Így készült az 53 000 MP-es Bentley kép

Korábban hírt adtam arról, hogy a Bentley készíttetett egy 53 000 MP-es promóciós felvételt, amin a Golden Gate híd látható, és ha egészen közelre rázoomolunk, akkor egy Bentley luxusautó válik láthatóvá. Nos, a felvétel valóban igen látványos, azonban az elkészítésének módja sem volt kevésbé parádés: Simon Stock, egy komoly renoméval bíró, járművek fotózására szakosodott fotós egy tíz főből álló csapatot vezényelt a munkálatok során, ahol összesen 697 fénykép készült három darab Nikon D810 dSLR váz közreműködésével.

bent2

A 36 MP-es D810-ekre 200 és 1500 mm közötti gyújtótávolságú optikák kerültek; minél hosszabb volt a gyútáv annál nagyobb problémát okozott a por, a levegő vibrálása és páratartalma. A nehézségeket a híd mozgása csak tetézte, ugyanis széltől és hőmérséklettől függően több irányba is elmozdulnak a hatalmas elemek. Az 500 mm-es felvételek még viszonylag gyorsan elkészültek, ugyanis ezekhez csak pár órára – jellemzően 2-4 órára – volt szükség, míg a hosszabb gyútávokra akár egy-egy nap is elment. Az elkészített fényképeket pedig egyenként kellett feldolgozni, mert különben nem lett volna elég egy egész teremnyi számítógép sem a munkálatokra.

bent3

A szegmensenként retusált, gigantikus montázs lélegzetelállító lett – kár, hogy csak a Bentley-re lehet ráközelíteni. és további műszaki részleteket nem árulnak el a készítők. (Forrás: bentleymotors.com)

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.

4 hozzászólás

  1. Ajtay Zoltan szerint:

    Egy masik fotos forumon mar par napja szinten ez a tema. Szerintem kamu a dolog, marmint ami az 53 Gpixelt erinti. Ugyanis csak az autora lehet nagyitani, a tobbi az kifejezetten alacsony felbontasu. Pl. a hid szegecseibol semmit sem lehet latni. Valamint akkora ott a forgalom, hogy meg az elvalaszto savot is tologatjak, igy a hid mindig tele van autokkal. Meg az is erosen megkerdojelezheto, hogy akar csak az autot igy fotoztak volna…

    • mlzphoto szerint:

      valószínűleg tényleg ordas kamu az egész – ügyes marketingfogás.

  2. kesztió szerint:

    Ne higgyetek Soros gyíkembereinek, valójában a 14–140 II-vel készült.