gépnek meg ott van egy egész arzenál (D800, 5Dmk3, D4, stb).

  10. MLaca szerint:

    @fejetlen bárd: sajnos, egyre kevesebb helyen lehet filmet kapni és egyre szűkül a kínálat is, ráadásul nekem 0 szaktudásom analóg téren, azt se tudom, hogy kellene hívni 🙂 kocafotós vagyok, nekem digi kell a léthez.

  11. fejetlen bárd szerint:

    @MLaca: Szerintem nem kapható sokkal kevesebb helyen, mint régen, csak kényelmesek lettünk ebben a digitális világban és manapság mindenki webshopokban vásárol meg multik üzletláncaiban, ahol tényleg szűkös a kellékanyag kínálat, de csak keresni kell. Én 7-8 éve álltam át digitálisra és egy időre el is felejtődött az analóg… simán elmentem egy fotólabor mellett anélkül, hogy észrevenném. Aztán 1-2 éve újra fellángoltak a régi érzelmek és az utcán sétálva még bőven találok boltokat és laborokat.

    Nem kell ezt még temetni. Ráadásul neten 5 perc alatt lehet találni boltokat és laborokat ahol még hívnak. Én sem vagyok a laborálás vén rókája, meg tudom csinálni, de vannak nálam profibbak, ha fontos az anyag, akkor rájuk bízom. A munkahelyemen szerencsére akadnak ilyenek (bár elég szigorú tervgazdálkodás van, nem használhatjuk a labort, kellékanyagokat privát célokra… kivéve ha a főnök nem tudja meg 😛 ).

    Szerintem csak a hype nagy, hogy az analóg halott. Találkoztam már olyan 14-15 éves kölykökkel, akik nem értették miért „szedem szét” a gépet és mi az a szalag amit belerakok. Szomorú de ez van… vannak olyan mai kölykök, akik azt sem tudják, hogy valaha létezett analóg technika (na meg ennyi számítógépes játék, film és szarság után meg sem fordul a fejükben a gondolkozás mint olyan… egy percig nem hajlandók az agyukat használni, hogy a történelmi fotók vajh’ honnan születtek).

    De azért az analóg nincs elveszve. A kínálat szűkül, te is hírt adsz néha arról, hogy ezt-azt kivonnak a forgalomból, de jellemzően olyanokat, amiket régen is csak egy szűk réteg használt. Mondjuk a Kodak Kodachrome nekem egy nagyon fájó pont, de azért a Fuji Velvia még mindig ott van. Igaz az más világ.

    Az Ilford meg jobban szárnyal, mint valaha. Nagyon jó monokróm filmeket állít elő és még mindig bővül a vállalkozás (főleg mivel a Kodaktól is vesz át ezt-azt).

  12. KrE szerint:

    ON:
    Ne legyen kisebb! A D7000 így éppen használható, a D600/700 annak ellenére, hogy nem kisebb, szerintem kényelmetlenebb. Főleg a D90, pláne a D70 tekintetében.

    OFF:
    Az analóg fotózás sajnos halott a korábbi értelemben. Ez természetesen nem jelenti a teljes eltűnését, elég csak az audió vonalra tekinteni, ott is meghalt az analóg, de a pénzes audiófílek boldogan csengetnek ki egy évi fizetést egy-egy csöves erősítőre. Ez vár a fotózásra is szerintem. Lesznek igényes és „csakazértis” profik, a fotófílek, akik saját laborban hívják elő a filmet és a pénzes hipszterek, akik unalmukban és a feltűnési viszketegségükben filmet használnak. Bár az utóbbi nagy kategóriát is erősen erodálta az Instagram…