Panasonic DC-GH5S – csak profi filmkészítőknek?

Képminőség fotó/videó

A Panasonic DC-GH5S képminőségét egyelőre csak a JPEG és a videó állományok alapján tudtam megítélni, ugyanis még nincs a fényképezőgéphez elérhető RAW konverter (itt most elsősorban az Adobe Camera RAW beépülő moduljára gondolok). A szokásos ISO-s képeken kívül kíváncsi voltam arra is, hogy mire képes ez a bizonyos Dual Native ISO funkció; amint azt korábban már írtam, ISO 800-as értéken mindkét analóg áramkört ki lehet próbálni (LOW, HIGH). Vajon tényleg van látható különbség köztük? De előbb nézzük a tesztábrás ISO-s képeket, hogy mire számíthatunk a GH5S 10 MP-étől. Az összes próba során a standard profilt használtam -5-ös zajszűréssel.

 

Kattints!

A tesztábrás képek alapján egészen ISO 3200-ig nagyon szépen megmaradnak a részletek, majd ISO 6400-tól látható némi minőségromlás, de még az ISO 12 800-as érték is a használható tartományban marad. A GH5S natív érzékenységi tartománya (tehát a kiterjesztett sáv nélküli rész) ISO 51 200-ig tart, és körülbelül ez az a határ, ameddig tényleg van is értelme elmenni a jelerősítéssel. Az ISO 102 400 és az ISO 204 800 szerintem már inkább a vésztartalék vésztartalékja – kerüljük ezeket az értékeket, ha lehet.

Második lépésben arra szerettem volna fényt deríteni, hogy a GH5-nél tényleg jobb képminőséget nyújt-e a GH5S. Ehhez a GH5 natív felbontású, majd a GH5S képméretére leskálázott képeit használtam fel. Az alacsonyabb ISO értékeket nem vettem számításba, mivel nem látszódott semmiféle különbség. ISO 3200-tól alábbiakat tapasztalhatjuk:

Kattints!

Átméretezés nélkül a GH5S körülbelül másfél-két FÉ-vel bizonyul „jobbnak” a GH5-nél, de átméretezés után is körülbelül fél-egy FÉ-vel jobb a GH5S képe.

Kattints!

A GH5 leméretezett képein egyrészt erősebb a finomabb részletek el-/összemosása, másrészt a felvételeken megjelennek sárgás foltocskák, amik kissé hamis színvilágot eredményeznek. Ez a jelenség nem volt tapasztalható a GH5S-nél. A fenti ábra is mutatja a GH5S itteni bő fél FÉ-s előnyét. A lenti ábrák is dettó ugyanezt a képet festik:

Kattints!

És akkor lássuk a Dual Native ISO „LOW” és „HIGH” beállításainak hatását ISO 800-on:

Kattints!

Mivel az ISO 800-as érzékenység különösebben nem izzasztja meg a GH5S-t, ezért a különbség elég kicsi, de azért látható a tesztábra homogénebb részein. Az összehasonlításhoz készítettem egy rövidebb és több hosszú expozíciós képet. Utóbbiaknál talán valamivel szembetűnőbb a különbség. Természetesen ezeket a tesztképeket teljes méretben is megtaláljátok a szerverre feltöltve (kattints ide).

Kattints!

A videók alatti képminőséget (zajszintre értve) is a GH5-tel összehasonlítva végeztem. Ehhez mindkét masinán – csakúgy, mint az állóképeknél – kikapcsoltam a zajszűrést. Nagyon szépen látható, hogy a GH5S ISO 12 800-as értéken közel ugyanolyan minőséget produkál, mint a GH5 ISO 3200-on! Tehát mozgóképeknél szinte még szembetűnőbb a két készülék közti különbség. A tavaly decemberben tartott bemutató során már kaptunk némi ízelítőt a GH5S képességeiből (ott a Sony A7R II-vel lett összehasonlítva a masina), így annyira már nem ért meglepetésként, hogy mekkorát fejlődött egy év alatt a Panasonic képfeldolgozó rendszere.

Hirdetések:
Weboldal készítés Komel Kft. Matéria Kft.

.

Ezek is érdekelhetnek...