Képminőség
A Panasonic DMC-GF7 képminőségét illetően nem számítottam váratlan eredményekre, hiszen bármilyen 16 MP-es m4/3-os szenzorral szerelt fényképezőgép eléggé hasonlóan teljesít (a GF7-ben nagy valószínűséggel ugyanaz a szenzor található, mint a GX7-ben, a GM1-ben, vagy a GM5-ben). Persze, a színvisszaadásban vannak különbségek, de aki RAW-ban használja a fotómasinát, az az utómunka során úgy állítja be a színeket, ahogyan csak akarja. A képmintákhoz a készülék saját JPEG motorját vettem igénybe, a fotók olyanok, ahogyan kijöttek a gépből. Én csupán a zajszűrést vettem le teljesen, hogy „feketén-fehéren” látható legyen, mire képes a képalkotó egység. A zajos felvételeknél a RAW állományokat az Adobe Photoshop CS6 próbaváltozatának Camera RAW beépülő moduljával (v9.0.0.414) dolgoztam fel. Itt a gyári beállításokat használtam, sem a szűrés mértékét, sem az expozíciós értékeket nem állítottam át.
A felvételeken látható, hogy a Panasonic DMC-GF7 JPEG-ben ISO 3200-ig nyugodtan használható, RAW-ban pedig egy FÉ-vel tovább is léphetünk, az ISO 6400 is vállalhatóvá válik. Amint azt azonban már korábban is tapasztaltam, az Adobe Camera RAW ISO 25 600-as értéken csúnyább képet alkot, mint a készülék saját JPEG motorja. Most pedig jöjjenek a képminták! A fotókat letöltve az EXIF adatokat minden fájlban megtaláljátok.