Merész döntés, vagy merő ostobaság: a Pentax nem vált MILC-re – mutatom, miért

Az alfaromeo-jp.com weboldal szerkesztője párbeszédet folytatott a Ricoh főnökével, Shinobu Takahashival a Ricoh GR kompakt gép kapcsán, aki kitérve a Pentax jelenére és eszenciájára is nyilatkozott. Felmerült a tükörnélküliség kérdése, amire következő válasz érkezett az üzletembertől: „Sokan elvárnák, hogy a Pentax is tükörnélkülire váltson. Bár nekünk is megvan ehhez a szükséges technológiánk, de hogy felhagyjunk a tükörreflexes gépek nyújtotta fotózás élvezetéről, lemondjunk arról az élményről, amit az optikai kereső nyújt, amikor a képet komponáljuk, ez számomra elképzelhetetlen.”. Takahashi úr elképzelése szerint egy terméknek elsősorban „gyönyörűnek” (megfogónak, élményt nyújtónak) kell lennie, nem pedig egyszerű piaci résztvevőnek. Arra a kérdésre, hogy mégis hogyan akar a Pentax érvényesülni egy olyan világban, ahol nem csak az okostelefonokkal, hanem az egyre zsugorodó piaccal kell szembenéznie, a következő válasz érkezett:

A közelmúltban az Aimyonhoz hasonló nagy művészek analóg, azaz bakelit lemezeket is ki mertek kiadni. A bakelit lemezek eladása megtízszereződött, mert a lemezek szebben szólnak, mint digitális változataik. És ez nem egyszerűen a retró iránti érdeklődés miatt van így. Ez egy példa, amit új értékként foghatunk fel – főleg a fiatalok körében. Természetesen az okostelefonok elterjedése óta a kompakt fényképezőgépek értékesítése a tizedére esett vissza. A tükörreflexes fotógépek piaca is a felére zsugorodott. A zenét hallgatók és a képek készítőinek száma azonban nem csökkent. És mindig lesz olyan helyzet, ahol az okostelefonok képtelenek lesznek megfelelően teljesíteni – itt jön majd képbe a Ricoh GR csúcskompakt, vagy a Pentax dSLR. Mi ezt az irányt folytatjuk és ’képeket készítünk’. Továbbra is érdekes és minőségi termékeket készítünk azok számára, akik egy egész életen át tartó hobbiként tekintenek a fotográfiára.”. (Forrás: alfaromeo-jp.com)

Hirdetések:
Weboldal készítés

.

Ezek is érdekelhetnek...