Bár az Olympus összesített pénzügyei eddig sem voltak negatív előjelűek, most külön a fotós divízió is nagyon jó negyedet zárt: 19%-os növekedést ért el a MILC rendszerével (tükör nélküli rendszerkompakt) a gyártó, ami elsősorban az OM-D gépkategóriának és az „étvágygerjesztő” objektíveknek köszönhető. Míg az előző év azonos pénzügyi ciklusában még 1,4 milliárd Yen veszteséggel zárt az „Imaging Business” részleg, addig idén 1,6 milliárdos többletet termeltek. Az nem újdonság, hogy a kompaktok továbbra is zuhanórepülésben vannak, de ez globális jelenség az egyre erősödő okostelefonok piaca miatt.
Frissítés: Hogy a fenti hír ránk vonatkozó részéről is írjak, íme pár adat a régió (Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Románia, Bulgária, Görögország, Magyarország), illetve konkrétan Magyarország eladásairól:
Az Olympus a régióban az elmúlt fél (pénzügyi) év alatt elérte a tavalyi teljes pénzügyi év* eladásainak 62%-át (darabszám)! Magyarország még jobban teljesített, nálunk ez az érték kereken 80%! Ez azt jelenti (ránk vetítve), hogy ha ebben az ütemben zajlik továbbra is a vázak (PEN és OM-D) és az objektívek (kitobjektívtől a PRO obikig mindent beleértve) értékesítése, akkor március végéig több mint másfélszer annyi jószágot ad el az Olympus, mint az elmúlt pénzügyi évben!
*A pénzügyi év mindig az adott év áprilisától a következő év márciusának végéig tart, szóval nem január 1.-től december 31.-ig értendő!