Egyelőre még a jövő zenéje az Adobe Content Authenticity eszköz, amivel a tartalomkészítők egyértelműen és meghamisíthatatlanul beleírhatják adataikat fotóanyagaikba, de a szoftvergyártó már bemutatta elképzelésének prototípusát, amit jelenleg egy bennfentesekből álló, zárt kör tesztel. Az Adobe Content Authenticity például a Photoshopon belül használható, ahol egy külön menüben fűzhetjük hozzá képeinkhez megjegyzéseinket. A rendszer nem korlátozza le a mellékelhető információ mennyiségét, így az lehet egyszerűen csak a szerzői jogtulajdonos neve, vagy akár az is, képszerkesztéskor milyen lépésekben, milyen módszerekkel lett megváltoztatva az eredeti fotó.
Az elképzelés már nem egészen új, hiszen az Adobe már 2019-ben bemutatta a rendszert, de most egy finomított, továbbfejlesztett verzió került látókörbe. A célközönség a fotóriporterek, fotóművészek és minden olyan fényképész, aki biztonságban szeretné tudni szellemi tulajdonát. Az Adobe Content Authenticity remek rendszer ahhoz, hogy leellenőrizhessük, egy adott kép eredetijét látjuk-e, vagy valaki már hozzányúlt, és módosította azt.
Kép forrása: Adobe videó
Ha majd a jövőben egy olyan weboldalra kerülnek fel a képeink, amely az Adobe Content Authenticity rendszerét használja, a néző már böngészéskor látni fogja a fájlokba „belesütött” információkat. Próbaként az Adobe már elindította saját szerverét (verify.contentauthenticity.org), ami kiindulópontként szolgál majd a szerződött feleknek. Az Adobe tárgyalásokba kezdett a The New York Times Company, a Twitter, Inc., a Microsoft, a BBC, a Qualcomm Technologies, Inc., a Truepic, a WITNESS, a CBC és más vállalatokkal, hogy minél előbb élesben működhessen a rendszer, de nyilván ahhoz, hogy széleskörűen elterjedjen ez a tartalomeredetiség-ellenőrzés, maguknak a felhasználóknak kell majd lépniük, és alkalmazni az eszközöket. Addig is látogass el az Adobe Blogjára, vagy az Adobe Content Authenticity weblapra, ahol a rendszer fejlődését is lekövetheted.