Nem is olyan régen volt szó arról, hogy a Hasselblad bezárta olasz dizájnközpontját, erre most ez: a Sony amúgy remek gépeire épített rondaságokból egy újat mutattak be a nagyközönségnek (már ha van még valaki, akit érdekelnek ezek a túlárazott csicsák), mégpedig a Sony DSC-RX100 Mk II-re épülő Stellár II-t. „A műértőnek alkotva” – írja a Hasselblad marketingosztálya a 2400 dolláros „ínyencségről”. „A Hasselblad kiterjeszti kompakt fényképezőgépeinek vonalát a Stellar II-vel, amely nem más fotómasinákkal való versengésre, sokkal inkább a rajongók, a gyűjtők és a műértők igényeinek kielégítésére fogant.” – folytatják mondandójukat selymes szavakba öntve.
Tenyérbemászó marketing-rizsa
„A 2395 dolláros (plusz adó) árcédulával rendelkező Hasselblad Stellar II annak a maréknyi ínyencnek készült, akik tudják értékelni a művészet, a kézművesség és a technológia harmóniáját.” – olvasható a sajtóközleményben. Nos, ha már említik a technológiát, akkor miért nem a Sony DSC-RX100 Mark III-at vették alapul? Miért egy régebbi modellre tesznek csicsás fa markolatokat és egy márkajelzést? „A Stellar II egy páratlan tárgya a vágynak. Keveréke az olyan szépségnek, amely magára vonzza a tekinteteket, a kivételes teljesítménynek és a legfrissebb innovációknak[…]” – lásd fentebb. Tovább nem is ragoznám, biztos akad még olyan csipcsirip, akit be lehet fogni mézes-mázas rizsával, de attól az még az marad – rizsa, mese habbal. Hasselblad, hova süllyedtél? Csak remélni tudom, hogy ennek a rémálomnak hamarosan vége szakad és a régi, bevált mederbe kerül a megtépázott renoméjú márka ügyvitele.






Szanalom ez a ceg es ezek a termekek. Annyira kellenek ezek a fa boritasok/gepek/ mint f@sz vegere a köröm
Ne az átlagember fejével gondolkodj, nem a koncepcióval van a gond, hanem a megvalósítással. Ha a színarany Iphone-ra és hasonló egyedi luxus cikkekre van ígény, akkor valószínűleg erre is van/lenne. E gép vásárlói egy szűk elit tagjaiból kerülnek/nének ki akik igénylik az egyediséget és az exkluzivitást.
A probléma, hogy a készülék konkrétan gagyi megjelenésű (e tekintetben a Stellar még jobban áll, mint a Lunar) és nem exkluzív. Egyedül a díszdoboz és a bőrtartozékok, ami ennek ellentmond.….
Sajnos a Hasselblad nem megerősíti a márkanevet ezzel a koncepcióval, hanem éppen ellenkezőleg nevetségessé teszi. Ennek ellenére „kereshetik” ezt a típust, ha „megalkották” a második generációt. Állítólag az arab régióban van is kereslete ezeknek a termékeknek…
Kérlek, definiáld az áltlagembert.
Ha végtelen mennyiségű pénzforrás állna rendelkezésére, az átlagember jó eséllyel a színarany ájfónt és ezeket az ízlésficamos szörnyűségeket preferálná. (Legalábbis nálunk, Romániában. Szerencsére nem áll a rendelkezésükre tetszőlegesen nagy anyagi keret.)
Én viszont rendkívül magas anyag- és összeszerelési minőségű, csúcstechnológiás, ugyanakkor elegánsan visszafogott, minimalista dizájnú terméket választanék.
Akkor most ki az átlagember és ki nem?
Nem azt mondtam, hogy erre van szüksége, mert nem erre, mert ez nem exkluzív, hanem gagyi…Nem az ötlettel van a probléma, a megvalósítással….
Akkor pontosítok: akinek telik egy Bugattira vagy Ferrarira és a Louis Vuitton-ban és Omega szalonban vásárol, annak van igénye egy exkluzív fényképezőgépre is. Ami készülhet titánból, aranyból vagy akarmiből, ha az egyedi és mínőségi…. Annak a rétegnek nem magas a Stellar ára.
Ez a réteg máshogyan látja a világot, mint mi. Ahogyan nekünk nincsen fogalmunk az Ő problémáikról, nekik sincs a mienkről…..
Ezert tart itt a vilagunk mert ezek az emberek mashogyan latjak a vilagot/ de ez most nem tartozik ide/
Nekem ha egy meglevo termekre rabaszok 5 kilo aranyat meg nem lesz se exkliziv se minosegi. Ahogy ezt az egeszet megvalositjak szanalom es azt a szuk elitet akik a vasarloik azokat is hulyenek nezik,fuggetlen attol hogy penzt szarnak reggelire vagy nem es telik nekik ra. Ha megvennek a szenzort es ok maguk epitenek egy gepet akkor kevesbbe rohogne rajtuk a vilag sonybabesblad
Exkluzívra vagy ordináré giccsre?
Mert az arany ájfón az ordináré giccs. Ahogy ez a Lunar, Stellar vagy hogy a halálba’ hívják is az.
A titánborítású, méregdrága elegáns okostelefon, benne a legújabb technológiával (nem mondok típust), na, az exkluzív.
Akkor miről is beszélünk?
Akarhogy csurjuk csavarjuk a szar az szar,telesen mindegy hogy kutya vagy tehen.
Azt, hogy emberileg normális e bizonyos termékekért extra, luxus vagy aránytalan árat fizetni…, valószínűleg nem, de ez már nem ide tartozik.
Az viszont tény, hogy üzletileg van lehetőség az exkluzív termékekben…, az már máskérdés, hogy ezt miként lovagolja meg egy gyártó, jelen esetben az előző hasonlattal élve sza…l….