Az Epic Games és a Quixel együttműködéséből született a RealityScan nevű ingyenes alkalmazás, aminek segítségével térbeli objektumokat hozhatunk létre a környezetünkről, tárgyainkról készített fotókból. Jelenleg egy korlátozott létszámú tesztelő-gárda teszi próbára a RealityScan technológiáját, ami a Windows alatt futó RealityCapture nevű fotogrammetriai szoftveren alapul. A programnak számtalan alkalmazási területe lehet, például az egyik, hogy a környezetünkben található tárgyakat 3D modellekké alakítsuk egy játékban való alkalmazás kedvéért.
Kép forrása: capuringreality.com
A RealityScan használatakor felkéri a felhasználót, hogy legalább 20 fotót készítsen a kiválasztott tárgyról. Az eredmény annál jobb, minél több fotót készítünk a lehető legtöbb szögből. Az alkalmazás ezután feldolgozza a képeket, és 3D objektummá alakítja azokat. A beolvasott, majd elkészített anyagot exportálhatjuk a Sketchfabba, ami az Epic által tavaly megvásárolt 3D-s eszközplatform.
Jelenleg az alkalmazás bétaverzióját iOS rendszeren kb. 10 000 felhasználó teszteli; a szélesebb körű bétateszt várhatóan még most tavasszal elkezdődik. A szoftver Android alá való megjelenése szintén még idén várható.
A fotogrammetria nem új keletű dolog, de általában speciális berendezésekre volt szükség ahhoz, hogy jól használható eredményt kapjunk. Ha a RealityScan beváltja ígéretét a könnyű használat és a 3D-s modellek minősége kapcsán, akkor azzal forradalmasítható lehet a fotogrammetria! Mivel számos játékot és más digitális médiumot egyének, illetve kis létszámú csapatok hoznak létre, a fotogrammetria hozzáférhetőbbé és megfizethetőbbé tétele hatalmas előnyökkel járhat. (Forrás: dpreview.com)