Olyan MILC-et tervez a Canon, amire csorogni fog a nyálad!

Az imaging-resource.com szerkesztője, Dave Etchells készített egy interjút a Canon egyik vezetőjével, Masaya Maedával, aki érdekes dolgokról csepegtetett információkat. Így például kiderült, hogy a gyártó erőteljes fejlesztésekbe kezdett, ami az EF-S és az EF-M objektíveket illeti, így ezentúl nem csak a népszerű L-es lencserendszerek kapnak figyelmet (ezek azonban eddig prioritást élveztek, mivel a professzionális fotósok igényei „az egekbe szöktek” az 50 MP-es EOS 5Ds/R gépek felbukkanásával).

Arra is fény derült, hogy a Canon eddig a chipekbe integrált A/D átalakító mellett különálló egységet is használt, ám ezentúl kizárólag szenzorba integráltat fognak használni, ami a gyártási költségek emelkedését jelenti, ám várhatóan növeli a dinamikatartományt. A különálló A/D konverterekhez ugyanis előbb el kell juttatni a jelet, ami plusz zajforrást jelent és magasabb alap-zajszintet okoz. Az integrált konverterek további előnye a gyorsabb jelfeldolgozás, ami gyorsabb sorozatfelvételt és kisebb mértékű rolling shutter hatást eredményez.

Az interjú során Masaya Maeda bevallotta, hogy bár a dSLR vázakban kizárólag saját fejlesztésű szenzorok találhatóak, addig egyes kompaktgépekbe „külső beszállítók” termékeit építették. „Hogy külső gyártó képérzékelőit használjuk-e vagy sem, azt az dönti el, hogyan tudjuk a lehető legjobb fényképezőgépet előállítani. Ha ez egy idegen gyártó termékével realizálható, akkor továbbra sem kizárt, hogy élni fogunk a lehetőséggel.” – mondta Maeda. „Célunk ugyanis nem egy jó szenzor, hanem egy jó fényképezőgép gyártása.” – fűzte hozzá.

EOS M3 body FRONT

Az EOS M3

A szerkesztő kérdésére, hogy mi a Canon válasza a folyamatosan növekvő MILC piacra, Maeda azt válaszolta, hogy egyrészt – ugye – növelik az EF-M objektívek termékskáláját, másrészt „a közeljövőben olyan fényképezőgéppel fog előállni a Canon, aminek mindenki nagyon fog örülni”. A szerkesztő itt hozzáfűzi, hogy Maeda úr azt sugallta, hogy elsősorban az „igényes fotósok” lesz a célcsoportja az új váznak.

A párbeszédben szó esett az autofókusz sebességéről, pontosságáról, ahol a szerkesztő az EOS 1Dx AF rendszerét dicsérte. Maeda úr kijelentette, hogy ő maga is szívesen látná az EOS 1Dx AF rendszerét a kedvezőbb árú szegmensben, de a költségek mellett a méretcsökkentés is – egyelőre – problémát jelent. Dave Etchells felemlítette a Dual Pixel CMOS AF egységet, ami szintén drágább gyártástechnológiára támaszkodik, s kérdése az volt, hogy ez elérhető lesz-e majd a belépő kategóriás dSLR vázakban is. Maeda válasza erre az volt, hogy dolgoznak az ügyön, de egyelőre költséges az eljárás.

A beszélgetés során még számos más témára is kitértek a beszédpartnerek, így szó esett a 4K-ról, a 8K-ról, a Canon nagyméretű nyomtatóiról, videokamerákról stb., de az érdekes rész fentebb olvasható. (Forrás: imaging-resource.com)

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.

Ezek is érdekelhetnek...

13 hozzászólás

  1. ColT szerint:

    ‘”mivel a professzionális fotósok igényei „az egekbe szöktek” az 50 MP-es EOS 5Ds/R gépek felbukkanásával).”
    Azaz a Canon gerjesztett egy kicsit nem?

    • mlzphoto szerint:

      hát, kellett neki, nem?

      • ColT szerint:

        A Canonnak, nem annyira a fotósoknak 🙂

        • C64forever szerint:

          Azért mert neked nem kell, az nem jelenti azt, hogy másnak sem, én sem tudok Bentleyt venni de azért nem tartom feleslegesnek.

          • ColT szerint:

            Sok olyan igény lenne, amit egyik gyártó sem nagyon akar kielégíteni, de nagyon szépen látszik, hogy a Mpixel számháborúval meg lehet fogni az embereket, arra fejlesztenek is.
            Nagyon szép eset, kihoztak egy embertelen felbontású gépet, amire majd jól el lehet adni egy rakás új obit.

            Biztos van, akinek van igénye ekkora felbontásra, de nem hiszem, hogy ez annyira tömeges lenne.

          • C64forever szerint:

            Ki mondta, hogy tömeges? Ez egy professzionális gép, profi fotósoknak, akiket amúgy is főleg a képminőség és a felbontás érdekel, nem a parasztvakító funkciók, nem hétköznapi felhasználóknak van tervezve.

          • ColT szerint:

            Azért erről a profi fotósokat is megkérdezném…

          • C64forever szerint:

            Hát nézd, én az összes külföldi és itthoni tesztben is nagyon jókat írtak ezekről a gépekről, mindegyik tesztben dicsérték a képminőséget, aki nem akar 50mpixeles gépet venni, az majd nem vesz ilyen egyszerű. Téged személy szerint mit zavar, hogy van 50mpixeles profi gép a piacon?

          • ColT szerint:

            Nem az zavar, hogy van, hanem hogy utána lehet nyomni, hogy jaj erre van igény. Érdemes megfigyelni, hogy manapság a piackutatás mellett nagyon nagy szerepe van a piac manipulálásának is, olyan eszközökkel, hogy a vásárlóknak lehetőleg arra legyen igénye, amit az adott gyártó vagy iparág szeretne.

            Ennyire gondoltam, és nem többre. Hogy 50MP vagy 25, az igazából jelen gondolatok szempontjából tök mindegy.

          • C64forever szerint:

            Hát ez azért kb mindennel így van, ha ilyen kategóriájú gépet szeretnék venni, akkor pedig többre értékelném azt, hogy nagyobb a felbontás, mint, hogy mondjuk két gombnyomással megtudom osztani face-en a fotót, vagy hogy ha nagy nyomatot kéne készítenem nem szorulok rá a szinte elérhetetlen árú középformátumú gépekre! És ha mindegy, hogy 50 vagy 25, akkor nem jobb már az 50?

          • ColT szerint:

            Nem érted, de mindegy.

          • C64forever szerint:

            Így van, én nem értem, de te megmondtad a frankót az a fontos!

          • kesztió szerint:

            Ha hirtelen valaki előrukkolna egy 12 megapixeles, de minőségi Foveon-szerű stackelt szenzorral, pixelenkénti RGB érzékeléssel, szerintem sokan elfelejtenék az 50 megapixelt. A mostani Bayer-szenzoros + AA szűrős gépeknél a képfeldolgozást azzal kezded, hogy legalább a felére leméretezed.