Működés – folytatás
A Panasonic DC-S5-tel is lehet nagy dinamikájú (HLG – Hybrid Log Gamma) felvételeket készíteni, amiket aztán olyan eszközökön meg is csodálhatunk, amelyek támogatják azt a tág teret.
Ezek a felvételek 4K, vagy „teljes” felbontásúak lehetnek (azaz 3232 x 2160, illetve 5984 x 4000 pixelesek), és egyelőre – sajnos – csak a Panasonic kompatibilis televízióin tekinthetők meg. Ilyen hiányában én nem tudtam gyönyörködni a késő októberi Naplementében..
A Panasonic DC-S5 képstabilizátora funkcionalitását tekintve fejlettebb, mint a korábbi modellekben található. Már a fenti animáción is látható, hogy mennyi paraméterezési lehetőséget kap a fotós, vagy filmkészítő. Az alapvető üzemmód választásnál a hagyományos, azaz minden irányú elmozdulást korrigáló és a svenkelést lekövető közül lehet választani. A képstabi aktiválásának idejét is meg lehet határozni: a rendszer bekapcsolhat csak a kioldó félig történő lenyomására, vagy lehet állandóan aktív, ami stabil keresőképet eredményez. A mechanikus képstabilizátor mellé érkezik egy elektronikus kiegészítő is, amit viszont csak videó alatt lehet használni, és némileg vág a képből. Ennek hatásfokát fokozni is lehet, ami további apró vágással jár (KS fokozás). Újdonság az anamorfikus videó támogatása, itt be lehet állítani a képarányt, hogy a szenzoreltolás megfelelő mértékű legyen. És a fotózás során ennyire volt hatékony a rendszer egy optikai képstabilizátorral nem rendelkező objektívvel 60 mm-es állásban:
Kattints!
Egy érdekesség a stabilizátor kapcsán, hogy az I.S. Állapotkörrel megjeleníthetjük a bemozdulások arányát. A lenti videóban látszik, hogy mennyire mozdul el a kamera a középső ponthoz képest:
A Panasonic DC-S5 is fel lett szerelve az úgynevezett éjszakai móddal, ami a menürendszer vörösbe borulását jelenti (csakúgy, mint az S1/R gépeknél):
S mint minden más, „friss” Panasonic gépnél, úgy a DC-S5-ben is megtalálható a már jól ismert 4K Fotó mód, 6K Fotó mód, illetve az Utófókusz mód. Röviden: ezeknek a 4K és 6K módoknak az előnye, hogy akár 5184 x 3456 pixeles felbontásban is lőhetünk egy 30 kép/mp sebességű sorozatot, ami lehet sima sorozat, egy a kioldó megnyomásakor induló, majd annak újbóli megnyomásakor befejeződő sorozat, illetve a kioldó megnyomása előtti és utáni sorozat (így nem maradunk le a várt pillanatról). Az Utófókusz esetében a készülékkel egy 4K, illetve 6K felbontású videó készül, ahol a fényképezőgép az élességi síkot a téma elé és mögé mozgatja, így utólag, a videó visszanézésekor abból kimenthetjük a számunkra releváns képkockát.
Van továbbá egy diffrakció kompenzációs mód is, ahol a fotómasina a nagyon szűk rekeszértékekkel készített fotókat javítja fel úgy, hogy élesebbek, részletgazdagabbak legyenek. Gyakorlatilag kontrasztnövelés és „dehaze” („párátlanítás”) zajlik a rendszerben.
Természetesen nem maradhattak ki a Késleltetett exponálás, a Léptetett animáció és a 4K Élő vágás videós szolgáltatások sem. Az S5 képeket készít ezekben a módokban, amelyeket akár a gépen belül is összefűzhetünk Full HD, vagy 4K felbontású videóvá.
A kezelőfelületet gyakorlatilag ízlésünknek megfelelően alakíthatjuk, a gombok és tárcsák zöméhez szinte szabadon társíthatunk funkciókat.