Április hetedikén tartott közgyűlésén publikálta középtávú terveit a Nikon vezetősége. A japán gyártó elképzeléseit egy 3,25 MB-os PDF formátumú dokumentumban rögzítették, ahol többek között a „2030-as vízió” is megtalálható. A dokumentumban számos területre kitérnek a szakemberek, a képalkotó ágazat mellett szerepet kapott az egészségügy, az alkatrészgyártás (egyedi termékek és üvegipari üzletág), illetve a „digitális gyártás” (Ipari Metrológiai Üzletág).
Kép forrása: Nikon beszámoló
Üzleti stratégia a fotóiparban:
Elképzelés („vízió”): „A vizuális kifejezés lehetőségeinek kibővítése, elsöprő támogatás megszerzése a rajongók minden generációjától szerte a világon”.
Útmutató a képalkotó üzletághoz:
- Profik/amatőrök számára a Z 9 fejlett funkcióit a teljes termékcsaládba átültetni
- A vásárlás előtti és utáni elkötelezettség megerősítése
- Az alkalmazásokra és a felhőre való összpontosítás
A digitális fényképezőgépek szegmensére vonatkozó főbb pontok:
- Az irányítási erőforrásokat magas hozzáadott értékű termékekre és tükörnélküli kamerákra koncentrálni (a profi és amatőr felhasználók igényeinek és elvárásainak megfelelve; az átlagos értékesítési árak növelése 20%-kal)
- A Z-rendszer kiterjesztése az objektívkínálat bővítésével ( 50+ objektív)
- Filmfelvétel területén erősíteni, hogy a tartalomgyártóknak vonzóbb legyen a rendszer
- Fejleszteni a távműködés és az automatizált képkészítő funkciók területén, hogy jobban megfeleljen a rendszer a professzionális igényeknek
- Kerüljön fókuszba a licencezési üzlet
Bevételi terv: 200 milliárd jen bevétel és 10%-os működési haszonkulcs elérése tartósan