A Hasselblad szóvivője szerint a Lusso az utolsó átcímkézett Sony fényképezőgép. A svéd gyártó vesszőfutása 2012-ben kezdődött, amikor az új vezetőség úgy gondolta, jó ötlet lesz más gyártók menő gépeit kicsit kicsinosítva, Hasselblad márkanévre átcímkézve, szaftos felárral kínálni. Az elvakult márkafüggő rajongók majd úgyis megveszik. Persze, egyszer ezt még talán el lehetett volna játszani komolyabb presztízsvesztés nélkül, de az illetékesek vérszemet kaptak, és egyre több Sony fotómasinát vettek át, hogy sajátjukként árulhassák. Lehet, hogy egy menő német márkát szerettek volna utánozni, hiszen az is bármit el tud adni horror áron. Csak egy apróságról feledkeztek meg: az a bizonyos német márka nem mások termékeit árulja átnevezve és kicicomázva, hanem saját fejlesztésű, kimagasló minőségű remekműveket kínál kellően borsos áron.
Nos, miután a Hasselblad márkát kellően lejáratták ezzel a húzással, miután világszerte kiröhögték őket a szakújságírók, s miután üzleti bukta lett az egész projekt, végre hajlandóak kijelenteni, hogy a mostani Sony A7R belet hordó Lusso az utolsó ebből a sorozatból [tapsvihar]. Perry Oosting, a Hasselblad vezérigazgatójának elmondása szerint ezek után „visszatérnek a márka gyökereihez”, és azokra a tulajdonságokra koncentrálnak, amitől a Hasselblad világszerte ismert márkanév lett. Kíváncsian várom, hogy készülnek-e új formátumú fényképezőgépek a svédeknél (pl. APS-C vagy full frame szenzorral), s ha igen, mennyire lesz bennük más gyártók keze. (Forrás: photorumors.com)